Gå til innhold

Sorg etter å ha møtt en som har dame..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkne opp.. Han er familiefar, du er mamma. 

Det dere holder på med vil ikke tåle hverdagen. Han vil ikke flytte vekk fra sine barn. Kona kommer til å mislike deg. Barna kanskje også? Dine barn? 

Det er så mye som kan gå galt her. 

Er det verdt det for litt spenning? 

Anonymkode: cdb64...f8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Skjønner.. Det ligger nok mye i handling. 

Han spurte forrige uke om jeg var forelsket. Fikk aldri spurt tilbake og så sa jeg jo "Nei" med en lattis liksom. Jeg er jo forelsket!! 🙄 dumme meg

Nå spurte han meg nettopp  hva jeg trodde sjefen ville si tilbake til han imorgen, med spørsmål om når de neste gang skulle ha kurs i nærheten av mitt bosted (Der jeg traff han da vi møttes for første gang..) Han stiller litt dype spm og er nyskjerrig. Holder alltid samtalen gående med meg på snap. 

Jeg vet ikke.. er så vanskelig alt.. 

Anonymkode: b708c...368

Hvis du ikke er ærlig med ham, da kan du heller ikke forvente at han er ærlig med deg.

Hvis dere ikke kan snakke godt sammen, da er dette et prosjekt som på sikt uansett ikke vil fungere.

Du får se hva han får vite ang. å komme dit dere kan møtes, så får du møte ham - men for all del IKKE HA SEX med ham! Snakk sammen, ærlig, åpent. Ta opp alle de ubehagelige og vanskelige spørsmålene. Og føler han det samme som deg og ønsker å avslutte forholdet, og sett så grenser i den prosessen, ikke innled et mer intimt forhold med ham før han er singel.

Anonymkode: ed159...4dd

Skrevet

Spol noen år fram, HI. Det ble dere to. Hvordan ser livet ditt med denne mannen ut da? Dere bor fortsatt på hver deres kant av landet pga. barn og samvær. Han er skilt og har ungene 50/50. Dere får så vidt tid til å treffe hverandre de helgene det klaffer med barnefri for en av dere og mulighet for flybilletter. Ungene er større så det er fotballkamper og korpskonserter, dugnader og annet som spiser av både kvelder, helger og ferier. Helgene dere får er korte og få. Feriene må han prioritere ungene. De vil helst ikke treffe deg, så når du er hos han og de er der så er det temmelig kjølig. Du blir derfor ikke invitert i hverken bursdager eller konfirmasjoner til noen på hans side. Vennene dine lurer på hvorfor du orker å ha et forhold til en mann du ser toppen en gang i måneden. Han er ikke der de ettermiddagene du er så sliten at du bare vil segne om i armkroken hans. Eller på bursdagen din på en tirsdag. Kanskje bare annenhver julaften, nyttårsaften og 17.mai. Han kan ikke komme alle gangene det er selskap eller fest i din flokk. Du har han på telefonen da, på snap og facetime, og du vet jo ikke hva han gjør alle de dagene og kveldene dere ikke er sammen. Han er jo ikke av den utro typen, eller?

Skrevet
Himmel og hav skrev (29 minutter siden):

Spol noen år fram, HI. Det ble dere to. Hvordan ser livet ditt med denne mannen ut da? Dere bor fortsatt på hver deres kant av landet pga. barn og samvær. Han er skilt og har ungene 50/50. Dere får så vidt tid til å treffe hverandre de helgene det klaffer med barnefri for en av dere og mulighet for flybilletter. Ungene er større så det er fotballkamper og korpskonserter, dugnader og annet som spiser av både kvelder, helger og ferier. Helgene dere får er korte og få. Feriene må han prioritere ungene. De vil helst ikke treffe deg, så når du er hos han og de er der så er det temmelig kjølig. Du blir derfor ikke invitert i hverken bursdager eller konfirmasjoner til noen på hans side. Vennene dine lurer på hvorfor du orker å ha et forhold til en mann du ser toppen en gang i måneden. Han er ikke der de ettermiddagene du er så sliten at du bare vil segne om i armkroken hans. Eller på bursdagen din på en tirsdag. Kanskje bare annenhver julaften, nyttårsaften og 17.mai. Han kan ikke komme alle gangene det er selskap eller fest i din flokk. Du har han på telefonen da, på snap og facetime, og du vet jo ikke hva han gjør alle de dagene og kveldene dere ikke er sammen. Han er jo ikke av den utro typen, eller?

