Gå til innhold

Ledsager på konsert

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Polly-Esther skrev (Akkurat nå):

Hei 😊 Sønnen min skal være med onkel og tante på konsert, onkel skal være ledsager. Jeg har ikke gjort noe sånt før, er det noe spesielt som må ordnes på forhånd? Har kjøpt billetter etc. Men må de møte tidligere eller noe sånt?

Hvilken type ledsager er det snakk om? Er det ledsager/verge på alder (altså at det er 18-årsgrense for å dra alene og sønnen er under 18) krever mange arrangører at man fyller ut et skjema og sender dette inn. I tillegg må man ha med dette skjemaet på konserten. Noen kontrollerer skjemaet ved inngangen når de kommer, andre kontrollere det bare om det blir problemer senere. Konsertarrangørene pleier å ha info på sidene sine om hva de ønsker at dere gjør. 

Har sønnen din ledsagerbevis og ved dette har lov til å ha med en ledsager er ledsager billetten ofte gratis (kommer an på konsertarrangør avtale med kommunen). Da må sønnen din ha med ledsagerbeviset sitt og som regel vise dette ved inngangen. 

Er sønnen din rullestolbruker eller av andre årsaker ikke kan stå hele konserten (og helst har papirer på dette) kan han søke om plass på et avsatt området til dette. Der er det plass til rullestol og stoler. Dette må gjøres i forkant og man får så instrukser om rutinene på selve dagene. Dette feltet blir gjerne fort fylt opp ved store konserter så man bør være tidlig ute med å bestille. Her får man ha med seg én ledsager.

Anonymkode: 383e9...ac3

Polly-Esther skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! Sønnen min er under 18, og må derfor ha ledsager. Jeg har forsøkt å finne info på nettsiden, men skal sjekke enda nøyere 😊

Ofte heter ikke dette ledsager, men verge

Anonymkode: 383e9...ac3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...