Gå til innhold

Heimevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er aktive i heimevernet i Norge? Ser at de kanskje kaller ur flere tusen snart, hvem er det da som må ut? Yngre menn? Yngre begge kjønn? 

Anonymkode: 7407b...593

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som har tjenestegjort i heimevernet.

Anonymkode: 03689...aa5

Skrevet

De som har gjennomført førstegangstjeneste og er innrullert i Heimevernet. Menn og kvinner opp til ca 4. Det er ikke sånn at man tilfeldigvis trekkes ut til øvelse. Man vet om man er i Heimevernet. 

Anonymkode: ad598...b00

Skrevet

Mannen min er akkurat kalt ut. Han er 43 år, og vært aktiv i HV i alle år.

Anonymkode: 8ad39...96c

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

??

Det høres seriøst ut.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De som har gjennomført førstegangstjeneste og er innrullert i Heimevernet. Menn og kvinner opp til ca 4. Det er ikke sånn at man tilfeldigvis trekkes ut til øvelse. Man vet om man er i Heimevernet. 

Skulle stå 45.

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hva er han kalt ut til og hvor lenge? Hva skjer med jobben hans og hva med lønn?

Anonymkode: a5c46...fec

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva er han kalt ut til og hvor lenge? Hva skjer med jobben hans og hva med lønn?

Veit du ikke at HV finnes og øver? Seriøst?

Anonymkode: 8e3aa...602

Skrevet

Jeg visste ikke at situasjonen faktisk var så alvorlig at de ble kalt inn. Det er jo bare en liten lokal konflikt i Ukraina.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg visste ikke at situasjonen faktisk var så alvorlig at de ble kalt inn. Det er jo bare en liten lokal konflikt i Ukraina.

Akkurat. 

De øver forøvrig alltid. Alle år. Selv uten denne "lille konflikten" du snakker om.

Jesus allmektige. Er du sann?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Akkurat. 

De øver forøvrig alltid. Alle år. Selv uten denne "lille konflikten" du snakker om.

Jesus allmektige. Er du sann?

Jeg trodde det var annen hvert år? Men ja, alle vet jo det? Ja, jeg er sann. Det er jo ikke krig noe annet sted. Russerne har tydelig ikke våpen til noen alvorlig krig.

Skrevet

De blir kalt ut for å passe på gasskraftverkene pga angrepet på gassledningen ikke pga Ukrainakrigen. 

dette er et oppdrag som HV har øvd på i «alle» år. 

Anonymkode: df5c5...da9

Skrevet

Seriøst? Enkelte må virkelig ha det inn med teskje.

Med teskje: Jeg lurer på hva han er kalt ut til, om det er bevoktning av gass-/olje-installasjoner på Vestlandet som det har stått om i media eller noe annet.

Jeg vet at de har rett på fri fra jobb ved øvelser, og jeg vet at de får lønn, men mener at den ikke er like høy som deres vanlige lønn. Jeg lurer derfor på hva som skjer med jobben. Får de fri fra jobb på ubestemt tid eller er de kalt ut for f.eks. tre uker, får de sin vanlige lønn eller får de lønn som ved øvelser. (Dette kan jo isåfall bli et problem for mange siden manges økonomiske situasjon allerede er presset for tiden).

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde det var annen hvert år? Men ja, alle vet jo det? Ja, jeg er sann. Det er jo ikke krig noe annet sted. Russerne har tydelig ikke våpen til noen alvorlig krig.

De hjelper politiet for å forhindre sabotasje akkurat nå. De tror jo at russerne kan finne på å sabotere div som gassledninger, kabler osv. Mange uroer seg for at internett blir borte også. 

Skrevet
NotNaomi skrev (13 minutter siden):

De hjelper politiet for å forhindre sabotasje akkurat nå. De tror jo at russerne kan finne på å sabotere div som gassledninger, kabler osv. Mange uroer seg for at internett blir borte også. 

Ja sånn som media har holdt på er det ikke rart folk er redde for det.

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja sånn som media har holdt på er det ikke rart folk er redde for det.

Jeg vet ikke helt. Det har vært endel plunder med internett over en ganske lang periode nå. Det har det jo, og jeg ville lurt litt selv om media ikke skriver om det. Jeg har ikke sett at de har spekulert i det heller.

At nyhetsdekningen blir litt massiv iblant er sant. Jeg er litt lei "synsere" Så der kunne de fint moderert seg litt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

De kaller jo inn folk hvert eneste år da. 

Anonymkode: 62ca2...f74

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

De øver jo uansett, selv om det er fredstid.

Anonymkode: cbeaf...5e6

Skrevet

Mannen har vært i HV i alle år, og de har akkurat hatt ekstraordinær øvelse grunnet krigen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...