Gå til innhold

Skal man ikke ta hensyn til alle?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Det sier seg jo selv at man ikke skal ta hensyn til én og ikke en annen når det gjelder religion.

Det er vel bare å lage noe begge kan spise da, eller lag to gryter. Dette burde ikke vært et problem. Gryter er dritlett å lage, så fiks to hvis det blir et problem å lage en vegetarrett.

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

I Norge velsignes dagens slakt. Resten av oppgavene følger norsk lovgivning. Da må man være motstander av all slakting da. 

Anonymkode: 0cd55...64f

Fascinerende med en så ufattelig dårlig leseforståelse.

Anonymkode: 8c379...98b

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Her i Norge ja, så halalkjøtt slaktet i Norge er helt ok.

Men utenlandsk kjøtt som er halalslaktet er virkelig ikke greit, det er en brutal slaktemetode som er veldig langt fra norsk dyrevelferd.

Anonymkode: b8b18...988

Det er jo uansett alltid lurt å kjøpe norsk kjøtt. 

Anonymkode: 16269...f41

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er noe alvorlig feil når alle må gå over til halal i Norge. Jeg spiser ikke halal og hadde også protestert. Halal burde vært forbudt å selge i Norge.

Anonymkode: ada5e...cea

Hvorfor?

Anonymkode: 16269...f41

Hadde det vært i klassen til mitt barn og jeg hadde ansvar hadde vi først tatt en runde med allergier og andre "krav" i matveien,- og hvis det er flere enn ett krav og noen av disse krasjer så tenker jeg at det enkle er at de som har spesifikke krav/behov får ta på seg ansvar og samarbeide om hva de felles kan lage slik at alle barna kan spise.

Hadde mine barn hatt en allergi eller to, eller vi var veganere eller noe, så hadde det vært naturlig å delta i planlegging, organisering og gjennomføring av aktiviteter hvor mat er inkludert, nettopp for å være sikker på at mine barn fikk noe de tålte,- eller "har lov" til, og for å kunne samarbeide med de andre foreldre med krav for SINE barn. Det store flertallet som ikke har noe grunn for IKKE spise noe skal jo slippe ta hensyn til de få som må ta hensyn, ergo er det disse som får ta ansvar tenker jeg...... Jeg var jo lagleder for ene barnet i mange år også, fordi jeg visste dette barnet trengte en forelder med på overnattingsturer med laget helt i starten, alternativt måtte vi ha "lært opp" lagleder/trener eller vi måtte vært med uansett på hotell slik at vi kunne komme på akutt varsel. Synes det hadde blitt feil.

Så jo, man bør prøve ta hensyn til alle,- men de som har behov at det taes hensyn bør involvere seg ekstra på disse områdene og ikke bare kreve og bli sur, lei seg eler sint om de ikke får det som de har "krav" på.....

Anonymkode: c2ecb...8ff

Ville tatt hensyn til alle religioner når det først blir gjort ja… men gjør det enkelt! Her bestilles det halal pizza og vanlig pizza. Allergikere lages det gluten og melkefri pizza. Ferdig med det😂

Anonymkode: 85678...c81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...