Gå til innhold

Hvite flekker på neglene

Anbefalte innlegg

Har hatt de i en god stund nå og skjønner ikke hva det kommer av, har det på alle neglene. Har ikke slått neglene mot noe, bruker ikke neglelakk, bruker ikke falske negler. Så hva kommer det av da? Er det tegn på noe vitamin mangel?

87F17427-2C1F-4FCD-961B-3FA08FC77B7C.jpeg

Anonymkode: 636b8...08e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434508-hvite-flekker-p%C3%A5-neglene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var ung husker jeg man sa at det kom pga vitaminmangel, men jeg tror det kommer fordi man får "luft" i neglen når den produseres. Altså at du har klemt, fått et slag e.l mot fingeren under neglen, der neglen produseres?

Anonymkode: b1bb8...cb6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da jeg var ung husker jeg man sa at det kom pga vitaminmangel, men jeg tror det kommer fordi man får "luft" i neglen når den produseres. Altså at du har klemt, fått et slag e.l mot fingeren under neglen, der neglen produseres?

Jeg skrev jo at jeg ikke har slått meg.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du kan ha vært borti noe uten at du har lagt merke til det. Trenger ikke å ha vært borti noe på selve neglen heller, mer ned på fingeren.

Anonymkode: a8a05...6ba

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du kan ha vært borti noe uten at du har lagt merke til det. Trenger ikke å ha vært borti noe på selve neglen heller, mer ned på fingeren.

Screenshot_20221006-124338_Samsung Internet.jpg

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du trenger ikke å slå deg. Det er veldig lite som skal til akkurat i det neglen blir dannet. Det skjer nede på fingeren, under selve neglen og det holder med et lite klem e.l. på feil tidspunkt og feil sted. Trenger ikke gjøre vondt engang.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ganske spesielt om HI har skadet alle fingrene uten å merke det, dere to som skriver dette, til tross for at HI presiserer det ikke er årsaken. 

Ville økt kalsiumnivå og sjekket vitaminstatus.

Anonymkode: 539a1...c73

Da jeg var yngre, hadde jeg hvite flekker på neglene ganske ofte. Det jeg lærte da, var at det kom av skade. Men uansett hvor mye jeg tenkte meg om, klarte jeg ikke å huske at jeg hadde skadet meg. Det kom antageligvis av at det ikke skal mer enn bittelitt til for at det skal skje. Det holder sikkert å sitte med henda under låra. Et bittelite trykk. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det har jeg nok ikke, helt sikkert. Jeg har hatt hvite flekker i sikkert over et halvt år, selv om de vokser ut og jeg klipper neglene, så kommer de igjen. Nå har jeg mer av de og på hver finger, på begge hendene.

ts

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du trenger ikke å slå deg. Det er veldig lite som skal til akkurat i det neglen blir dannet. Det skjer nede på fingeren, under selve neglen og det holder med et lite klem e.l. på feil tidspunkt og feil sted. Trenger ikke gjøre vondt engang.

Har ikke slått meg eller klemt mine fingre.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ganske spesielt om HI har skadet alle fingrene uten å merke det, dere to som skriver dette, til tross for at HI presiserer det ikke er årsaken. 

Ville økt kalsiumnivå og sjekket vitaminstatus.

Anonymkode: 539a1...c73

Hjelper ikke å presisere, noen leser bare det de vil 😅

Skal til legen i slutten av oktober og sjekke vitaminstatus. 

Takk 🌸

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hjelper ikke å presisere, noen leser bare det de vil 😅

Skal til legen i slutten av oktober og sjekke vitaminstatus. 

Takk 🌸

Greia er at, jo man kan ha kommet borti noe uten at man vet om det. Vet du hva du driver med om natta feks?

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Greia er at, jo man kan ha kommet borti noe uten at man vet om det. Vet du hva du driver med om natta feks?

Tror hi har fått det med seg nå altså.

Anonymkode: c6d2e...e52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...