Gå til innhold

Majones som ikke smaker eddik...?

Anbefalte innlegg

Spiste på Burger King forrige helg, og der har de det de kaller majones på bugeren. Den smaker ikke eddik.

De gangene vi spiser burger griller vi det som regel på grillen hjemme, sjelden vi kjøper ute, men jeg klarer ikke å finne en sånn type majones på butikken.

Finnes det?

Jeg er virkelig ikke noe glad i den eddiksmaken, skal det være eddik i en oppskrift må det være lite og godt kamuflert med andre smaker for at jeg skal synes det er godt. Har prøvd både Bellmanns eller hva den heter og den nye Mills Majo, men jeg synes de smaker eddik. Mange av de ferdige hamburgerdressingene på butikken smaker også eddik.

Så hva er spesielt med den på Burger King, hvorfor klarer de å ha en majones som ikke smaker eddik?

Noen som kan hjelpe, finnes det en enkel løsning, en kjøpedressing eller majones til burgeren som ikke smaker eddik?

Anonymkode: 737d6...59c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434328-majones-som-ikke-smaker-eddik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eddik er jo det diggeste, både med majones og ketchup. Derfor Heinz-ketchup og ikke puslete smakløse idun med for lite eddik.

ELSKER eddik. Men hver sin smak :)

Anonymkode: 25b24...bad

Nyttig innspill 🙄

Anonymkode: 0681e...4a4

Annonse

NotNaomi skrev (2 timer siden):

Eggeplommer, salt, dijonsennep, olje og pepper er alt du trenger for å lage, og så bruker du sitronsaft istedenfor eddik. Jeg dropper pepper i den, men det er jo en smakssak. Billig og mye bedre enn kjøpt. 

Var ikke poenget å unngå eddik?

Anonymkode: 0681e...4a4

Tusen takk for svar og engasjement dere :)

Jeg har liksom alltid tenkt at det er så vanskelig å lage majones selv, men nå har jeg tittet på noen videoer på youtube og det så jo helt overkommelig ut. Så jeg tipper jeg må prøve å lage selv jeg.

Litt eddik i sennepen går nok fint, jeg tåler at det er litt, med vekt på litt, eddik i, bare ikke eddiksmaken blir så fremtredende. Den nye hvite majonesen til mills f.eks stinker jo eddik, det er rett og slett altfor mye eddik for meg.

Og siden jeg ikke har funnet noen kjøpemajoneser uten den fremtredende eddiksmaken tror jeg jammen jeg må prøve å lage en selv.

Takk igjen :)

HI.

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Tusen takk for svar og engasjement dere :)

Jeg har liksom alltid tenkt at det er så vanskelig å lage majones selv, men nå har jeg tittet på noen videoer på youtube og det så jo helt overkommelig ut. Så jeg tipper jeg må prøve å lage selv jeg.

Litt eddik i sennepen går nok fint, jeg tåler at det er litt, med vekt på litt, eddik i, bare ikke eddiksmaken blir så fremtredende. Den nye hvite majonesen til mills f.eks stinker jo eddik, det er rett og slett altfor mye eddik for meg.

Og siden jeg ikke har funnet noen kjøpemajoneser uten den fremtredende eddiksmaken tror jeg jammen jeg må prøve å lage en selv.

Takk igjen :)

HI.

Mener du at Mills lettmajones stinker eddik?

Anonymkode: b8001...5fa

Annonse

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Ikke rart den er vond da, den er det jo sitron i. Da smaker det høgg.

Anonymkode: b8001...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...