Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Del Skrevet 2. oktober 2022 Når jeg leser kommenrarfeltene etter saker som handler om skatt i Norge, så ser jeg at rødsiden og blåsiden overhodet ikke snakker samme språk eller skjønner hverandre. Rødsiden jabber i vei om at de ikke har sympati med rikingene og at de betaler promiller i skatt. De snakker om at i Norge er det enkelt å bli milliarderer, og sammenligner mulighetene til rikingene mot seg selv som kaskje ikke har råd til å reise på ferie engang. Blåsiden snakker om at milliardærene ikke har det de må betale i skatt i likvide midler og må ta ut ekstra utbytte for å betale skatten. Alternativet til å ta ut utbytte fra bedrift er å selge aksjer, og kanskje er det utlendinger som kjøper opp aksjer og på sikt sitter med store eierskap i norske bedrifter. Begge sider jabber i vei om sitt standpunkt, men svarer ikke på den andre siden sine argumenter. Jeg lurer på om de ikke kjenner den andre siden sine argumenter ibdet hele tatt. Det virker ikke sånn i kommentarfeltet. Andre som har lagt merke til det samme? Jeg synes kommentarfeltene er så underholdende. 😄 Anonymkode: 979ff...622 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434370-r%C3%B8dsiden-og-bl%C3%A5siden-snakker-overhodet-ikke-samme-spr%C3%A5k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Del Skrevet 2. oktober 2022 Hehe, ja, det er gjerne de mest bastante som uttrykker seg. Jeg er mer hybrid personlig. Velger noe blått og noe rødt, kan ikke relatere til så mye i kommentarfeltene. Så har vi Arbeiderpartiet da, som har rød skattepolitikk og blå fordelingspolitikk 😅 Artig hvis en ser hva som faktisk ble innført i 1991 under Brundtland, hint, har med både strøm og laks å gjøre. Anonymkode: a5f0f...e96 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434370-r%C3%B8dsiden-og-bl%C3%A5siden-snakker-overhodet-ikke-samme-spr%C3%A5k/#findComment-149846912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Del Skrevet 2. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når jeg leser kommenrarfeltene etter saker som handler om skatt i Norge, så ser jeg at rødsiden og blåsiden overhodet ikke snakker samme språk eller skjønner hverandre. Rødsiden jabber i vei om at de ikke har sympati med rikingene og at de betaler promiller i skatt. De snakker om at i Norge er det enkelt å bli milliarderer, og sammenligner mulighetene til rikingene mot seg selv som kaskje ikke har råd til å reise på ferie engang. Blåsiden snakker om at milliardærene ikke har det de må betale i skatt i likvide midler og må ta ut ekstra utbytte for å betale skatten. Alternativet til å ta ut utbytte fra bedrift er å selge aksjer, og kanskje er det utlendinger som kjøper opp aksjer og på sikt sitter med store eierskap i norske bedrifter. Begge sider jabber i vei om sitt standpunkt, men svarer ikke på den andre siden sine argumenter. Jeg lurer på om de ikke kjenner den andre siden sine argumenter ibdet hele tatt. Det virker ikke sånn i kommentarfeltet. Andre som har lagt merke til det samme? Jeg synes kommentarfeltene er så underholdende. 😄 Anonymkode: 979ff...622 Det er fordi for de røde er milliardærer unødvendig, ikke noe samfunnet er avhengig av. Om staten eller arbeiderne eier bedriftene så er det altså ikke milliardærer som eier bedriftene. Altså ser de røde det ikke som livsnødvendig at der er milliardærer. Derfor bryr de seg ikke stort om milliardærenes problemer. For de blå er milliardærene livsnødvendige. Derfor er de blå opptatt av at de sikres best mulig, samme hva det koster andre i samfunnet. For ved at vi har milliardærer har vi også jobber å gå til. Noe som er bedre enn alternativet. Der er grunnen til at disse to "snakker forbi" hverandre. De ser forskjellig på vår avhengighet av milliardærer. Anonymkode: 4f968...a9c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434370-r%C3%B8dsiden-og-bl%C3%A5siden-snakker-overhodet-ikke-samme-spr%C3%A5k/#findComment-149846932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå