Gå til innhold

Sorg etter å ha møtt en som har dame..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Dere har helt rett.. Vet bare at om jeg gjør det kan det slå begge veier, og mest sannsynlig det motsatte av det jeg ønsker. Er det først da han vil tenke kanskje og innse?

Han er virkelig en unik mann om det skjer at han kontakter meg igjen. Vil kalle det en solskinnshistorie av de få hvis det. Da skjønner jeg nok at jeg har betydd noe for han. 

Kan ikke forstå hvis han tar lett på å miste meg. Han spør meg om dype spørsmål, hva jeg vil og om jeg da er forelsket i han. Han snapper kun til meg i "de rød snappene". Jeg har skåret nesten helt øverst på lista hans nå. Og vil alltid holde samtalen gående..

Anonymkode: b708c...368

Det motsatte av det du ønsker? Det du ønsker er altså en utro mann som etter et spontant møte på gata synes det er helt ok å gamble med barnas oppvekst og fremtidige familierelasjoner. Du «kan ikke forstå hvis han tar lett på å miste deg», men kvinnen han bor og har barn med tar han åpenbart lett på å kunne miste, og du tror du kom inn i livet som et lett ligg og plutselig betyr du mer enn familien og alt. Hadde du betydd noe, og ikke minst om familien hans hadde betydd noe, ville han gjort ting respektfullt og ryddig. 

Men det han gjør funker åpenbart for deg, for du tror på ham og håper at du betyr noe for ham. Det er lett å tenke at du enten er litt enkel som man sier, eller har hatt dårlige forhold tidligere, siden standarden er så lav og tilknytningen skjer så fort. Det er trist. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Dere har helt rett.. Vet bare at om jeg gjør det kan det slå begge veier, og mest sannsynlig det motsatte av det jeg ønsker. Er det først da han vil tenke kanskje og innse?

Han er virkelig en unik mann om det skjer at han kontakter meg igjen. Vil kalle det en solskinnshistorie av de få hvis det. Da skjønner jeg nok at jeg har betydd noe for han. 

Kan ikke forstå hvis han tar lett på å miste meg. Han spør meg om dype spørsmål, hva jeg vil og om jeg da er forelsket i han. Han snapper kun til meg i "de rød snappene". Jeg har skåret nesten helt øverst på lista hans nå. Og vil alltid holde samtalen gående..

Jeg har en venninne som har samme erfaringer som deg. Han har sagt at han er forelsket i henne, at hun er viktig for ham, men...(Sett inn det som passer)  Nå, 7 år senere er han fremdeles sammen med samme dame, har henne som ekstra oppmuntring i livet. Venninnen min kommer seg ikke videre, for hun venter fremdeles på ham. Så mitt tips er: kutt nå før du later bort livet ditt på en fantastisk mann som du bare har til låns.. Og hvor fantastisk kan han være hvis har vært utro, og bruker dagene til å nøre opp under dine følelser? 
Du re redd for at han skal glemme deg hvis du stiller et ultimatum. Det skal du faktisk håpe på, for hvis han glemmer deg nå, så ville han aldri blitt din uansett!! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Han er opptatt av om du er forelsket i ham... har han sagt at han er forelsket i deg?

Dype spørsmål er fremdeles bare ord hvis han ikke følger opp med handling. Du vet det er billige ord hjemme hos ham, i hvert fall falske fra han side nå som han har deg på si og "sliter" med sexnekt fra konas side...

Du må sette grense for deg selv. Fortsetter du som nå, da velger du selv å være elskerinnen hans. Er det slik du ønsker et forhold ev. skal begynne? Og om det likevel skulle bli dere etter at han har kjørt dobbelt med deg inntil han går fra kona eller hun går fra ham - ville du da hatt ro på deg til å stole på at han ikke ville gjøre det samme mot deg som han gjør med deg nå?

