Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg har en eldre bekjent som har beslutningsvegring. I tillegg har hun en tendens til å melde seg til verv og oppgaver som krever at hun setter seg inn i saker og tar en kvalifisert beslutning. Hun er ukomfortabel med PC og er ikke flink på å søke frem relevant informasjon og noen området er komplekse og utenfor det hun har kompetanse på. Så da ringer hun til meg eller kommer på døren og ønsker at jeg skal vite hva som er lurt å gjøre, lover og rettigheter som er gjeldende, hva jeg synes er riktig å gjøre, hvordan andre vil reagere om hun gjør sånn eller slik etc. Det er ingen grenser for hva hun kan spørre om og noen spørsmål er veldig komplekse og vanskelige. Har prøvd å si at dette kan jeg ikke svare på, men da ringer hun bare oftere for å fortelle at dette klarer hun ikke selv og at jeg MÅ hjelpe. Noen som har noen råd til å få noen til å slutte med å spørre om ALT for å få råd eller la andre gjøre undersøkelsene eller ta beslutningen for dem uten å ødelegge vennskapet? Anonymkode: efb90...b5b
oslofrk Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Dette ville jeg sagt rett ut. «Sorry - jeg kan ikke sette meg inn i denne saken» HVER gang hun kommer med noe. Hvis vennskapet ikke tåler det, er det trist, men…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå