Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #1 Skrevet 30. september 2022 Hvor fort setter skatteetaten igang lønnstrekk av restskatt? Jeg betaler litt hver måned men det er ikke nok. Har fått brev at jeg må betale nå ellers..... Anonymkode: 10343...5ee
Gladjente00 Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Kommer litt ann på hva din inntekt er og hvor mye du klare å betale. Hør med de om en avtale?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Gladjente00 skrev (1 time siden): Kommer litt ann på hva din inntekt er og hvor mye du klare å betale. Hør med de om en avtale? Har det. Men de ser kun på hva jeg har i husleie og strøm. Ikke at jeg har mye gjeld Går det fort å få til lønnstrekk? Uker og måneder? Anonymkode: 10343...5ee
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har det. Men de ser kun på hva jeg har i husleie og strøm. Ikke at jeg har mye gjeld Går det fort å få til lønnstrekk? Uker og måneder? Anonymkode: 10343...5ee Ja, de gir blanke i hvem andre du har gjeld til. Staten er den verste kreditoren man kan ha. Det går nok fort å få til lønnstrekk når de setter i gang, men du får jo beskjed om når det skjer. Jeg ville forsøkt å få til en avtale med de andre om å ha avdragsfrihet et par måneder til du har betalt staten. Anonymkode: 3dd8a...a90
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har det. Men de ser kun på hva jeg har i husleie og strøm. Ikke at jeg har mye gjeld Går det fort å få til lønnstrekk? Uker og måneder? Anonymkode: 10343...5ee Det er fordi at det er ulik prioritet på gjeld. Gjeld på skatt har nest best prioritet bare slått av bidragsgjeld om jeg husker riktig fra et kurs en gang. De kan derfor med loven i hånd kreve at deres krav skal komme foran gjeld du har til banker, kredittselskap, privatpersoner og så videre. Anonymkode: 947fd...ebb
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Som de andre oppføre sier så er staten den verste å ha gjeld til.. har du prøvdt å ringe de i forhold til å legge ut en plan om hvor mye du vil klare å betale i mnd? Det lønner seg bedre enn at de bare sette i gang trekk. Jeg husker i fjor eller foreige år at jeg fikk 12000 kr jeg måtte betale i rest skatt.. da ringte jeg inn for å høre om jeg kunne betale litt og litt da det ble alt for mye å betale med en gang. Jeg er uføre så det gikk ikke. Jeg fikk heldigvis betalt mye på en gang pga samboer hjalp til men de var ikke vanskelige med å høre om hvor mye jeg vil klare og evt hvor lang tid jeg kunne bruke. I år fikk samboer nesten 30.000 kr i restskatt og jeg hadde egentlig lyst å få en avbetalingsplan på det men samboer betale med sparepengene våres og jeg likte ikke helt det… men slik er det. Og det var ikke samboer sin feil med restskatten heller men pga den jobben han jobbet i ble kjøpt opp 2 ganger i løpet av ett halv år og ble en kluss der.. mye penger og de hadde vi planer om nå til høsten med men neida.. raks fant igjen med de utgiftene Anonymkode: 02ad0...f70
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja, de gir blanke i hvem andre du har gjeld til. Staten er den verste kreditoren man kan ha. Det går nok fort å få til lønnstrekk når de setter i gang, men du får jo beskjed om når det skjer. Jeg ville forsøkt å få til en avtale med de andre om å ha avdragsfrihet et par måneder til du har betalt staten. Anonymkode: 3dd8a...a90 Det kan ta mellom 6 måneder og 3 år før de starter trekk. Anonymkode: be1ea...cdf
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det kan ta mellom 6 måneder og 3 år før de starter trekk. Anonymkode: be1ea...cdf Seriøst? Jeg regner med at jeg skal klare å betale inn alt innen Februar. Jeg har ikke noe i verdi heller Anonymkode: 10343...5ee
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det kan ta mellom 6 måneder og 3 år før de starter trekk. Anonymkode: be1ea...cdf Ikke skatten nei. Det går rimelig kjapt etter forfall. Sitter med lønn og ser ansatte som får trekk kjapt - maks to til tre måneder etter purring på skatt. Annen gjeld kan ta lang lang tid men skatt er kjapt. Anonymkode: 9cc7f...cfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå