Gå til innhold

Tar dere hensyn til halal i barneburdager?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Her er det ett barn som spiser halal i klassen, og jeg vil ikke at han skal føle seg utenfor. Vi har hatt pannekaker eller latt dem lage egne pizzaer (for eksempel på polarbrød). Ellers er det enkelt å droppe gele, marshmallowfondant etc. 

Anonymkode: 434cf...8ed

Annonse

Jeg har et tilbud uten svinekjøtt, men har aldri fått spørsmål etter halal.

Flere muslimer i klassene til ungene, men alle spiser kyllingpølser.

Snop har jeg i skåler og ungene spiser det de vil, om det er popcorn, sjokolade eller gelesnop tar de valg på selv.

Anonymkode: deca4...363

Ja, jeg tar hensyn til både allergier og «religiøst tull» i bursdager, og også til Halloween. Og gleden i ansiktene til enkelte av barna som dermed kan spise mat og motta godteri på lik linje med alle andre gjør det så absolutt verdt å ta hensyn. 

Anonymkode: 459df...502

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Rødfargen er laget av insekter og det spiser de ikke.

Anonymkode: 52108...a92

Det var jeg ikke klar over.

Til spørsmålet: har alltid tilrettelagt med kyllingpølser eller hvis pizza er det nok pizza uten svin. Synes alle barn skal få likt tilbud selv om foreldrene tror på ting vi andre har vanskelig for å forstå.

Anonymkode: 0e250...b54

Annonse

Ja det gjør jeg.

Det morsomme med det hele er at de fleste muslimer jeg kjenner ikke unngår vingummi og slikt, det virker ikke som om det vet det inneholder svinemarg. Når det kommer til vingummi så gir jeg de som er veganske, de inneholder verken insekter eller svin

Anonymkode: 50002...b9b

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

I klassen til barnet mitt tar de hensyn til maten, er muslim og setter veldig stor pris på det. Godteposen er lik for alle, vi bare plukker ut de med gelatin i.

Anonymkode: fdfd9...349

Du dør ikke av gelatin altså. 

Anonymkode: 0b05e...c44

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

I klassen til barnet mitt tar de hensyn til maten, er muslim og setter veldig stor pris på det. Godteposen er lik for alle, vi bare plukker ut de med gelatin i.

Anonymkode: fdfd9...349

Men altså, tar hensyn i hvilken grad? Det er lett å sørge for ikke å servere svin, men mener du at de også serverer halal-slakt?

Vi har muslimer fra flere land i kassen, både Midtøsten, Afrika, Pakistan, Tyrkia.. ved forrige bursdag hadde vi kjøpt inn masse smågodt og spredt det utover, og et av barna tok da opp en rosa sopp og spurte meg om den var halal. Altså, det kan jeg ikke forventes å holde styr på!

Anonymkode: 4310e...92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...