Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #1 Del Skrevet 30. september 2022 Eller rettere sagt drittlei av kriser. 20-tallet hittil har vært helt absurd 😮😮😮 Anonymkode: 3569a...fd8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 30. september 2022 #2 Del Skrevet 30. september 2022 (endret) Jepp. Er enig. Det er jo ganske typisk at det ene følger det andre, og vi er faktisk inne i en krisetid med tanke på både situasjonen i Europa og følgene det får. Siden 2019 har det vært mye å forholde seg til. Jeg bruker ikke mye tid på å bekymre meg, men har jo noen samtaler med andre om div. Flere er ganske dårlig stilt mtp familie i både Russland og Ukraina, og en venninne av meg måtte evakuere hjemmet sitt i Florida nå på grunn av en sterk orkan på vei. Naturen er jo fucked up også, så det har igjen påvirkning på vær osv. Jeg har veldig sympati med de som har det mye tøffere enn meg mht alt dette, men jeg orker ikke å forholde meg noe særlig til pressekonferanser og kriseoverskrifter lenger. Må sile vekk, og få med det mest nødvendige. Endret 30. september 2022 av NotNaomi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #3 Del Skrevet 30. september 2022 Kjenner på både frykt og nesten depresjon! Må prøve å stenge ute tankene på alt som skjer i verden. Mister nesten lysten på å leve bare av frykt! Anonymkode: acb57...b1c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #4 Del Skrevet 30. september 2022 Det er sykt at sosiale medier og nyheter har etter hvert så mye makt over befolkningen! Kanskje alle de krisene vi opplever nå, kunne vært håndtert og faktisk løst, hvis det ikke hadde vært så mye støy i media at millioner mennesker er i konstant stress 😕 Anonymkode: b47a0...79c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 30. september 2022 #5 Del Skrevet 30. september 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er sykt at sosiale medier og nyheter har etter hvert så mye makt over befolkningen! Kanskje alle de krisene vi opplever nå, kunne vært håndtert og faktisk løst, hvis det ikke hadde vært så mye støy i media at millioner mennesker er i konstant stress 😕 Anonymkode: b47a0...79c Ja selvfølgelig. Media har nok skylden for både covid, naturkatastrofer og krig. Bare de ikke formidlet nyhetene om det til oss, så ville det nok blitt løst ja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #6 Del Skrevet 30. september 2022 Det er litt morsomt å tenke på, for der hvor det ukrainske kjernekraftverket gikk i luften under Sovjet-perioden heter det "Tsjernobyl (r.)/Tsjornobyl (u.)". Det er fordi området har fått navn etter en plante som det var massevis av akkurat der, en plante som vokste store jorder fulle. Malurt. Det er den samme planten som nevnes i bibelen om de siste dager, da en tredjedel av vannet skal få en så bitter smak av malurt at ingen kan drikke det. Morsomt bare. Men det er bare gammel overtro så. Anonymkode: c2f31...f9a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #7 Del Skrevet 30. september 2022 NotNaomi skrev (15 minutter siden): Ja selvfølgelig. Media har nok skylden for både covid, naturkatastrofer og krig. Bare de ikke formidlet nyhetene om det til oss, så ville det nok blitt løst ja. Media har ikke skyld i kriser, men den voldsomme nyhetsdekning med kun negativt innhold over laaang tid, la oss si minst 3 år allerede, påvirker faktisk mennesker…trenger ikke å være psykolog til å skjønne det Anonymkode: b47a0...79c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #8 Del Skrevet 30. september 2022 Første bud bør være å kvitte seg med sosiale medier. Andre bud er å ikke oppsøke andre arenaer hvor man blir eksponert for nyhetene ufrivillig. Tredje - kutt ut tv/bilder - og oppsøke heller nyheter selv fra seriøse mediekilder, og hør nyheter istedenfor å se dem på tv. Aksepter at nå skjer det mye i verden som du og andre enkeltpersoner ikke kan påvirke, og at nettopp fordi vi som enkeltpersoner ikke kan påvirke det, så er det smarteste vi kan gjøre å fortsette å leve fornuftig, ta fornuftige valg, unngå det som skaper mer problemer. Så kan man jo sjekke at man har det som er anbefalt fra myndighetene å ha i nødlager og annet som man måtte trenge om det skulle bli en kortere krise. Jeg er opplært til å alltid forholde seg til ting som de er her og nå, det jeg kan gjøre noe med, og å vurdere