Det finnes noen som får slike forhold til å fungere, men de er ikke mange. De jeg vet om er det bare de som har kjørt ryddig linje overfor alle parter, ikke hatt et langvarig forhold gående først. Der er et noen få som har greid det. Men der har også begge to vært tydelige fra første stund at de visste det var kjærlighet, og ikke minst, de har kommunisert om alt dette hele veien på en god måte og oppført seg med mest mulig respekt mot partner/-e. De som har startet med mye drama, de har også endt med mye drama.

Du er ikke nødvendigvis spesiell selv om du står "nesten helt øverst på snaplisten hans" - det sier bare at han har veldig mye kontakt med deg. Ikke nødvendigvis noe om hvorfor eller hvor viktig du er.

Beklager om du synes dette er hardt skrevet, men det er bare sannheten. Hvis du og han er rette for hverandre, selv om begge to skulle elske den andre, så gjenstår det likevel en ting - begge to må også velge hverandre. Og det er ikke nødvendigvis noen automatikk i at det å elske noen betyr at man velger den, i hvert fall ikke når det er barn inne i bildet og som vil bli påvirket.

Dette er dessuten en mann som har vært i ett forhold siden ungdommen, og en god del menn (og kvinner) som går ut av slike forhold har i tillegg en tendens til å ville "leve livet", hoppe litt rundt, fordi de føler de har gått glipp av noe, fordi de fortjener det.

Unntak finnes. Men om du virkelig ønsker deg et godt og varig forhold til denne mannen, da tror jeg du må kreve at ting blir gjort på en slik måte at det ikke senere ødelegger for dere. Hvis han nå skulle ha følelser for deg, så vil du være tryggere på ham om han rydder opp ordentlig i forholdet han har i dag før han involverer seg mer med deg. For da viser han styrke og respekt for både hun han har barn med og deg, at han ikke kjører dobbelt. Om han har deg som elskerinne mer før han ev. blir oppdaget eller selv velger å gå, så risikerer du å alltid ha med deg en tvil om han kan komme til å gjøre det samme med deg en dag. Og du som har opplevd en utro mann tidligere som gikk fra deg, du risikerer å overføre følelser fra det forholdet til et nytt forhold med en mann du vet du startet med med utroskap. Ser du hva vi forsøker å vise deg?

Du bør sette grenser for deg selv. Om han er riktig mann for deg kommer han til deg. Men du bør gjøre det klart at du stopper kontakten med ham fordi du vil mer enn være en elskerinne for ham, og at hvis han rydder opp og blir singel så kan han kontakte deg, men siden han nå er i et forhold, så kommer du til å forholde deg til at han er opptatt inntil han ev. er blitt singel, så du kommer til å fortsette ditt liv så lenge han ikke er fri, så lenge han ikke velger deg.

Anonymkode: ed159...4dd

Skjønner godt hva du mener og tar det til meg❤ Jeg har vært borti menn av denne typen før, blitt ghostet, lurt og blitt løyet til. Men han her viser mer i handling enn det de andre mennene har gjort. Da vi gikk på tur sammen i to timer i sammen kun med å prate og le. Han så veldiig mye på meg, merket det i sidesynet.... Han holdt lange blikk mot meg og var ikke redd for å holde klemmen lenge. Han va meg ikke opp på hotellet da, fordi det fortsatt lå litt i han av den dårlige samvittigheten. Så her er det snakk om handling og ikke ord som kyss, hjerter osv

Nå etter flere uker med prat på snap så har jeg merket vel så mye interesse fra hans side. 

Jeg har ikke spurt han om han er forelsket men jeg burde kanskje spørre? 

Jeg håper igrunnen bare at de sleit i forholdet før han møtte meg og at det går nedover i dette forholdet. Men hvem vet.. 

Skrevet

Er det greit for deg å ødelegge en familie, la to barn bli annenhver helg og hver onsdag unger? Bo i en bag og koffert og aldri like deg, aldri anerkjenne deg, og gjøre alt de kan for ødelegge mellom deg og far?
Dette går aldri bra, ta og skjerp deg. Kutt ut mannen, og rett og slett ta deg sammen. Sitt ikke der og lull deg inn i tomme ord, og fjas. Det er kvalmende å lese. Det er to barn involvert her, to barn som må flytte ut fra hjemmet sitt, fordi mor ikke har råd til å beholde det alene, bare for at du skal parre deg, og er superforelska. Ta og dyrk deg litt selvrespekt og legg vekk snap og tull. Øverst på listen hand, ohmygod, er det det som betyr noe for deg? Hva med barna og samboeren hans? Skjønner at det blåser godt mellom øra dine. Men lykke til. Få høre om er år, hvor bra dette gikk, da. 

Anonymkode: 37e5d...feb

Skrevet

Hvordan ser du at dette kan ordnes rent praktisk da? Om han forlater kone og barn for din skyld. Dere bor langt fra hverandre, hvor langt? Kan du flytte til han, for han kommer vel ikke til å flytte fra barna til en annen by? 

Anonymkode: 7183d...020

Skrevet

Vil du flytte dit han bor? 

Vil du ha "bonusbarn" boende i huset?

Vil du leve med en mann som er så impulsiv at han tar med seg helt fremmede fra gata for sex?

Anonymkode: 0254f...cf2

Skrevet

Det jeg stusser litt på her, er at det virker som at han ikke er utro lengre så lenge dere ikke har sex? I og med at han han nå får dårlig samvittighet. Hør her.. Dere har allerede vært i bingen sammen, men utroskap er mer enn sexbiten. Det at dere nå har den kontakten som er etablert er utroskap på lik linje som å ha sex. Dere flørter, og lengter og har det moro sammen. Snap er det mediet de fleste er utro på nå til dags. 

Denne mannen er helt utrolig bad shit! Utro på verst tenkelig måte, og måten du forguder ham på er kvalm. Nesten så dere faktisk fortjener hverandre siden dere er så moralsk forvaklet begge to. Det er ingen koselig romantikk i utroskap, det er bare det laveste av det laveste. 

Blir så arg ja! 

Anonymkode: 8a1cd...2cf

Skrevet

Ønsker du virkelig en mann som du ikke kan stole på?

La oss si han forlater sin samboer, og dere blir sammen.. hvordan kan du klare å stole på han ? Hvordan kan du stole på at det ikke er flere kvinner involvert i livet hans ?

Anonymkode: d93d9...cec

Skrevet

Han manipulerer deg. Det er KUN spenning for hans del... ikke kjærlighet !

Skrevet

Du får si :"Kontakt meg hvis du blir singel." 

Anonymkode: b24a4...06b

Skrevet

Respekt er et fremmedord for deg, HI? Respekt for andre, respekt for deg selv. 

Skrevet

Han "har dame" sier du, men fakta er at han har familie. Han har samboer og barn, ikke en dame han bare kan slå opp med.

Han har forpliktelser der han er, uansett om han skulle bli singel kan han jo ikke uten videre flytte til andre kanten av landet og la ungene sine bli igjen. Hva sier det i tilfelle om han?

Har du barn? Kan du flytte til andre kanten av landet for å være sammen med han?

Livet med to lappeteppefamiler, på hver sin kant av landet, er ikke lett. Han er ikke villig til å ta det steget heller, men holder deg på gress for å nyte å være ettertraktet. 

Dette går ikke din vei uansett hvordan du snur og vender på det altså, la han fare. 

Anonymkode: 64e11...013

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det greit for deg å ødelegge en familie, la to barn bli annenhver helg og hver onsdag unger? Bo i en bag og koffert og aldri like deg, aldri anerkjenne deg, og gjøre alt de kan for ødelegge mellom deg og far?
Dette går aldri bra, ta og skjerp deg. Kutt ut mannen, og rett og slett ta deg sammen. Sitt ikke der og lull deg inn i tomme ord, og fjas. Det er kvalmende å lese. Det er to barn involvert her, to barn som må flytte ut fra hjemmet sitt, fordi mor ikke har råd til å beholde det alene, bare for at du skal parre deg, og er superforelska. Ta og dyrk deg litt selvrespekt og legg vekk snap og tull. Øverst på listen hand, ohmygod, er det det som betyr noe for deg? Hva med barna og samboeren hans? Skjønner at det blåser godt mellom øra dine. Men lykke til. Få høre om er år, hvor bra dette gikk, da. 

Anonymkode: 37e5d...feb

Beklager å måtte si det, men det skjer i over 50% av tilfellene. Altså at barna får ny bonus far/mor med da utroskap i sidelinje. Mitt barn er 8 år og min eksmann var utro. Mitt barn hater ikke den nye damen for det, han snakker aldri stygt om henne. Barn er lojale... 

Når det er sat så er det uansett ikke greit. Men man velger ikke alt som er greit i livet og av og til er det en skillsmisse som nå til for at blir bedre for alle. 

Ts

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Beklager å måtte si det, men det skjer i over 50% av tilfellene. Altså at barna får ny bonus far/mor med da utroskap i sidelinje. Mitt barn er 8 år og min eksmann var utro. Mitt barn hater ikke den nye damen for det, han snakker aldri stygt om henne. Barn er lojale... 

Når det er sat så er det uansett ikke greit. Men man velger ikke alt som er greit i livet og av og til er det en skillsmisse som nå til for at blir bedre for alle. 

Ts

Men du svarer ikke på hvordan du ser at et forhold skal kunne gjennomføres?

En skilsmisse bidrar sjelden til at barn får det bedre. 

Skrevet

Dere har truffet hverandre tilfeldig en gang, hatt sex, snakket sammen og ledd sammen, vært aktive på snap etterpå. 
Dere bor langt fra hverandre. 
Han har barn, du har barn, han sier at kona nekter sex, og du synes synd på ham som er fanget i et trist ekteskap for barnas skyld. 
Hva tenker du er det neste logiske skrittet? 

Anonymkode: 07099...c8a

Skrevet

Hi. Jeg er den mannen. Dvs, jeg er jo ikke mannen, men jeg er i samme situasjon som han. Jeg har samboer, barn, hus, biler og hele pakka. Men. Jeg elsker ikke lenger samboeren min. Jeg er kun sammen med han for å ha et hjem for mine barn. Vi har en god stund hatt problemer og vi har gjort alt for å fikse dem. Det funker likevel ikke og vi lever under samme tak utelukkende for barnas del. 
Jeg har nå møtt en fantastisk mann. Et smykke av et menneske, en juvel. Jeg elsker han, og han har åpenbart følelser for meg og. Men han holder igjen for han vil ikke bryte opp et hjem for to små barn, så han holder lav profil når vi ikke er sammen. Når vi ER sammen, da stopper tid og sted, vi er ett. Vi satt i bilen hans og snakket i tre timer sist vi møttes, vi glemte alt og vips var klokka ett på natta. Problemet er at jeg kan ikke bryte opp forholdet til min nåværende samboer og flytte til han med barna. Det er langt og ungene fortjener å være sammen med faren. Denne nye mannen bor langt unna, og pga jobbsituasjon kan han ikke komme hit heller. Det er vanskelig. Men jeg vil du skal vite at denne nye mannen mest sannsynlig har genuine følelser for deg, men det er vanskelig. Mitt råd er, snakk sammen. Finn ut hva du vil, og Finn ut hva han kan få til. 
Selv lar jeg tiden gå litt nå. Jeg håper på brudd med samboeren min, og at den nye mannen kan flytte til meg og oss. 

Anonymkode: d069c...2a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hi. Jeg er den mannen. Dvs, jeg er jo ikke mannen, men jeg er i samme situasjon som han. Jeg har samboer, barn, hus, biler og hele pakka. Men. Jeg elsker ikke lenger samboeren min. Jeg er kun sammen med han for å ha et hjem for mine barn. Vi har en god stund hatt problemer og vi har gjort alt for å fikse dem. Det funker likevel ikke og vi lever under samme tak utelukkende for barnas del. 
Jeg har nå møtt en fantastisk mann. Et smykke av et menneske, en juvel. Jeg elsker han, og han har åpenbart følelser for meg og. Men han holder igjen for han vil ikke bryte opp et hjem for to små barn, så han holder lav profil når vi ikke er sammen. Når vi ER sammen, da stopper tid og sted, vi er ett. Vi satt i bilen hans og snakket i tre timer sist vi møttes, vi glemte alt og vips var klokka ett på natta. Problemet er at jeg kan ikke bryte opp forholdet til min nåværende samboer og flytte til han med barna. Det er langt og ungene fortjener å være sammen med faren. Denne nye mannen bor langt unna, og pga jobbsituasjon kan han ikke komme hit heller. Det er vanskelig. Men jeg vil du skal vite at denne nye mannen mest sannsynlig har genuine følelser for deg, men det er vanskelig. Mitt råd er, snakk sammen. Finn ut hva du vil, og Finn ut hva han kan få til. 
Selv lar jeg tiden gå litt nå. Jeg håper på brudd med samboeren min, og at den nye mannen kan flytte til meg og oss. 

Åh tusen takk for støtten og gode ord. Det hadde jeg ikke ventet her inne. 🙏

Jeg skjønner det er vanskelig for deg. Men kjærligheten er så inderlig sterk av og til at man merker at den ikke kan rives bort. Nå er ikke vi kommet så langt som dere, men jeg kjenner virkelig på han at han liker meg. Det er så mange menn som er slik de på forumet vil ha det til (en mann som kun er ute etter sex).. men nei han her viste en helt annen side. Som du sier, bare det å prate i bilen i timesvis uten å måtte ha sex, eller kun føle på behovet, sier ganske mye. Lange blikkene og lyttende. Det er den enorme tiltrekningen som jeg ikke har kjent på lenge. 

Jeg vet han også får dette til å bli vanskelig, men han skriver til meg hele tiden. Svarer meg hver gang og gir meg aldri den guffne følelsen. Han stiller meg mye spm, noe en typisk elsker ikke ville gjort. Det må nok sees ikke høres her for at folk skal tro på det. Jeg må nok også bare være tålmodig, å se hva fremtiden bringer. Det går nok alltids med et brudd, men barna kan man aldri være foruten. Kjæresten er ikke alltid evig, men det er barna. ❤ Lykke til! 

TS. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Men du svarer ikke på hvordan du ser at et forhold skal kunne gjennomføres?

Det er klart det ville blitt en utfordring. Avstandsforhold må det vel bli isåfall om noe skulle skje. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det litt kjipe nå er at han ikke svarer på dette tidspunktet. Han ser på serie med dama si, det har han tidligere sagt. Ellers er han meget på. Klart han skal prøve åikke vise henne noe om dette. For alt jeg vet kan hun være mistenksom, at det er derfor det går over en time før svar på sene kvelder.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det litt kjipe nå er at han ikke svarer på dette tidspunktet. Han ser på serie med dama si, det har han tidligere sagt. Ellers er han meget på. Klart han skal prøve åikke vise henne noe om dette. For alt jeg vet kan hun være mistenksom, at det er derfor det går over en time før svar på sene kvelder.. 

Er dette slik du vil leve? Vente på smuler, akkurat nok til å holde deg varm?

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Oi, jo mer jeg leser, jo mer blindet av oppmerksomheten tenker jeg at du er.

Anonymkode: 53aa9...ec4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Oi, jo mer jeg leser, jo mer blindet av oppmerksomheten tenker jeg at du er.

Det er ikke håp  

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Men det er jo dette du selv velger, HI. Og ikke bare det, du velger det for en mann som er i et langvarig forhold med en dame som han har to barn med, ei han har blitt voksen sammen med, ei han holder sammen med tross sexnekt fra hennes side (om det er sant), ei han velger å tilbringe lørdagskvelden sammen med... fremfor kontakt med deg.

Du velger å alltid bli satt på sidelinjen for alt og alle som han prioriterer mer enn deg, når det måtte passe ham. Hva du trenger, det er ikke viktig hvis det krasjer med noe han bør, må, vil gjøre med dama og familien.

Og du velger det for en mann som ikke en gang har sagt at han er forelsket i deg, eller har snakket om en ev. fremtid med deg - kun om at det er vanskelig for ham å få til et nytt møte pga. kona (dvs. han ønsker å fortsette å holde hemmelig at han ev. reiser for å møte deg).

