Gå til innhold

Justisministeren bruker Tik tok

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om det?

https://www.nrk.no/osloogviken/justisminister-emilie-enger-mehl-bruker-tiktok-utan-konkrete-rad-fra-sikkerheitsstyresmakter-1.16118466

Jeg mener det er villt skremmende å ha en justisminister som er så naiv når det kommer til hvordan slike firma samler informasjon.

Bare det at hennes posisjon vil være tilgjengelig.

Av og til er det lov å bruke hodet et par ekstra ganger fremfor bare å kaste seg på en trend.

Det er ingen sikker nok måte justisministeren kan bruke slike kanaler, og i hvert fall ikke tiktok. Men siden hun er så sikker på at slikt er  greit i hennes posisjon, så finnes jo også alltids VK også...

Anonymkode: 6e077...537

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434359-justisministeren-bruker-tik-tok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker at man kan drite i motvind, det er alltid noen som vil klage uansett, eller lage klageinnlegg uansett hva hun gjør eller ikke gjør.

Anonymkode: 662a4...564

Å stille spørsmål når en justisminister velger å gjøre noe som kan sette både hennes sikkerhet i fare, og enda verre, avsløre ev. hemmelige møter (som artikkelen nevner) og hvor de finner sted... det er ikke å klage, det er å stille helt rimelige spørsmål.

Det er nettopp det at for mange driter i slike ting som gjør at hun fritt kan fortsette å gjøre noe som gir kinesiske myndigheter informasjon om vår justisminister, vår regjering og til og med ev. møter med samarbeidspartnere og hemmelige møter. Kanskje lurt av slike som deg å begynne å lære seg litt kinesisk og russisk... Kina har jo kjøpt opp norske skoger, matjord, vindkraft. Ofte er det kinesiske myndigheter som ligger bak de påståtte private selskapene som kjøper opp disse ressursene. Men selvfølgelig, hvilken interesse skulle kinesiske myndigheter ha av lille Norges justisminister på tiktok, for hun vil jo bare nå de unge, må vite...

Jeg forstår ikke problemet? Det er jo bra at politikerne er på plattformer hvor de kan nå ut til folk og folk kan nå dem. Hva skulle tiktok kunne hente for slags informasjon om brukerne sine? At på til er den informasjonen anonym, som med google.

Anonymkode: 555d5...a87

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke problemet? Det er jo bra at politikerne er på plattformer hvor de kan nå ut til folk og folk kan nå dem. Hva skulle tiktok kunne hente for slags informasjon om brukerne sine? At på til er den informasjonen anonym, som med google.

Anonymkode: 555d5...a87

Å du store min tid.

Anonymkode: ec299...0c3

Annonse

Ser ikke det som et problem. Kanskje er det til og med positivt. Den yngre generasjonen bruker tiktok mye, og blir påvirket av alt de ser der. Til og med voksne blir påvirket og tror på «alt» som blir sagt der. Det bevises om og om igjen her inne også. Fint at ledere møter unge mennesker på deres premisser

Anonymkode: b6eb7...ba7

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hva mener dere om det?

https://www.nrk.no/osloogviken/justisminister-emilie-enger-mehl-bruker-tiktok-utan-konkrete-rad-fra-sikkerheitsstyresmakter-1.16118466

Jeg mener det er villt skremmende å ha en justisminister som er så naiv når det kommer til hvordan slike firma samler informasjon.

Bare det at hennes posisjon vil være tilgjengelig.

Av og til er det lov å bruke hodet et par ekstra ganger fremfor bare å kaste seg på en trend.

Det er ingen sikker nok måte justisministeren kan bruke slike kanaler, og i hvert fall ikke tiktok. Men siden hun er så sikker på at slikt er  greit i hennes posisjon, så finnes jo også alltids VK også...

Jeg tenker det må være helt innafor å be om en redegjørelse internt hvilke sikkerhetstiltak hun i så fall benytter. Hun er forresten ikke alene om å være naiv hva gjelder it-sikkerhet. Stortinget har blitt hacket før, Bollestad satt i sofaen og bablet i vei om passord og flere representanter har brukt telefonene i land som krever ekstra sikkerhet, som Iran. For å nevne noen eksempler. 

Det er nok en stor opprydningsjobb hva gjelder it-sikkerhet i dette landet i hvert fall. Bare helsenorge viser seg å være åpen for alle som er nysgjerrige. Smått utrolig. 

Anonymkode: 8abce...d6a

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg tenker det må være helt innafor å be om en redegjørelse internt hvilke sikkerhetstiltak hun i så fall benytter. Hun er forresten ikke alene om å være naiv hva gjelder it-sikkerhet. Stortinget har blitt hacket før, Bollestad satt i sofaen og bablet i vei om passord og flere representanter har brukt telefonene i land som krever ekstra sikkerhet, som Iran. For å nevne noen eksempler. 

Det er nok en stor opprydningsjobb hva gjelder it-sikkerhet i dette landet i hvert fall. Bare helsenorge viser seg å være åpen for alle som er nysgjerrige. Smått utrolig. 

Anonymkode: 8abce...d6a

Det er jo nettopp dette som er så skremmende - at det har vært mange saker siste få årene hvor politikere har vist uvettig omgang med it/tlf og sikkerhet.

Og så går den unge justisministeren ut og sier blåøyd og naivt at hun tror det er viktig å være synlig for de unge (eller noe lignende).

Jah... mye viktigere det enn å tenke på landets sikkerhet...

Enda mer skremmende er det at hun også er beredskapsminister...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...