Gå til innhold

Når dere har mange bekymringer og utfordringer selv i hverdagen.

Anbefalte innlegg

Hvordan takler dere det når venninner stadig skal prate om sine problemer? 

Jeg har ei venninne som har problemer med det meste, for å si det sånn. Og jeg har alltid vært der for henne, men kjenner det blir veldig mye oppgulp hele tiden. Jeg har liksom ikke så mange nye råd å komme med lengre. Og så har jeg store utfordringer på privaten selv. Dette vet hun om, og hun sier jo også at du har jo nok, jeg vil ikke belemre deg med dette. Men så gjør hun det, veldig ofte. Nå kjenner jeg at jeg nesten ikke orker å ta telefonen når hun ringer. Men så får jeg jo dårlig samvittighet, så ringer jeg jo opp igjen. 

Er jeg en dårlig venninne som tenker sånn? 

Anonymkode: 04453...7c7

Fortsetter under...

Nei, du er ikke det. Det å lese andre er en egen kunst ikke alle behersker. Jeg har ei venninne som tidvis har mye støy rundt seg, og hun er veldig obs på at livet mitt faktisk er helt elendig og at jeg står i mye drit, så hun spør om hun kan bare øse ut av seg litt, også snakker vi litt om det hun baler med, også snakker vi litt om det jeg baler med, også snakker vi om vær og vind. Det går helt fint! 
Så har jeg ei annen som lager sine egne problemer HELT selv, og som skal tappe oss andre for energi. Jeg har ingen flere råd å komme med. Det hun driver med er selvutslettende. Hun glemmer alt og alle rundt seg og pøser på med seg og sitt. Så hun orker jeg ikke, rett og slett. Og sier jeg noe om meg selv er hun på ballen med tusen løsninger med en gang, selvom mine ting ikke er løsbare nå med en eneste gang.

Man må faktisk bruke tiden på det som gir energi, og disse menneskene bidrar ikke veldig på den fronten...

Anonymkode: e89e8...335

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...