Gå til innhold

Er intelligente barn mer utsatt for hodepine/migrene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Migrene er en nevrologisk sykdom, så nei det tror jeg ikke de er.

Anonymkode: 584cf...e7a

Da er det jo logisk om det faktisk er en sammenheng der, i og med at smarte må ha mer hjerne, flere nerver, å gå på.

Anonymkode: 35032...2dc

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da er det jo logisk om det faktisk er en sammenheng der, i og med at smarte må ha mer hjerne, flere nerver, å gå på.

Det er ikke logisk for meg. Det burde gjelde voksne og da.

😅Fantastisk. Mer hjerne. 

Anonymkode: 525c8...8c6

Annonse

6 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg fikk ikke migrene før jeg nærmet meg 50. Kanskje jeg blir SUPERSMART når jeg blir pensjonist. 

Anonymkode: 525c8...8c6

Og jeg får migrene når jeg har mensen. Arg og intelligent, en gang i måneden 😄

Migrene har vel om noe en toksisk effekt på hjernen... Mer utsatt for demens 

Anonymkode: 7ac12...eeb

Nei, det tror jeg at er helt tilfeldig. Tre av våre fire barn er testet av ulike årsaker, så jeg vet hvilken IQ de har. Alle tre er langt over gjennomsnittet, ene har 140 i IQ, og ingen av dem er plaget med mer hodepine enn det som er normalt. 

Anonymkode: 75fc8...9b9

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det tror jeg at er helt tilfeldig. Tre av våre fire barn er testet av ulike årsaker, så jeg vet hvilken IQ de har. Alle tre er langt over gjennomsnittet, ene har 140 i IQ, og ingen av dem er plaget med mer hodepine enn det som er normalt. 

Anonymkode: 75fc8...9b9

Det har ikke noe med saken å gjøre.
Det at jeg spør om intelligente barn mer utsatt for hodepine/migrene betyr jo ikke at alle er det.

Blir litt som de som forsvarer røyking i svangerskapet siden de gjorde det på 70-tallet og barna deres ikke fikk noen plager i ettertid.

Spørsmålet er om det er større andel av intelligente barn som er plaget av hodepine/migrene, ikke om alle er det.

HI

Anonymkode: 6a02a...43e

Det har ikke noe med saken å gjøre.
Det at jeg spør om intelligente barn mer utsatt for hodepine/migrene betyr jo ikke at alle er det.

Blir litt som de som forsvarer røyking i svangerskapet siden de gjorde det på 70-tallet og barna deres ikke fikk noen plager i ettertid.

Spørsmålet er om det er større andel av intelligente barn som er plaget av hodepine/migrene, ikke om alle er det.

HI

Anonymkode: 6a02a...43e

De er ikke det.

Annonse

Gjest NotNaomi

Det forundrer meg ikke. Man kan jo faktisk få hodepine av stress, og hvis du stadig blir utsatt for dumme mennesker med spørsmål og utsagn som fra dårer, så kan det fint begynne å merkes som hodepine etter en stund... 🙂

NotNaomi skrev (23 minutter siden):

Det forundrer meg ikke. Man kan jo faktisk få hodepine av stress, og hvis du stadig blir utsatt for dumme mennesker med spørsmål og utsagn som fra dårer, så kan det fint begynne å merkes som hodepine etter en stund... 🙂

Å sammenligne hodepine med migrene er tvers gjennom kunnskapsløst. 

Anonymkode: 0e63d...5bf

Det er jo spennende tema. Ett studie viser i hvert fall sammenheng mellom psykiske lidelser og høy intelligens. Ett annet studie viser sammenheng mellom migrene og psykiske lidelser. Om en kan koble de sammen og konkludere noe, er vel å dra det langt, men det ville vært en spennende hypotese å sjekke ut. 

Anonymkode: 58b12...8f5

Det tror jeg ikke. Jeg har en som er skolesliter, en som er «normal» og en som er intelligent. Skolesliteren og den «normale» har migrene. Den intelligente har ikke.

Jeg har migrene, og er litt over snittet IQ. Migrene forekommer jo oftere hos kvinner enn hos menn også… påvirkes av hormonendringer..

Anonymkode: 36c99...819

Jeg har to barn med migrene og selv om de gjør det godt på vidregående så er de ikke noe mer enn gjennomsnittet tror jeg. På barneskolen og startet på ungdomskolen var de helt gjennomsnitt, de hadde hvert sitt fsg der de gjorde det bedre men utover det veldig gjennomsnittelige. 
Både faren og onkelen deres sleit med migrene da de var yngre. Den forsvant i ungdomstiden hos de begge tror jeg. De er vel rundt gjennomsnittet de også. 

Ene dattra mi har en sjelden form for migrene, merker ikke noe forskjell fra søstra heller. Ingen av mine unger vokser det av seg. Yngste har lært å leve med den og kan med endel grep ha ett veldig normalt liv. Eldste er nå myndig og migrenen har eksplodert når hun nå også har fått en annen sykdom, så nå må livet og medisiner tilpasses og prøves frem for å få ting litt mer stabilt. 

Anonymkode: b8a3d...d6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...