Skal du og han ha en fremtid fremover, så må det være et likeverdig forhold. Det er dere ikke en gang i nærheten av i dag. Det betyr ikke at han ikke har følelser for deg, eller at han ikke vil gå fra kona. Men det sier at kona, barna, familien og alt annet der de bor, det prioriterer han foran deg. Merkedager og høytider vil du være langt ned på lista, om du i det hele tatt får en oppmerksomhet. Da blir det et spørsmål om hvorlenge du er villig til å leve på smuler, i usikkerhet om du noen gang vil få noe mer fra ham, eller ikke.

Det virker som om dere har en spesiell kontakt. Du vet du er forelsket i ham. Du vet at han er veldig opptatt av om du er forelsket i ham. Men han har ikke fortalt deg hva han selv føler. Du har ikke spurt ham om hva han føler.

Du har et dilemma - hvis du kutter kontakten nå så kan det argumenteres at han ikke kjenner deg godt nok til å velge deg. Men om du ikke kutter kontakten nå, da ender du som hans elskerinne emosjonelt og kanskje innimellom seksuelt også. Og da vet du i hvert fall at han er i stand til utroskap og det å kjøre dobbelt. Hvis du visste at de var i ferd med å separeres her og nå, allerede planla å flytte fra hverandre, og du stadig fikk oppdateringer om dette, at han hadde funnet seg et sted å bo osv... da hadde det kanskje ikke gjort noe. Men han har ikke sagt noe som helst om at forholdet er så dårlig at han vil gå fra henne, eller at de er enige i å gå fra hverandre - i så fall har ikke det kommet frem i det du skriver. Og da vet du egentlig ingenting annet enn at han er interessert i deg, liker deg, vil ha sex med deg - men at han bor med kona. Hvis du er ærlig med ham, forteller ham at du aldri har opplevd det du opplever med ham, at du er forelsket og i ferd med å utvikle dype følelser for ham - men at du av respekt for dere alle ikke kan være hans elskerinne, at han må bli singel før du og han ev. gjør mer - da setter du grenser for deg selv, du viser at han må ta et valg. Og da får du nok svar langt raskere enn om du nå tenker at du skal holde ham varm slik at han kan bli sikrere for så å gå fra kona (eller ikke). For om han bryr seg så mye om deg som det kan tenkes han gjør, så må han uansett ta ansvar for det forholdet han er i. Siden de har barn sammen vet du ikke hvordan han vil prioritere - barna eller deg.

Ikke sett deg selv i den situasjonen som gjør at du sitter helg og hverdag, merkedager og høytider og venter på smuler, alltid er den som prioriteres ned og bort, men opp når det passer ham. Det er ikke sikkert han mener å gjøre det, men det er det som er virkeligheten for deg. Og forstår han ikke det, da har han lite evne til empati og omtanke, lite respekt for deg.

Få ham i tale, vær direkte, si at du ikke kan fortsette med emosjonell og seksuell utroskap. Spør ham om han har følelser for deg, og om han har tenkt å gjøre noe med det - og i så fall hvilken tidsramme han snakker om.

Bare ikke bli sittende og bli nedtrykt og få ødelagt egen selvfølelse over en mann som gir deg smuler på avstand.

Anonymkode: ed159...4dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Vet jeg er blind.. men hva vil han med ei som bor flere timer unna? Om han ikke vil møte meg? Hva vil han med meg... Et håp itilfelle det blir slutt? Spørsmålene mine er mange. Har han en følelse på at dama har mistet følelser? Min eks-mann gikk tilslutt til sin elskerinne. Føler jeg biter litt i samme fella... 

Jeg håper dere forstår hvor vanskelig det er.. 

Du har selv opplevd utroskap, alikevel er du mer enn villig til å la en annen familie oppleve det samme....sjarmerende.

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Du har selv opplevd utroskap, alikevel er du mer enn villig til å la en annen familie oppleve det samme....sjarmerende.

Ja. Veldig merkelig! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...