risiko og tenke gjennom ulike scenarier. Skulle noe skje, så er man mer forberedt enn om man aldri har tenkt tanken. Så har man et saklig forhold til det når man er trygg, så tenker man klarere tanker og kan forberede seg mentalt om det skulle skje noe. Nå er det vel ingen som er forberedt på krig, men man kan finne en form for ro i det å vite at man i det minste har et nødlager som gjør at man kan komme seg gjennom noen dager inntil man ev. får litt oversikt. Det samme kan jo skje også uten at det er krig, at strømforsyningen stopper, at det er problemer med rent vann, at kloakken ikke fungerer. Lurt å tenke gjennom hva som er virkelig viktig i livet, og hva som egentlig ikke er så viktig. Hvor lite kan man egentlig greie seg med. Ting er spent nå. Men samtidig så vil et angrep på norske samfunnskritiske anlegg bli sett på som et angrep, men da må man jo også bevise hvem som har gjort det, for man går ikke til krig uten å være sikker. Kommer det direkte angrep trer Natos artikkel 5 inn om alle medlemslandene er enige og det kan blir full krig - men det er mye man vil gjøre før den tid for å hindre at krigen Russland har startet mot Ukraina sprer seg. Det synes jo nå dessuten å skje en del innad i Russland, og selv om man vet lite om dette så er det lov å håpe at det kan bidra til at de som er skyldige i krigen blir stoppet. Med generell mobilisering av russiske menn ble plutselig alle russere berørt av krigen. Man ser at mange, mange har flyktet fra Russland, fordi de ikke vil være med i denne krigen, nekter å ta til våpen for å krige for sin leder. Vi ser protester i gatene, hvor mange er villige til å ta store sjanser selv og kostnadene det kan få for dem (fengsel, bøter, tortur, tvangssendelse til krigen), selv om det er ulovlig å protestere. Vi har lenge sett at stadig flere russiske topper dør "tilfeldig", senest en i dag eller i går. Det har vært mange av dem - personer med stor makt, spesielt økonomisk makt, som er blitt kritiske til krigen/Putin. Når så mange friske menn i slike maktposisjoner dør, da er det ikke tilfeldig, da er det noen som forsøker å kvitte seg med det som ses på som trusler mot toppledelsen. Folket godtar gjerne at disse blir ofret. Men folket er ikke like villig til å ofre så mange av vanlige borgere - de som protesterer mot krigen, vernepliktige unge menn, reservister. For dødstallene har vært veldig store på russisk side også, og døde og skadede soldater kommer etterhvert hjem til alle kanter av landet. Krigens menneskelige kostnader for det russiske folket vil bli tydeligere og tydeligere. Ledelsen har nok tildels kunnet skjule omfanget av død/skader til nå (bl.a. fordi de vervet unge menn fra østlige samfunn i landet, samfunn med dårligere kontakt med resten av landet, fattige folk osv. - ikke særlig synlige for "vanlige" russere). Men nå når det er generell mobilisering av menn, da vil det bli svært vanskelig å skjule all død og lidelse ledelsen i landet påfører eget folk, selv om de nok via streng kontroll av statlige medier nok vil greie å skjule noe av alvoret en periode til. Men alt dette tilsammen, det vil gjøre noe med både folket og deler av ledelsen i landet som ikke er for krigen lenger. Og da kan endring skje innenfra i tillegg til press utenfra. Så er det selvfølgelig en maktsyk person på toppen som er ustabil og begynner å bli desperat, han kan sikkert finne på hva som helst om han blir desperat nok. Men skulle han ta helt av, da må han også forsvare dette både for de under ham og folket. Det er garantert mange russere og politiske og militære ledere som har begynt å innse at dette er en kamp Russland ikke kan vinne, i hvert fall ikke noe i nærheten av hva Putin forestilte seg. Fokuser på livet ditt slik det er, Hi. Gjør det du skal hver dag, lev som normalt, gjør jobben din, spis sunt, følg opp barn - skap deg gleder i dagene. Vær praktisk, nyt det livet vi har slik det er. Ikke la ting som kanskje aldri hender få ødelegge det gode livet du har her og nå. Anonymkode: 6e69b...962 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #9 Del Skrevet 30. september 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Det er litt morsomt å tenke på, for der hvor det ukrainske kjernekraftverket gikk i luften under Sovjet-perioden heter det "Tsjernobyl (r.)