Gå til innhold

Hvordan fortelle mannen at jeg ikke elsker han lenger?

Anbefalte innlegg

Herregud. Det vil knuse ham. Han tror det går bra mellom oss nå. Vi har slitt en stund, men jeg har latt som alt er bra i noen måneder. Det er ikke det. Det er vondt og jeg orker ikke mer. Hvordan knuse et hjerte på mest mulig skånsom måte?

Anonymkode: 27980...c83

Fortsetter under...

Så lenge du har latt som så hadde dere ikke en sjanse til å rydde opp, for da lot du som om dere ikke hadde problemer lenger, ergo fratok du også ham muligheten til å jobbe mer med forholdet, i tillegg til deg selv.

Da du tok valget om å late som om alt er bra, uten å mene det, da hadde du nok allerede tatt valget ut av forholdet, men ville ikke være ærlig med ham.

Du har ikke vært skånsom mot ham ved å late som.

Nå skylder du ham å være ærlig!

Anonymkode: fdb3e...a94

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i alle dager har du latt han tro at alt er bra i flere måneder, når det ikke er det? Det er jo bare slemt.

Anonymkode: f78a4...080

Jeg har forsøkt da. Jeg har prøvd å overbevise meg selv om at alt er bra. «Dette er ikke så verst. Jeg  har det bra.» Skjønner? Nå innser jeg at jeg ikke vil leve med dette mennesket lenger. Han gjør ikke noe galt, men jeg bare elsker han ikke lenger. 
HI

Åh, er det forresten du som har hatt flere tråder her før, ikke ville ha sex med mannen din mer, men vil ha sex med andre, eller du som har møtt en annen, eller kanskje det var samme?

Uansett, vær ærlig med mannen din, det fortjener han! Det er mye bedre å være ærlig med ham enn å forsøke å glatte over, for det vil han forstå at du lyver om uansett, og det gjør det vanskeligere for ham i ettertid. Vær ærlig!

Anonymkode: fdb3e...a94

Annonse

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Er du virkelig sikker, livet går jo opp og ned og, det samme med kjærlighetslivet?

Har dere prioritert hverandre nok?

Anonymkode: ef4ae...9c0

Ja, vi har prøvd. Og nei, jeg vil ikke prioritere oss noe mer nå. 
HI

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Herregud. Det vil knuse ham. Han tror det går bra mellom oss nå. Vi har slitt en stund, men jeg har latt som alt er bra i noen måneder. Det er ikke det. Det er vondt og jeg orker ikke mer. Hvordan knuse et hjerte på mest mulig skånsom måte?

Knust vil han bli uansett. Du kan ikke skåne han fra det, men du kan si at du har prøvd og at det går ikke lenger. At du ikke har noe valg hvis dere begge skal få sjansen til å leve et best mulig liv. Du har gjort det du kan. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan det?

HI

Du skjønner ikke forskjellen på "Jeg føler vi har vokst fra hverandre. Jeg er glad i deg, men elsker deg ikke på den måten lenger, så jeg ønsker at vi skal gå hver til vårt.", og "Jeg elsker deg ikke lenger. Jeg har funnet en annen og vil ha skilsmisse."?

Det et langt mer sårende, vanskelig og opprivende å bli forlatt til fordel for en annen, enn å få beskjed om at ting bare ikke fungerer lenger. Ved sistnevnte er det som regel også enklere å få til en relativt rolig skilsmisse og godt samarbeid rundt barna, mens dette kan være problematisk hvis bruddet skyldes ny partner.

Anonymkode: 3a3f1...5ab

Annonse

Ett knust hjerte er knust uansett om du sier det på en mild eller brutal måte. 

Bare vær ærlig og tydelig, ikke minst ryddig, når dere skal dele livet i to. Husk at det til syvende og sist ikke er ditt ansvar å gjøre han lykkelig, det er han ansvarlig for selv. Vi er ikke hverandres eiendom. Å leve sammen er ett valg, ikke en plikt. 

Anonymkode: 219e5...d8a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Svaret er altså ja, og jeg trur du forstår hvorfor det er relevant dersom du tenker deg om.

Anonymkode: e315c...33f

Uansett ville jeg jo aldri sagt det på den måten. Jeg ville latt som ingenting. Nå er det antagelig ikke noen andre uansett. 
HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...