Gå til innhold

Jeg synes det er skremmende hvordan Europa nå vris mer og mer mot nasjonalisme.

Anbefalte innlegg

Flere som blir urolige av den politiske retningen vi tar nå? Det er intet nytt av folk er solidariske til ett viss punkt, men hva når det blir for tøft for folk flest? Denne vinteren går det mest sannsynlig fra vondt til verre, det er merkbar endring politisk og nå tirrer vi på oss resten av Europa som de krigsprofitører vi tross alt er. 

Klarer vi å bevare tanken om aldri mer, når det begynner å rakne rundt oss? Vi er jo ikke akkurat godt rustet for kriser, hverken nasjonalt eller blant befolkningen. 

Anonymkode: 622e0...250

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi

Jeg leste kommentarfeltet under artikkelen om at vi måtte dele overskuddet vi tjener på krigen i Ukraina. Folk var så kvalmende egoistiske at det blir bare fryktelig pinlig. Nå tror jeg ikke alle er så "meg selv først", så jeg håper noen tar til vettet og tar riktige avgjørelser her!

NotNaomi skrev (3 timer siden):

Jeg leste kommentarfeltet under artikkelen om at vi måtte dele overskuddet vi tjener på krigen i Ukraina. Folk var så kvalmende egoistiske at det blir bare fryktelig pinlig. Nå tror jeg ikke alle er så "meg selv først", så jeg håper noen tar til vettet og tar riktige avgjørelser her!

Jeg tror og håper ikke den jevne mening er det en finner i de feltene. Tenker det er en selvfølge å fordele overskuddet for økte gassinntekter, vi tjener tross alt penger på normalpris også. Får være måte på griskhet i krisetider. 

Anonymkode: 622e0...250

Det er dessverre mye som begynner å bli skremmende likt 20- og 30- årene i Europa for 100 år siden, ja. Vi får bare håpe at vi har lært av historien, og at EU, FN (og NATO) virker etter hensikten .

Anonymkode: 1b1e7...e76

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er dessverre mye som begynner å bli skremmende likt 20- og 30- årene i Europa for 100 år siden, ja. Vi får bare håpe at vi har lært av historien, og at EU, FN (og NATO) virker etter hensikten .

Anonymkode: 1b1e7...e76

Enig. Jeg skrev om likheten til 1930-årene tidligere, omtrent da Russland gikk til krig mot Ukraina. Da ble jeg kalt konspirasjonsteoretiker og hysterisk. Er ikke det, bare veldig realistisk og har lest litt historie.

Men jeg har fremdeles håp om at det er mulig å finne en løsning slik at krigen ikke sprer seg.

Man kan jo også håpe at de rundt Putin også kan litt historie og ser hva som skjer når toppene starter en slik leder som han er.

Anonymkode: 2ed1c...9c9

Annonse

For å få bukt med den økende nasjonalismen så tror jeg man først må ta tak i integrering politikk og flyktning strømmene. 

Europa må bidra i større grad til at folk kan klare seg i hjemlandet. En del Europeiske land har jo drenert Afrika for råvarer over lang tid, det er på tide at vi er villig til å betale mer for råvarer og ferdige produkter. 

Sverige, SD ble landes nest største parti, de har lenge hatt store problemer med kriminalitet relatert til feilslått integrering. 

Italia, får nå ekstremt høyreradikal og nasjonalistisk regjering. Det er ikke til å putte under en stol at de har fått mange migrater sjøveien. 

I Frankrike så har det de siste årene stått mellom Macron og Le Pen. 

Osv. 

Selv i Tyrkia kan det ved neste års valg gå mot et nasjonalistisk styre. Mange tyrkere er lei det at Syrere og Afganere kommer og 'tar' jobbene. 

Den økte kriminalitet i Oslo vil sende velgere rett i fanget på Frp til neste år (kommune valget). Her mener jeg også nye landsmenn har et ansvar, man må sette av tid til å lære seg språket, godta lover og regler i landet man kommer til og si i ifra til de som ikke gjør det. ++

Anonymkode: 53108...0d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...