Veldig så negativt da. Hvorfor?

Anonymkode: d069c...2a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Eventuelt realistisk. 

Anonymkode: 7183d...020

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan tenker du at et avstandsforhold mellom to mennesker med ansvar for barn som ikke kan flytte for langt unna barna/den andre forelderen vil gå for seg?

Skrevet
Himmel og hav skrev (8 minutter siden):

Hvordan tenker du at et avstandsforhold mellom to mennesker med ansvar for barn som ikke kan flytte for langt unna barna/den andre forelderen vil gå for seg?

Det kan gå helt annerledes. De kan etter hvert flytte nærmere hverandre, kanskje flytte sammen. Det er ikke sikkert barna hans vil hate henne, kanskje de til og med liker henne. Det kan hende hun liker å involvere seg med både han og barna, kanskje de til og med får felles barn. 
Eller er det helt utenkelig at ting kan gå fint?

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det kan gå helt annerledes. De kan etter hvert flytte nærmere hverandre, kanskje flytte sammen. Det er ikke sikkert barna hans vil hate henne, kanskje de til og med liker henne. Det kan hende hun liker å involvere seg med både han og barna, kanskje de til og med får felles barn. 

Hvem skal flytte fra barna sine da, hi eller mannen, eller hvem av de skal ta med seg barna sine bort fra den andre forelderen?

Anonymkode: 53aa9...ec4

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Selvsagt er det ikke utenkelig. Ingen ting er utenkelig. Noen ting har dårligere odds enn andre, da. Når man starter et forhold med utroskap, skilsmisser, barnefordeling osv og slenger på geografi og alt det som det kompliserer så tror jeg dog det skal mer til for at det blir en rosenrød drøm og en dans på roser, men sikkert ikke utenkelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.10.2022 den 22.04):

Skulle likt å sett hvor vi var om ett år. Om vi har sett hverandre.. redd om det også begynner å dabbe av. Men alt kan skje, han kan forbli i forholdet som han kan bli singel. Jeg aner ikke.. 

Ring Lilli Bendriss…

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fordi det ikke er noe positivt med hekt. Særlig når den man er hektet på, bor langt borte og har familie. HI kan ikke vinne denne her. Enten vil mannen ikke flytte, og da vil hun ha langdistanseforhold i mange år - noe som i de aller fleste tilfeller ikke fungerer. Eller så flytter mannen fra barna sine - og vil hun egentlig ha en slik mann? En som driter i barna? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og hvordan ser du det for deg? Skal HI drite i barna sine, eller skal denne mannen gjøre det? Eventuelt ta barna vekk fra den andre forelderen og hindre hyppig samvær? 

Skrevet
Luksusdyret skrev (6 timer siden):

Og hvordan ser du det for deg? Skal HI drite i barna sine, eller skal denne mannen gjøre det? Eventuelt ta barna vekk fra den andre forelderen og hindre hyppig samvær? 

Folk bryter med partneren sin i nær 50% av alle forhold. Dere er jo helt låst på at dette ikke kan gå bra. Selvsagt kan dette gå. Ta tiden til hjelp. Babysteps. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Folk bryter med partneren sin i nær 50% av alle forhold. Dere er jo helt låst på at dette ikke kan gå bra. Selvsagt kan dette gå. Ta tiden til hjelp. Babysteps. 

Det er ikke det samme som å flytte flere timer unna barna sine. 

Skrevet
Luksusdyret skrev (14 minutter siden):

Det er ikke det samme som å flytte flere timer unna barna sine. 

Hvorfor skal noen flytte unna barna sine? Man kan være kjærester de første årene - treffes de ukene barna er hos den andre forelderen. Plutselig er ungene store og flytter ut. Nå husker jeg ikke i farta hvor gamle barna i denne tråden er, men når det kommer til mine egne, er det bare noen få år til. 

Skrevet

Du får (nesten) bare negative svar her, HI, men jeg føler veldig med deg. Når man er så forelsket som du er, så er det ikke enkelt å skulle si til han at du ikke vil se han mer - evt ikke før han er singel.

Det finnes da mange eksempler på at dette kan gå bra!! ❤️ 

Mitt tips til deg, er å prøve å få til å møte han igjen. Det er lettere å prate face to face. Så forteller du ham hva du føler, og finner ut hva han føler. Og hva han evt ser for seg fremover. 

Skjønner VELDIG godt at dette ikke er enkelt! ❤️

Stor klem til deg HI, og masse lykke til!! 

Anonymkode: fb443...3c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Du får (nesten) bare negative svar her, HI, men jeg føler veldig med deg. Når man er så forelsket som du er, så er det ikke enkelt å skulle si til han at du ikke vil se han mer - evt ikke før han er singel.

Det finnes da mange eksempler på at dette kan gå bra!! ❤️ 

Mitt tips til deg, er å prøve å få til å møte han igjen. Det er lettere å prate face to face. Så forteller du ham hva du føler, og finner ut hva han føler. Og hva han evt ser for seg fremover. 

Skjønner VELDIG godt at dette ikke er enkelt! ❤️

Stor klem til deg HI, og masse lykke til!! 

Anonymkode: fb443...3c8

Men vil hun virkelig satse på en utro mann? Kan aldri stole på han

Anonymkode: d93d9...cec

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.10.2022 den 21.33):

Ts her.. Tror du han kan ha det samme for meg som du har for din kommende? Jeg vet det er stor forskjell på adferden på kvinner og menn her. Jeg vet ikke om det er følelser for hans del eller bare morohet. Kvinner får fortere følelser enn menn men det er vel også noen menn som kan få det? 

Han hadde kurs med en slags eksamen her nede i byen min. Og av de var det 80% som ikke bestod, han var en av 20 som bestod. Og kommer derfor ikke neste uke her igjen for ny prøve. Utrolig frusterende men kanskje meningen? Han ville likevel høre med sjefen sin om det snart ble tur ned hit for nytt kurs. Han vil så møte meg igjen sier han.. Jeg aner ikke om det skjer. Om det skjer blir jeg helt ... overlykkelig...😏😏

Jeg klarer virkelig ikke å forstå dette. Jeg skjønner at du er forelsket, men et menneske med normalt utviklede sjelsevner ville ikke følt lykke, men fortvilelse over å ha være i en situasjon der man ved å velge sin egen lykke samtidig ødelegger en familie og pålegger uskyldige barn en knusende hjertesorg og et ødelagt hjem. 

Anonymkode: 622df...f1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg klarer virkelig ikke å forstå dette. Jeg skjønner at du er forelsket, men et menneske med normalt utviklede sjelsevner ville ikke følt lykke, men fortvilelse over å ha være i en situasjon der man ved å velge sin egen lykke samtidig ødelegger en familie og pålegger uskyldige barn en knusende hjertesorg og et ødelagt hjem. 

Anonymkode: 622df...f1f

Hvorfor tror du det er så fortvilende? Jeg er ikke hi, men den andre i en lignende situasjon, og selvsagt kjenner jeg på fortvilelse også. Alle drømmer om å leve lykkelig ever after med sin utvalgte, far til barna, ektefelle og medeier i huset. Men så skjer livet og ting endrer seg. 
For min del tok tre tette svangerskap knekken på sexlivet med faren til barna. Det er ingenting igjen. Jeg har gjort alt for å endre på det, men det går ikke. Nå har jeg møtt en som har blåst liv i den delen av meg igjen, noe jeg ikke har følt på åresvis. Det er berusende og fantastisk. Og så får dere som sitter her inne på deres høye hest, steine meg til døde da, fordi jeg tar et valg for meg selv.
Vi har bare ett liv, og det akter jeg faktisk å leve for min egen del, ikke for alle andre. 

Skrevet

Jeg går mot strømmen her jeg. Legg det på bordet, hva du føler for han og hva du ønsker. Da får dere avklart hvor dere står, i stedet for å dra rundt på noe halvveis som ikke gjør godt for noen. For sånn fjasing og halvveis tull bak ryggen på andre er feigt. 

Hans forhold til hans familie må han stå for og rydde opp i selv. Hva som faktisk foregår der vet ingen av oss, om det er riktig å avslutte eller ikke. 

Slik får du også satt en grense for egen del, ikke bli ett vedheng som tar i mot smuler. Enten eller. Ønsker han bli hos familien, må du respektere det, men da kan du gi slipp og gå videre. 

Anonymkode: 74311...da2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.9.2022 den 23.17):

Hvis han har flere er det dess flere som blir såret og enda mer sannsynlig for at an blir bustet av dama. Så jeg vet ikke hvor lenge den gleden varer for hans del? Han er ikke en utro type. Han er av den forsiktige typen og heller litt mer sjenert og reservert... 

Men hva skal jeg gjøre da for at han SKAL merke savnet av meg? Egoistisk tenkt av meg nå ; Men jo lenger jeg prater med han som jeg gjør nå, dess større er sjansen for at han vil savne meg. Det er lettere å glemme en person som har vart noen få dager enn ei som har vist og gitt han mye oppmerksomhet. Og jeg vet at hvis jeg er betydelig for han, så vil han gjøre noe med det han har hjemme. 

Ja de har to barn... 😏

Hvis jeg stopper all prat med han, vet jeg at han vil komme til å savne oppmuntringen fra meg, de daglige og "heledagen" snappene vi sender hverandre. Gode ord som jeg alltid gir han. 

Han er ikke en utro type………har han ikke vært utro med deg?

hvorfor stoppet han deg plutselig midt på gaten når du gikk med 4 venninner? Og hvorfor ble du med en fremmed istedenfor venninnene dine?

Anonymkode: 760bc...692

Skrevet

Gud hjelpe! Får vondt av deg Hi! Du blir lurt trill rundt! Har du egentlig god selvfølelse i bunnen? Du virker til å bli totalt trollbundet av litt positiv oppmerksomhet… ufff… Alle klisjeen som blir nevnt! 

Og blir litt skremt over at du kaller samboer/kona for dama. Du gjør henne litt mindre viktig ved ordbruk. Og i tillegg tar du ikke inn over deg at det er to barn opp i det hele. Selv om de fleste unger etterhvert tilpasser seg ved skilsmisse, er det ofte sårt og vanskelig i lang tid- og om bruddet er vanskelig kan det faktisk være traumatiserende for enkelte barn!

Skrevet
ulenissen skrev (29 minutter siden):

Gud hjelpe! Får vondt av deg Hi! Du blir lurt trill rundt! Har du egentlig god selvfølelse i bunnen? Du virker til å bli totalt trollbundet av litt positiv oppmerksomhet… ufff… Alle klisjeen som blir nevnt! 

Og blir litt skremt over at du kaller samboer/kona for dama. Du gjør henne litt mindre viktig ved ordbruk. Og i tillegg tar du ikke inn over deg at det er to barn opp i det hele. Selv om de fleste unger etterhvert tilpasser seg ved skilsmisse, er det ofte sårt og vanskelig i lang tid- og om bruddet er vanskelig kan det faktisk være traumatiserende for enkelte barn!

Hvorfor antar du at hi blir lurt trill rundt? Jeg opplever en lignende greie der jeg er  «mannen» i denne historien, og jeg er overhode ikke ute etter å lure noen. Jeg har fått genuine, sterke følelser, og er i ferd med å bryte med min partner gjennom mange år. Det hender at man oppdager at den man lever med ikke er den rette, og av og til venter det en ny på andre siden.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor antar du at hi blir lurt trill rundt? Jeg opplever en lignende greie der jeg er  «mannen» i denne historien, og jeg er overhode ikke ute etter å lure noen. Jeg har fått genuine, sterke følelser, og er i ferd med å bryte med min partner gjennom mange år. Det hender at man oppdager at den man lever med ikke er den rette, og av og til venter det en ny på andre siden.

Men hvorfor er det så viktig for deg å forsvare HI i denne saken?Ditt liv er ikke automatisk likt HI sin "mann".Og jo,du lurer både mannen din og den andre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Fordi når man oppdager at man vil ut, så går man faktisk. Den type oppmerksomheten som HI får av denne mannen er ikke oppmerksomhet fra en som er tenkt å bryte ut- men en som vil ha noe spennende ved siden av det behagelige og trygge A4 livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...