Gå til innhold

Er det dumt av meg å avlyse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Har en avtale denne uken med en jeg ikke har sett på veldig lenge. Nå har jeg ikke lyst å møtes pga ut av komfortsonen. Dumt å melde avbud? Ingen ordentlig grunn. 

Anonymkode: e5b40...6e8

Ja, det er det. Når har du omsider mannet deg opp til dette, gjennomfør.

Anonymkode: 00005...bf0

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har en avtale denne uken med en jeg ikke har sett på veldig lenge. Nå har jeg ikke lyst å møtes pga ut av komfortsonen. Dumt å melde avbud? Ingen ordentlig grunn. 

Ikke meld avbud. Hr ikke kroppen lært seg at det blir bedre enn du tror? 

Anonymkode: 17c54...c6c

Annonse

Hvorfor avtalte du å møte personen i utgangspunktet?

Hvis du tenkte at et slikt treff ville være bra for deg, selv om det trigger uro, er det veldig dumt å la uroen vinne. Da bekrefter du overfor deg selv at dette klarer du ikke, og det blir enda tyngre neste gang du planlegger å utfordre deg selv. 

Holder du avtalen, kan du klappe deg selv på skuldra og være stolt over å ha trosset uro, uansett hvordan selve møtet gikk. Og kanskje går det bra og gir mersmak?

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi skal møtes til lunsj og prate. Ikke sett på flere år. Redd pinlig stillhet og at vi ikke vet hva vi skal snakke om. Jeg avtalte det for jeg håpte det skulle bli kjekt å treffes igjen. 

Hvis du var den som avtalte det, så bør du ikke avlyse. Det er vel bedre om lunsjen blir mislykket enn at du sitter med dårlig samvittighet for å både avlyse og juge? 

NotNaomi skrev (8 minutter siden):

Hvis du var den som avtalte det, så bør du ikke avlyse. Det er vel bedre om lunsjen blir mislykket enn at du sitter med dårlig samvittighet for å både avlyse og juge? 

Det er jeg som har avtalt det. Får se om jeg får gjennomført. Og håper jo det blir vellykket, men vet jo ikke det før gjort. Og så lurer jeg på om vedkommende egentlig vil. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Vi skal møtes til lunsj og prate. Ikke sett på flere år. Redd pinlig stillhet og at vi ikke vet hva vi skal snakke om. Jeg avtalte det for jeg håpte det skulle bli kjekt å treffes igjen. 

Det BLIR kjekt å sees igjen. Den lunsjen trenger ikke ta for ever vettu. 

Annonse

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er jeg som har avtalt det. Får se om jeg får gjennomført. Og håper jo det blir vellykket, men vet jo ikke det før gjort. Og så lurer jeg på om vedkommende egentlig vil. 

Jeg har et par ganger sagt ja til avtaler og så mistet lysten etterhvert. Jeg har likevel ikke avlyst fordi det er så dårlig karma å juge til andre. Så jeg ble lettet den ene gangen avtalen ble avlyst. Veldig lettet også, men den andre gangen jeg egentlig ikke ville, så stilte jeg opp. Det var en lettelse når det var over, men jeg slapp iallefall å juge, og å føle at jeg behandlet noen dårlig, og det er jo en veldig god følelse fremfor at jeg hadde sittet og følt meg ussel, right?

Så er det de gangene hvor ting har blitt så mye hyggeligere enn jeg hadde forventet og trodd. Jeg syns du bør stille opp. Du må veie hva som er verst følelse, juge eller kjede deg.

Det er jo også stor mulighet for at det blir hyggelig!

Endret av NotNaomi
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tenker det er best for dere begge om du avlyser. Da får du tilfredsheten ved nok en avlyst avtale og at du ikke har noen i livet ditt, og den du skal møte slipper å kaste vekk tiden sin.

Anonymkode: 1f6e2...cf2

Mener du at jeg bør avlyse? Jeg håper jo egentlig på en fin formiddag og at vi kanskje kunne tatt opp igjen kontakten litt. Men vingler litt. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mener du at jeg bør avlyse? Jeg håper jo egentlig på en fin formiddag og at vi kanskje kunne tatt opp igjen kontakten litt. Men vingler litt. 

Rull inn. Det er kjempedårlig av deg å avlyse nå. Slutt å vær dum. 

Anonymkode: d5782...c44

Det BLIR kjekt å sees igjen. Den lunsjen trenger ikke ta for ever vettu. 

Har tenkt at man kan bryte opp om en stund når man merker tonen og stemningen. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Rull inn. Det er kjempedårlig av deg å avlyse nå. Slutt å vær dum. 

Det er i slutten av uken. Skal gjerne bare gjennomføre å se hvordan det går. 

Det er i slutten av uken. Skal gjerne bare gjennomføre å se hvordan det går. 

Du kan jo tenke litt over hvordan du selv takler avvisninger? Hvordan hadde du følt det om den som inviterte deg hadde avlyst?

Du må slutte å ta deg selv så jækla seriøst. Møt opp, ta en kaffe og se hva som skjer. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du kan jo tenke litt over hvordan du selv takler avvisninger? Hvordan hadde du følt det om den som inviterte deg hadde avlyst?

