Gå til innhold

Ville du gjort det?

Anbefalte innlegg

Har en venninne som neste uke skal ha et inngrep. Normalt ville jeg ønsket lykke til. Jeg vet jo om det, men for en tid tilbake hadde jeg selv et inngrep og jeg fikk ikke et lykke til eller noe god bedring etter heller. Så da frister det å la vær. 

Anonymkode: 979d1...d86

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434496-ville-du-gjort-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vennskap bør ikke møles millimeter for millimeter, så det bør du slutte med.

Vær heller den vennen du ønsker å ha selv.

Skulle vennskapet likevel skli ut senere, da vet du i det minste at det ikke var fordi det var du som ikke oppførte deg som en god venn.

Anonymkode: ee089...a4c

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Har en venninne som neste uke skal ha et inngrep. Normalt ville jeg ønsket lykke til. Jeg vet jo om det, men for en tid tilbake hadde jeg selv et inngrep og jeg fikk ikke et lykke til eller noe god bedring etter heller. Så da frister det å la vær. 

Herregud for en verden vi lever i... Så la være da! 

Men av ren nysgjerrighet, hva slags inngrep forventet du at hun skulle ønske deg lykke til? Skulle du operere milten eller ta fillers? 

Anonymkode: ebe82...641

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det var jo leit og jeg skjønner du føler litt på den. Men kanskje hun hadde sine grunner og bare glemte det, at det ikke lå noe mer bak enn det. Jeg ville ønsket lykke til likevel. Fortsetter det å være enveis videre fremover så kan du jo etterhvert vurdere om det er noe du vil ta opp med henne, eller om vennskapet ikke er så bra, men om det ellers er et godt vennskap ville jeg sett bort fra det at hun ikke kommenterte operasjonen din.

Anonymkode: 0786a...77c

Annonse

Det kan jo være en million grunner til at hun glemte å ønske deg lykke til, eller til at tanken ikke falt henne inn.

Hvorfor i alle dager går du med hevntanker sånn?

Skal man være venner gjennom et langt liv må man regne med at det i perioder går mest den ene veien, i noen vennskap går det alltid mest ene veien fordi noen er flinkere til å ta kontakt enn andre. Det betyr ikke at den andre er en dårlig venn.

Er du en person som husker på inngrepet, som synes det er koselig å fortelle at du tenker på personen og ønske lykke til, så gjør du det.

Vær en sånn venn som du selv ønsker deg, det er eneste måten å selv få slike venner på. Men jeg synes ikke du skal dømme de som er mindre flinke til sånt heller, de er ikke nødvendigvis en dårlig venn for det.

Anonymkode: 7ab2a...acf

Du blir fort kvitt vennene dine hvis du hele tiden skal drive og måle ting opp mot hverandre. 

Hvis hun er din venninne, og du husker at hun skal opereres, så ønsker du henne selvfølgelig lykke til. De fleste har nok å holde på med i livene sine, ikke alltid man greier å huske/ha full oversikt over alt mulig!

Anonymkode: a7bf5...c89

I alle dager.... Jeg ønsker "lykke til" fordi jeg er en person som ønsker å vise omtanke. Jeg bryr meg ikke om hvordan andre tenker, og kanskje glemte hun det? Som menneske er det viktig å være den beste utgaven av seg selv, ikke være dårligere pga at andre oppfører seg dårlig.

Anonymkode: 985c0...48d

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Seriøst? Glad jeg ikke er så følsom, da hadde hverdagen vært tung. 

Anonymkode: ebe82...641

Det er lov å ha litt følelser altså, klart man kan bli litt lei seg hvis venninna ikke bryr seg når du skal opereres. 

Anonymkode: 0786a...77c

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Herregud. Det er så mange utskudd her inne at man burde ikke forandres, men likevel: Dette er lavmål. Du fortjener ikke venner.

Anonymkode: 2010e...d7a

Det er nok ikke så mange som man får inntrykk av... Hun her er vel en av de mest beryktede.

Anonymkode: 71139...703

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...