Gå til innhold

Flere hundretusener russiske unge menn flykter.

Anbefalte innlegg

De er altså spredt utover flere land. Hvorfor lar vi dette skje? Mens alke mobiliserer for å forhindre russisk sabotasje i forskjellige land. Vi slipper dem inn og mobiliserer samtidig. Er det bare meg eller er vi komplett idioter? 

Anonymkode: d1eea...9ef

Fortsetter under...

Enig. Hvis de får flykte kan de jo ikke bli soldater som vil angripe oss og drepe folk i våre land. Det ville jo være kjedelig.

Vi må tvinge de til å bli i Russland, slik at de kan bli soldater som kommer hit for å drepe. Det er trass alt bedre enn at noen få spioner slipper inn som ødelegger en og annen trafo.

Anonymkode: 54745...b38

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Enig. Hvis de får flykte kan de jo ikke bli soldater som vil angripe oss og drepe folk i våre land. Det ville jo være kjedelig.

Vi må tvinge de til å bli i Russland, slik at de kan bli soldater som kommer hit for å drepe. Det er trass alt bedre enn at noen få spioner slipper inn som ødelegger en og annen trafo.

Så naivt kan du se på det. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så naivt kan du se på det. 

La oss si at så mange som hundre spioner er blant russerne. Hundre spioner vs. hundretusen russiske soldater.

Hvem tror du får drept flest? Begått flest overgrep? Ødelagt mest?

Helt klart at det er bedre å sikre seg at de unge mennene blir soldater i Putins militære i stedet. Definitivt den beste løsningen.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

La oss si at så mange som hundre spioner er blant russerne. Hundre spioner vs. hundretusen russiske soldater.

Hvem tror du får drept flest? Begått flest overgrep? Ødelagt mest?

Helt klart at det er bedre å sikre seg at de unge mennene blir soldater i Putins militære i stedet. Definitivt den beste løsningen.

Hvordan ser du for deg soldater? 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan ser du for deg soldater? 

Etter at Russlands president Vladimir Putin varslet om delvis militær mobilisering, har flere russere valgt å forlate hjemlandet.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/unge-menn-rommer-ut-av-russland-via-norge-1.16118043

Men din gode medhjelper, Putin, har stengt grensen nå. Hvis du melder deg til den russiske ambassade er jeg sikker på at du får godt betalt for å hjelpe til med å forhindre at unge russiske menn får flyktet hit til Norge.

De som bor nært Russland, derimot, mener at det beste vi kan gjøre for å sette kjepper i hjulene for Putin er å hjelpe flere russiske menn med å flykte fra Putins klør.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/ap-topp_-_-vi-hjelper-putin-ved-a-stenge-grensa-for-russere-1.16121192

Annonse

Det er tragisk med krig, uansett hvem som blir berørt.

Denne krigen er nær oss, dermed ekstra skremmende for oss nordmenn. Det er jo tross alt nabolandet vårt som angriper. Det vi må huske om Russland, er at det ikke er pressefrihet. Nyheter om krigen blir strengt regulert, og gjerne pyntet på. Dette betyr faktisk at flere russere ikke vet hva som pågår. Når det nå har gått opp for den yngre garde, skal vi da stå på grensen og si stopp? Eller skal vi hjelpe dem? Ja, det kan være det er noen med usikre hensikter. Det er det dessverre allerede blant flyktninger. Likevel kan ikke de få det gjelder, sørge for at vi ikke tillater disse flyktningene.

Anonymkode: cec80...c8c

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Denne krigen er nær oss, dermed ekstra skremmende for oss nordmenn. Det er jo tross alt nabolandet vårt som angriper. Det vi må huske om Russland, er at det ikke er pressefrihet. Nyheter om krigen blir strengt regulert, og gjerne pyntet på. Dette betyr faktisk at flere russere ikke vet hva som pågår. Når det nå har gått opp for den yngre garde, skal vi da stå på grensen og si stopp? Eller skal vi hjelpe dem? Ja, det kan være det er noen med usikre hensikter. Det er det dessverre allerede blant flyktninger. Likevel kan ikke de få det gjelder, sørge for at vi ikke tillater disse flyktningene.

Mange russere i Norge er og for krigen, og de har alle muligheter til å lese nyheter som ikke er strengt regulert av den russiske stat.

Anonymkode: 4dac8...7d0

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nå kjenner jeg et russisk par, og de rømte helt i starten fra Russland. De er fortvilet over at mange russere støtter Putin. De må bo på hemmelig adresse og ligge veldig lavt. De har også byttet til en nytt navn. Alt ved hjelp av kontakter/venner i et annet land. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nå kjenner jeg et russisk par, og de rømte helt i starten fra Russland. De er fortvilet over at mange russere støtter Putin. De må bo på hemmelig adresse og ligge veldig lavt. De har også byttet til en nytt navn. Alt ved hjelp av kontakter/venner i et annet land. 

Det er sikkert derfor de unge mennene flykter fra Russland. Fordi de er så glade i Putin.

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er selv russisk, og kjenner mange russere her jeg bor. Alle, absolutt alle, er imot denne grusomme og meningsløse krigen. Jeg er generelt imot all krig som "forsøk på problemløsning". Og jeg har heldigvis ikke merket noe endring i folks holdninger til meg sammenlignet med deres holdninger før krigen. Jeg har fått ny jobb, jeg har landet et sideprosjekt, og jeg har fått nye venner. Heldigvis er de fleste mennesker i Norge fornuftige. De klarer å tenke selv og se forskjell på president/stat og enkeltmennesket.

Anonymkode: 86f2c...c6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...