/Tsjornobyl (u.)". Det er fordi området har fått navn etter en plante som det var massevis av akkurat der, en plante som vokste store jorder fulle. Malurt. Det er den samme planten som nevnes i bibelen om de siste dager, da en tredjedel av vannet skal få en så bitter smak av malurt at ingen kan drikke det. Morsomt bare. Men det er bare gammel overtro så. Anonymkode: c2f31...f9a https://historienet.no/samfunn/mytologi/enden-er-alltid-naer Anonymkode: 6e69b...962 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 1. oktober 2022 #10 Del Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Media har ikke skyld i kriser, men den voldsomme nyhetsdekning med kun negativt innhold over laaang tid, la oss si minst 3 år allerede, påvirker faktisk mennesker…trenger ikke å være psykolog til å skjønne det Anonymkode: b47a0...79c Du skrev at det som skjer kunne vært løst om ikke media dekket så massivt. Nå er jo jobben deres å dekke det som skjer, så det blir litt som å skyte budbringeren. Jeg går langt fra rundt og er konstant bekymret, og ettersom jeg ikke er unik, så er jeg nok langt fra den eneste. At noen for problemer på grunn av stress må de selv ta hensyn til. Jeg forstår at de blir bekymret mm , men man trenger ikke følge med på alle medier. Vi kan ikke styre dette, men vi kan ihvertfall gjøre vårt for miljøet, så da hjelper det kanskje å handle det en kan. Jeg tror noen av de som bekymrer seg mest, i bunn kanskje har angst osv fra før. Så da må de holde seg til få medier, og ikke lese og se alt de kommer over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #11 Del Skrevet 1. oktober 2022 Moren min ble så bekymret under pandemien at vi rådet henne til å bare se nrk nyhetene en gang pr dag. Da holdt hun seg oppdatert uten å få med seg alle analyser og mulige konsekvenser. Det tror jeg er et lurt tips til oss alle. Anonymkode: e8118...d59 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #12 Del Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): https://historienet.no/samfunn/mytologi/enden-er-alltid-naer Anonymkode: 6e69b...962 Og nå er den nær-ere enn noensinne før. Jeg vet ikke om "folk har alltid trodd at enden er nær" er et så godt argument mot kjernefysisk krig. Men you do you! PS. bibelen er full av myter. Men akkurat denne er litt morsom å tenke på, at malurt på russisk/ukrainsk er Tsjernobyl/Tsjornobyl. Anonymkode: c2f31...f9a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #13 Del Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det er litt morsomt å tenke på, for der hvor det ukrainske kjernekraftverket gikk i luften under Sovjet-perioden heter det "Tsjernobyl (r.)/Tsjornobyl (u.)". Det er fordi området har fått navn etter en plante som det var massevis av akkurat der, en plante som vokste store jorder fulle. Malurt. Det er den samme planten som nevnes i bibelen om de siste dager, da en tredjedel av vannet skal få en så bitter smak av malurt at ingen kan drikke det. Morsomt bare. Men det er bare gammel overtro så. Anonymkode: c2f31...f9a Ja, det vil jeg si er morsomt - der fant du det rette ordet.. HI Anonymkode: 3569a...fd8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #14 Del Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Første bud bør være å kvitte seg med sosiale medier. Andre bud er å ikke oppsøke andre arenaer hvor man blir eksponert for nyhetene ufrivillig. Tredje - kutt ut tv/bilder - og oppsøke heller nyheter selv fra seriøse mediekilder, og hør nyheter istedenfor å se dem på tv. Aksepter at nå skjer det mye i verden som du og andre enkeltpersoner ikke kan påvirke, og at nettopp fordi vi som enkeltpersoner ikke kan påvirke det, så er det smarteste vi kan gjøre å fortsette å leve fornuftig, ta fornuftige valg, unngå det som skaper mer problemer. Så kan man jo sjekke at man har det som er anbefalt fra myndighetene å ha i nødlager og annet som man måtte trenge om det skulle bli en kortere krise. Jeg er opplært til å alltid forholde seg til ting som de er her og nå, det jeg kan gjøre noe med, og å vurdere risiko og tenke gjennom ulike scenarier. Skulle noe skje, så er man mer forberedt enn om man aldri har tenkt tanken. Så har man et saklig forhold til det når man er trygg, så tenker man klarere tanker og kan forberede seg mentalt om det skulle skje noe. Nå er det vel ingen som er forberedt på krig, men man kan finne en form for ro i