Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Ungdommen min er så heldig å få reise til London i høstferien. Så glad for det. Minne og opplevelse. Aldri vært der. Det såre er at det ikke blir med meg. Er det rart av meg og synes det er sårt? Anonymkode: c7da0...9df
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Rart og rart. Ungdommer må man gi slipp på og ikke legge sine egne hangups på. Ikke heng deg opp i det negative. Anonymkode: 1ae5b...f54
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg blir sjelden missunnelig. Hadde bare vært glad fot at ungdommen får dratt dit. Du kan vel kanskje dra en annen gang? Anonymkode: 4186d...889
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Hvorfor kan ikke du reise en annen gang da? Anonymkode: 16e5e...779
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg har ikke økonomi til tur så det er det økonomiske som gjør at jeg ikke ser for meg noe tur. Så er jo veldig glad for at ungdommen får oppleve dette for hos meg blir det ikke dessverre. Så takknemlig for det da. Anonymkode: c7da0...9df
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Sårt, nei. Det hadde nok ikke vært en tanke som hadde slått meg. Kunne kanskje tenkt at det hadde vært fint å kunne reise til London med (eller uten) ungdommen, men sårt hadde det ikke vært. Anonymkode: aa3cc...2d2
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Flere? Anonymkode: c7da0...9df Flere hva? Anonymkode: 1b7b4...98c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 Bare som skjønner eller har noe å si på det. Anonymkode: c7da0...9df
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Bare som skjønner eller har noe å si på det. Anonymkode: c7da0...9df Sorry, nei. Anonymkode: 1b7b4...98c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 Syns alltid det er kjekt om ungdommen får oppleve nye ting, selv om det ikke er med meg. Det er en del av det å løsrive seg fra oss foreldre. Så kan du heller spare til en weekendtur med deg og han en annen gang:-) London er en kjekk by å oppleve flere ganger! Anonymkode: 8b4cb...8dd
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 Nei, jeg synes ikke det er sårt at barna mine får oppleve ting uten meg. Det gleder meg utelukkende, og jeg unner dem hver opplevelse. Anonymkode: 20816...ed4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg gleder meg alltid over det ungene får oppleve og jeg forstår ikke at man ikke utelukkende har fokuset på det i en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg forstår deg, jeg. En ønsker jo barna sine alt godt, og da er det jo litt sårt å ikke være den som kan gi de fine opplevelsene og oppleve de sammen med han eller henne. Anonymkode: 4be8e...715
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2022 #15 Skrevet 6. oktober 2022 Men går det an å spare noen hundrelapper i mnd, så kan dere på sikt reise på tur sammen? Finnes ofte ting en kan kutte ut eller ned på hvis man begynner å se igjennom hva man bruker penger på. Anonymkode: 03e71...21d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2022 #16 Skrevet 6. oktober 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Jeg gleder meg alltid over det ungene får oppleve og jeg forstår ikke at man ikke utelukkende har fokuset på det i en slik situasjon. Jeg kan forstå det når hi aldri kan gjøre noe liknende sammen med banret sitt pga den økonomiske situasjonen. Du har alle mulige økonomiske forutsetninger for å gjøre sånt hele tiden, det er kanskje derfor du ikke forstår det? Anonymkode: 61745...b1b
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2022 #17 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg skjønner det såre i at du ikke får vært med på den turen, men det går jo an å glede seg over at ungdommen får reise allikevel? Forutsetningene kan jo endre seg senere, slik at du kanskje kan være den som er med neste gang. Og når ungdommen er voksen er neppe antall turer til utlandet avgjørende for hva slags forhold vedkommende har til deg. Jeg har alltid forsøkt å gjøre den tiden jeg har sammen med barnet mitt så hyggelig som mulig, uansett hva slags reisemuligheter vi har hatt (det var ganske begrenset årene etter at jeg ble skilt), og jeg tror fortsatt at det er det aller viktigste. Anonymkode: b7451...bfc
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2022 #18 Skrevet 6. oktober 2022 Det å være den foreldren som alltid ikke har råd og ikke kan ta en sånn tur med ungdommen eller selv. Det er det såre. Bør vel være glad at andre kan da, men…. Anonymkode: c7da0...9df
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2022 #19 Skrevet 6. oktober 2022 Godt at noen skjønner sårheten her. Og forståelsen for situasjonen. Anonymkode: c7da0...9df
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2022 #20 Skrevet 6. oktober 2022 Vårt ene barn er i utlandet på ferie nå. Hadde ikke falt meg inn å kjenne at det var sårt?! Er kjempeglad på hennes vegne. Hva tenker du sønnen bør gjøre?? Anonymkode: e5f73...368
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2022 #21 Skrevet 6. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Godt at noen skjønner sårheten her. Og forståelsen for situasjonen. Anonymkode: c7da0...9df Men du må ikke dyrke sårheten. Anonymkode: 61745...b1b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #22 Skrevet 7. oktober 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Godt at noen skjønner sårheten her. Og forståelsen for situasjonen. Anonymkode: c7da0...9df Hva hjelper det det om noen «skjønner sårheten»? Anonymkode: a48a3...15f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #23 Skrevet 7. oktober 2022 Regner med dette er du som ofte skriver her inne, som er alene med sønnen din. Pass på at du ikke gir sønnen din dårlig samvittighet for at han reiser uten deg. La han få en fantastisk tur og gled deg til å se bilder og høre om turen hans etterpå. Si at han kan ringe deg når han ønsker, men at du ikke ringer han, slik at du ikke forstyrrer i gøye ting han gjør. lag deg en plan for høstferien når du er alene. Prøv å Finn det positive, slapp av, gå turer, inviter noen hjem til deg, jobb ekstra, rydd hus, lag kjekke musikklister på Spotify osv håper du får en flott høstferie du og!!! Anonymkode: a3f2d...1c9
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #24 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg skjønner på en måte hva du mener. Man har lyst til å være der, se gleden deres og få oppleve deres første gang med ulike ting. Jeg kjente litt på det samme da ungene var 6 og 8 år og besteforeldrene tok dem med en uke til dyreparken i Kristiansand (altså, en uke totalt med reise og opphold). Jeg var både glad på deres vegne og nøt alenetiden, men synes også det var litt trist at jeg ikke kunne være der når de fikk se alle dyrene for første gang osv. Nå har mine blitt unge voksne, og bor borte i år, men det går egentlig veldig bra, ikke minst fordi de deler mye med meg via Snap. Anonymkode: 60c03...b4b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #25 Skrevet 7. oktober 2022 Forståelsen på at det er i en pyton situasjon å være i er godt å få. Å ikke kunne gjøre det man ønsker pga økonomi. Dette er siste årene før voksenlivet og jeg ser ikke at økonomien kan snu. Derfor sårt. Men jeg unner dem tur og de får helt sikkert en super tur og opplevelse. Heldig er de ❤️ Anonymkode: c7da0...9df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå