Gå til innhold

Barnet mitt spiser kun sjokolade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet ønsker og vil ikke ha noe annet enn sjokolademelk og sjokoladepålegg. Flere har sagt at jeg må stå på mitt men jeg når jeg ser hvor mye barnet mitt vegrer seg for å spise grønnsaker eller annet pålegg så skjærer det i mammahjertet mitt og jeg klarer rett og Slett ikke presse han til noe han ikke vil. Kort fortalt så blir det loff med nugatti til alle måltider. Men gutten blir mett og det er vel det viktigste. Jeg har mange som er uenig med meg i dette men skal man tvinge et barn til å spise noe de ikke vil? 

Anonymkode: a9126...093

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

men skal man tvinge et barn til å spise noe de ikke vil? 

Ja. Eller, det vil si, la barnet sulte til barnet selv finner ut av at barnet vil spise grønnsaker og annen næringsnyttig mat.

Anonymkode: 19ce8...4d5

Skrevet

Gjør trollingen litt mer seriøs da.

Anonymkode: edf50...8aa

Skrevet

THI anbefaler jo kun sjokolade til troll, så her gjør du riktig. 

Anonymkode: ee2f7...be8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Barnet ønsker og vil ikke ha noe annet enn sjokolademelk og sjokoladepålegg. Flere har sagt at jeg må stå på mitt men jeg når jeg ser hvor mye barnet mitt vegrer seg for å spise grønnsaker eller annet pålegg så skjærer det i mammahjertet mitt og jeg klarer rett og Slett ikke presse han til noe han ikke vil. Kort fortalt så blir det loff med nugatti til alle måltider. Men gutten blir mett og det er vel det viktigste. Jeg har mange som er uenig med meg i dette men skal man tvinge et barn til å spise noe de ikke vil? 

Det korte svaret er JA. Barn skal ikke leve på sjokolade. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det korte svaret er JA. Barn skal ikke leve på sjokolade. 

Jeg har ikke lyst at barnet skal få psykisk sykdom ved og presse. Hvordan mener jeg skal gå frem når han nekter? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke lyst at barnet skal få psykisk sykdom ved og presse. Hvordan mener jeg skal gå frem når han nekter? 

Hvis barnet ditt går i bhg eller på skole så spiser barnet ditt mer enn bare sjokolade. Dette løser du fint hvis du vil og ikke fokuserer på trolleri😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner det er vanskelig, men han får jo ikke i seg det han trenger kun av loff og sjokoladepålegg. Jeg synes ikke du skal tvinge han, mat og tvang er sjelden noen god kombinasjon. Jeg ville søkt råd på helsestasjonen og/eller fastlegen og fått litt hjelp og veiledning slik at du gradvis kan få gutten din over på et bedre kosthold.

Anonymkode: 5250d...1f1

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Hvis barnet ditt går i bhg eller på skole så spiser barnet ditt mer enn bare sjokolade. Dette løser du fint hvis du vil og ikke fokuserer på trolleri😊

Jeg troller ikke. Hvorfor må alt være troll?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis ikke så hadde det du kommer med her vært omsorgssvikt 

Anonymkode: 6a58e...5ef

Skrevet

Tja, hva er viktigst, at barnet blir mett eller at barnet får mangelsykdommer?

Normal utvikling, eller at kropp og hjerne ikke utvikles normalt pga mangler?

Alle skjønner at dette et troll, for om du er så tilbakestående at du tror et barn kan vokse opp og utvikle seg normalt på loff og sjokoladepålegg hadde du ikke fått ha barn....

Anonymkode: e5d14...af7

Skrevet

Haha. Usikker på om dette er trolling. Likevel. Min mann var et slikt barn. Sjokade på brødskiver til omtrent alle måltider. Han var liten og tynn og kunne ikke sultes til han spiste «vanlig mat» Svigermor sier hun ofte gråt pga situasjonen men han måtte jo ha mat. Mannen er i dag altetende og er inne spesielt kresen. 

Anonymkode: 8164c...31d

Skrevet

Jeg skjønner ikke vitsen med å opprette sånne tulletråder.

Hvis det mot all formodning ikke er tull gjør du lurt i å overlate omsorgen til noen andre voksne kompetente mennesker.

Anonymkode: ff0be...baf

Skrevet

Tja, dette behøver ikke være troll. Jeg kjenner flere som har vokst opp på loff med nugatti, o'boy og sukkerholdig saft. Pølse til middag. Dette var godt og vel før det ble veldig fokus på kosthold, men de vokste altså opp, og er friske, normale voksne i dag!

Anonymkode: c6e94...7a2

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Det viktigste er jo at du ikke får smerter i mammahjertet. Jeg regner med at du skjærer av skopene også? Det er viktig at prinsen ikke møter noen motgang i livet!

Anonymkode: b2e1b...1ba

Skrevet

Min mellomste sønn var en som knapt spiste. Han spiser enda ikke fordi ting er godt, men fordi han må. Han spiser skive med nugatti til frokost og kvelds, og har gjort det fra han var 3. nå er han 15. han spiser annen mat også, men han spiser kun rent kjøtt, grønnsaker og potet. Ikke saus, ikke melk, ikke smør, ikke rømme, ikke fløte etc. 

Dersom han _kun_ spiser loff med nugatti så tenker jeg det enten er trolleri eller så kommer han snart til å få alvorlige mangelsykdommer 

Anonymkode: c0ea6...385

Skrevet

Kan det bli mer opplagt trolling, fatter ikke at folk her biter på.

Anonymkode: e60f7...4bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Fordi alternativet er skremmende.

Anonymkode: e60f7...4bd

Skrevet

Du får ihvertfall kjøpe noen vitaminbjørner da ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du får ihvertfall kjøpe noen vitaminbjørner da ;)

Og sørge for jevnlig oppfølging fra lege for å fange opp endringer som tidlig kreft ol.

Anonymkode: edf50...8aa

Skrevet

Du kan begynne litt forsiktig med andre ting, og andre ting det er mulig å anta at han liker. Eksempelvis agurk, avokado, kokte gulrøtter, potetmos, grillet kylling, pølser - egentlig hva som helst som ligner mer på vanlig mat og ikke smaker veldig kraftig. Før du gir ham mat tar du et øyeblikk hvor han er mett og uthvilt og sier noe sånt som at "Jeg vet at du bare liker nugatti og sjokolade, men det er sånn at kroppen vår trenger andre ting enn det for å vokse seg stor, og for at hjernen skal virke. Du skal få fortsette med det du liker, men jeg trenger at du smaker på andre ting. Det er nemlig sånn at tunga vår trenger å venne seg til andre ting for å bli skikkelig glad i det. Kanskje så mye som 18 ganger må man smake på ting for å like det, med da er det også sånn at man kan komme til å ELSKE det! Derfor begynner vi nå hver gang vi spiser med at du smaker bittebittelitt på en ny ting." Når dere skal spise sier du: "Husker du det med å smake på nye ting? Idag er det banan. Du skal få en liten bit, også kan du få mer om du vil, men om du ikke vil er det også ok. Så sier du fra hva du synes, også prøver vi litt forskjellig." Kanskje han slår seg helt vrang av det, men da insisterer du på den bittelille biten, og sitter klar med resten av maten som du vet han liker.

Anonymkode: 120da...441

Skrevet

Ja, også gjør du dette hver gang dere skal spise. Det kommer til å kreve litt av deg, men det får man stå i som forelder. Alternativet er faktisk verre.

Anonymkode: 120da...441

Skrevet

Hadde jeg visst hvem du var så hadde du blitt anmeldt.

Anonymkode: 11e18...9f0

Skrevet

Har barnet noen diagnose? Vet at mange med autisme er veldig kresne i matveien. Har selv et barn med autisme. Hen spiser noen få utvalgte ting. 

Må da vel være bedre at han faktisk spiser NOE, enn at han ikke spiser i det hele tatt.

Men du må selvfølgelig ta kontakt med helsesykepleier/lege. For det er jo ikke normalt. 

Anonymkode: 99442...f69

Skrevet

Ja, det er jo tross alt vold mot barn å tvinge dem til å spise noe annet enn sjokolade. Det er helt sammenlignbart med å slå dem helseløse. Som det tross alt aldri burde vært en lov mot. 

Anonymkode: 8e7e5...976

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...