Du må slutte å ta deg selv så jækla seriøst. Møt opp, ta en kaffe og se hva som skjer. 

Jeg hadde ikke taklet det så veldig bra og tenkt forskjellig. 

Du har rett. Skal gjøre det. Hvor ille kan det bli. 

Personen hadde nok ikke sagt ja om den ikke ønsket å møte det.

Tenk også at den risikerer å bli skuffet om du avlyser nå. Hvordan hadde du følt det om det var motsatt?

Om det skulle bli noen stille øyeblikk, så er ikke det så farlig. Heller ikke å ev. innrømme at du sliter litt med å være nervøs i slike situasjoner, og at du var spent på hvordan det ville bli å møtes igjen etter så lang tid. Det er ærlig.

Men helt ærlig, dere har en relasjon sammen fra tidligere, bare der har dere garantert noe å snakke om, hyggelige minner, felles bekjente osv. Så er det sikkert en del å snakke om om den tiden dere ikke har hatt kontakt. Og også hvordan dere har det nå og ev. ønsker om fremtid. Så er det ev. jobb, barn, partner eller om man ikke har noe av dette, tidligere felles interesser, været krigen i Ukraina...

Jeg tror helt ærlig at dere kan ha mye å snakke om. Synes du det er koselig å møtes, si det også.

Å møtes slik er ikke en eksamen, du må ikke prestere. Bare vær deg selv, det er nok. Personen har jo takket ja til å møtes fordi den vil møte deg!

Anonymkode: 58bae...669

Personen hadde nok ikke sagt ja om den ikke ønsket å møte det.

Tenk også at den risikerer å bli skuffet om du avlyser nå. Hvordan hadde du følt det om det var motsatt?

Om det skulle bli noen stille øyeblikk, så er ikke det så farlig. Heller ikke å ev. innrømme at du sliter litt med å være nervøs i slike situasjoner, og at du var spent på hvordan det ville bli å møtes igjen etter så lang tid. Det er ærlig.

Men helt ærlig, dere har en relasjon sammen fra tidligere, bare der har dere garantert noe å snakke om, hyggelige minner, felles bekjente osv. Så er det sikkert en del å snakke om om den tiden dere ikke har hatt kontakt. Og også hvordan dere har det nå og ev. ønsker om fremtid. Så er det ev. jobb, barn, partner eller om man ikke har noe av dette, tidligere felles interesser, været krigen i Ukraina...

Jeg tror helt ærlig at dere kan ha mye å snakke om. Synes du det er koselig å møtes, si det også.

Å møtes slik er ikke en eksamen, du må ikke prestere. Bare vær deg selv, det er nok. Personen har jo takket ja til å møtes fordi den vil møte deg!

Du har rett. Personen har jo sagt ja til å treffes.Det er slitsomt å tenke å vurdere ting som jeg gjør. Og jeg lager gjerne noe ut av noe som ikke er noe. 

Jeg håper vi finner noe å prate om og du har en del alternativer der. Skulle ønske jeg var mer avslappet i sånne settinger. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du har rett. Personen har jo sagt ja til å treffes.Det er slitsomt å tenke å vurdere ting som jeg gjør. Og jeg lager gjerne noe ut av noe som ikke er noe. 

Jeg håper vi finner noe å prate om og du har en del alternativer der. Skulle ønske jeg var mer avslappet i sånne settinger. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er som med så mye annet, du må bare trene på det for å bli god ;) Det betyr at man ikke trenger å være perfekt, det betyr at man stadig vil gjøre småting som kanskje ikke er optimalt - men så lærer man underveis, og jo mer vant man blir med "øvelsen", jo tryggere blir man, og så kommer man dit etterhvert at man også slapper av.

Kos deg, det blir hyggelig å møtes. Ikke tenk for mye, bare ta ting som de kommer. Du er jo ikke alene om ansvar for å holde samtalen igang eller få møtet til å bli hyggelig, dere er sammen om det. Noen ganger kan en være litt mer drivende enn den andre, andre ganger den andre, og noen ganger er det ganske balansert. Ikke noe å stresse med. Begge to ønsker å møtes, begge to har nok like lyst at dette skal bli hyggelig. Så bare slapp av og ta det som det kommer :)

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det er som med så mye annet, du må bare trene på det for å bli god ;) Det betyr at man ikke trenger å være perfekt, det betyr at man stadig vil gjøre småting som kanskje ikke er optimalt - men så lærer man underveis, og jo mer vant man blir med "øvelsen", jo tryggere blir man, og så kommer man dit etterhvert at man også slapper av.

Kos deg, det blir hyggelig å møtes. Ikke tenk for mye, bare ta ting som de kommer. Du er jo ikke alene om ansvar for å holde samtalen igang eller få møtet til å bli hyggelig, dere er sammen om det. Noen ganger kan en være litt mer drivende enn den andre, andre ganger den andre, og noen ganger er det ganske balansert. Ikke noe å stresse med. Begge to ønsker å møtes, begge to har nok like lyst at dette skal bli hyggelig. Så bare slapp av og ta det som det kommer :)

Takk for gode ord. Skal gjøre som du sier og håper det blir en god opplevelse 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...