det å vite at man i det minste har et nødlager som gjør at man kan komme seg gjennom noen dager inntil man ev. får litt oversikt. Det samme kan jo skje også uten at det er krig, at strømforsyningen stopper, at det er problemer med rent vann, at kloakken ikke fungerer. Lurt å tenke gjennom hva som er virkelig viktig i livet, og hva som egentlig ikke er så viktig. Hvor lite kan man egentlig greie seg med. Ting er spent nå. Men samtidig så vil et angrep på norske samfunnskritiske anlegg bli sett på som et angrep, men da må man jo også bevise hvem som har gjort det, for man går ikke til krig uten å være sikker. Kommer det direkte angrep trer Natos artikkel 5 inn om alle medlemslandene er enige og det kan blir full krig - men det er mye man vil gjøre før den tid for å hindre at krigen Russland har startet mot Ukraina sprer seg. Det synes jo nå dessuten å skje en del innad i Russland, og selv om man vet lite om dette så er det lov å håpe at det kan bidra til at de som er skyldige i krigen blir stoppet. Med generell mobilisering av russiske menn ble plutselig alle russere berørt av krigen. Man ser at mange, mange har flyktet fra Russland, fordi de ikke vil være med i denne krigen, nekter å ta til våpen for å krige for sin leder. Vi ser protester i gatene, hvor mange er villige til å ta store sjanser selv og kostnadene det kan få for dem (fengsel, bøter, tortur, tvangssendelse til krigen), selv om det er ulovlig å protestere. Vi har lenge sett at stadig flere russiske topper dør "tilfeldig", senest en i dag eller i går. Det har vært mange av dem - personer med stor makt, spesielt økonomisk makt, som er blitt kritiske til krigen/Putin. Når så mange friske menn i slike maktposisjoner dør, da er det ikke tilfeldig, da er det noen som forsøker å kvitte seg med det som ses på som trusler mot toppledelsen. Folket godtar gjerne at disse blir ofret. Men folket er ikke like villig til å ofre så mange av vanlige borgere - de som protesterer mot krigen, vernepliktige unge menn, reservister. For dødstallene har vært veldig store på russisk side også, og døde og skadede soldater kommer etterhvert hjem til alle kanter av landet. Krigens menneskelige kostnader for det russiske folket vil bli tydeligere og tydeligere. Ledelsen har nok tildels kunnet skjule omfanget av død/skader til nå (bl.a. fordi de vervet unge menn fra østlige samfunn i landet, samfunn med dårligere kontakt med resten av landet, fattige folk osv. - ikke særlig synlige for "vanlige" russere). Men nå når det er generell mobilisering av menn, da vil det bli svært vanskelig å skjule all død og lidelse ledelsen i landet påfører eget folk, selv om de nok via streng kontroll av statlige medier nok vil greie å skjule noe av alvoret en periode til. Men alt dette tilsammen, det vil gjøre noe med både folket og deler av ledelsen i landet som ikke er for krigen lenger. Og da kan endring skje innenfra i tillegg til press utenfra. Så er det selvfølgelig en maktsyk person på toppen som er ustabil og begynner å bli desperat, han kan sikkert finne på hva som helst om han blir desperat nok. Men skulle han ta helt av, da må han også forsvare dette både for de under ham og folket. Det er garantert mange russere og politiske og militære ledere som har begynt å innse at dette er en kamp Russland ikke kan vinne, i hvert fall ikke noe i nærheten av hva Putin forestilte seg. Fokuser på livet ditt slik det er, Hi. Gjør det du skal hver dag, lev som normalt, gjør jobben din, spis sunt, følg opp barn - skap deg gleder i dagene. Vær praktisk, nyt det livet vi har slik det er. Ikke la ting som kanskje aldri hender få ødelegge det gode livet du har her og nå. Anonymkode: 6e69b...962 Takk for klokt svar ⭐️ HI Anonymkode: 3569a...fd8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #15 Del Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, det vil jeg si er morsomt - der fant du det rette ordet.. HI Anonymkode: 3569a...fd8 Herregud ta deg en chillpill! Anonymkode: 576e5...12c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #16 Del Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, det vil jeg si er morsomt - der fant du det rette ordet.. HI Anonymkode: 3569a...fd8 Det er jo en morsom tilfeldighet. Anonymkode: c2f31...f9a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #17 Del Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Herregud ta deg en chillpill! Anonymkode: 576e5...12c Valium. En slik pille heter valium. Anonymkode: c2f31...f9a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #18 Del Skrevet 1. oktober 2022 NotNaomi skrev (45 minutter siden): Du skrev at det som skjer kunne vært løst om ikke media dekket så massivt. Nå er jo jobben deres å dekke det som skjer, så det blir litt som å skyte budbringeren. Jeg går langt fra rundt og er konstant bekymret, og ettersom jeg ikke er unik, så er jeg nok langt fra den eneste. At noen for problemer på grunn av stress må de selv ta hensyn til. Jeg forstår at de blir bekymret mm , men man trenger ikke følge med på alle medier. Vi kan ikke styre dette, men vi kan ihvertfall gjøre vårt for miljøet, så da hjelper det kanskje å handle det en kan. Jeg tror noen av de som bekymrer seg mest, i bunn kanskje har angst osv fra før. Så da må de holde seg til få medier, og ikke lese og se alt de kommer over. Det er igrunn ikke at jeg blir så engstelig. Jeg blir bare tappet for energi av den jevne strømmen av krisekommunikasjon HI Anonymkode: 3569a...fd8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 1. oktober 2022 #19 Del Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er igrunn ikke at jeg blir så engstelig. Jeg blir bare tappet for energi av den jevne strømmen av krisekommunikasjon HI Anonymkode: 3569a...fd8 Ja, og det ble jeg da Covid var tema over alt. Jeg var ikke kommet meg på beina enda den gangen, og jeg måtte også ha to opphold på sykehus mens jeg var i risikogruppen. Det var stress ja! Men jeg blokket bare ut alt av nyheter osv. Så gjennom om morgenen og la bort resten. Sa til folk at jeg ikke orket å høre ett ord om det, og det respekterte dem. Bare lukk øyne og ører så godt du kan. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #20 Del Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Valium. En slik pille heter valium. Anonymkode: c2f31...f9a Kjært barn har mange navn. Anonymkode: 576e5...12c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #21 Del Skrevet 1. oktober 2022 Og den tredje engel blåste, og en stor stjerne falt ned fra himmelen, brennende som en fakkel, og den falt på tredjedelen av elvene og på vannkildene. Og stjernens navn er Malurt, og tredjedelen av vannene blev til malurt, og mange mennesker døde av vannet, fordi det var blitt beskt. Johannes’ åpenbaring 8:10-11 Anonymkode: c2f31...f9a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #22 Del Skrevet 1. oktober 2022 In a dictionary, he showed the Ukrainian word for wormwood, a bitter wild herb used as a tonic in rural Russia: chernobyl. The writer, an atheist, was hardly alone in pointing out the apocalyptic reference to the star called chernobyl. With the uncanny speed common to rumor in the Soviet Union, the discovery had spread across the Soviet land, contributing to the swelling body of lore that has shaped the public consciousness of the disaster at the Chernobyl atomic power plant in the Ukraine. https://www.nytimes.com/1986/07/26/world/the-talk-of-moscow-chernobyl-fallout-apocalyptic-tale-and-fear.html 😄 Anonymkode: c2f31...f9a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #23 Del Skrevet 1. oktober 2022 Vi lever i de siste dager. Det er profitert at det skal bli sånn. Les i bibelen. Anonymkode: da7fa...004 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #24 Del Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Og den tredje engel blåste, og en stor stjerne falt ned fra himmelen, brennende som en fakkel, og den falt på tredjedelen av elvene og på vannkildene. Og stjernens navn er Malurt, og tredjedelen av vannene blev til malurt, og mange mennesker døde av vannet, fordi det var blitt beskt. Johannes’ åpenbaring 8:10-11 Anonymkode: c2f31...f9a Jada, vi har skjønt det.. HI Anonymkode: 3569a...fd8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #25 Del Skrevet 1. oktober 2022 Tråden er tydeligvis infisert av fanatisk kristne dommedagsprofeter. Jaja, jeg har vel ingen rett til å sensurere svar, så bare kjør på.. Så får jeg heller si takk for de seriøse svarene som kom inn. HI Anonymkode: 3569a...fd8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434335-herregud-jeg-er-lei-av-krise-pressekonferanser/#findComment-149846486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå