Gå til innhold

Hva svarte du på disse spørsmålene i jobbintervjuet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oslofrk skrev (11 timer siden):

Selvsagt spør vi om konflikter på jobbintervju!

Når søkere over 25år sier de aldri har vært i en konflikt blir jeg veldig skeptisk…

Jeg har ikke vært i konflikter. Jeg har kjent på irritasjon og frustrasjon over en kollega eller to, men aldri har det gått så langt at det er blitt konflikter av det. Jeg har opplevd at andre har konflikter da, men det har ikke vært min oppgave å løse den.

Anonymkode: 5790a...061

Har ikke vært i konflikter jeg heller, eller det jeg oppfatter som konflikter da. Men har absolutt hatt uenigheter og vært nødt til å ta noen ubehagelige samtaler. 

Har også fått spørsmålet på intervju. Svarte at jeg ikke havner i konflikter, men tar gjerne en saklig diskusjon og er absolutt villig til å inngå kompromiss om det er nødvendig. Jeg følger den beslutningen som blir tatt, da blir det ingen konflikt

Anonymkode: 107b4...c53

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ang konflikt tror jeg du gjør lurt å tenke at konflikter ikke er synonymt med drama og stor grad av negativitet. 

vi spør alltid om konflikter i jobbintervju. Hvis noen ikke klarer å reflektere over hva konflikter er og gi eksempler på hvordan de løser dette, er de uaktuelle hos oss.
Jeg jobber i en bedrift med ulike fagretninger og høyt utdannede mennesker. Faglig uenighet defineres som konflikt og oppstår jevnlig. Man kjemper om ressurser til sitt fagfelt, alle synes at sitt fag er viktigst osv. 

I tillegg har vi feks høy grad av rollekonflikter. På en intervju må kandidaten beskrive hvordan man opplever å stå i en situasjon hvor ulike roller kolliderer. 

Anonymkode: 2ff76...a53

Da har dere enten lagd deres egen definisjon på hva konflikt er (synonymer er sterk uenighet, kamp, strid, sammenstøt) eller så har dere en arbeidsplass med mye høy temperatur og ansatte som ikke oppfører seg profesjonelt. Uenighet er ikke det samme som konflikt. Det er kanskje noe å være obs på når dere intervjuer folk. Jeg har vært i mange uenigheter i min karriere men jeg har bare vært i en jeg vil karakterisere som konflikt. 

Anonymkode: 86e7d...633

oslofrk skrev (På 3.10.2022 den 23.17):

Selvsagt spør vi om konflikter på jobbintervju!

Når søkere over 25år sier de aldri har vært i en konflikt blir jeg veldig skeptisk…

Hvorfor det? Det er da ganske normalt å ikke ha konflikter på jobb?

Anonymkode: 4aea5...a53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...