Gå til innhold

Navn til surdeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for forslag🙌🏻 Jeg håper på et godt forhold til den, og er liten Teigen-fan. Tror derfor jeg stemmer for Jan Deigen🤩 Et nydelig, men virtuelt, surdeigsbrød til de(i)g som kom mer det forslaget 🍞🥖

Vet dere om jeg kan oppbevare den i tett glass forresten? Sånn sylteglass med strikk?

Anonymkode: 05979...d8e

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Takk for forslag🙌🏻 Jeg håper på et godt forhold til den, og er liten Teigen-fan. Tror derfor jeg stemmer for Jan Deigen🤩 Et nydelig, men virtuelt, surdeigsbrød til de(i)g som kom mer det forslaget 🍞🥖

Vet dere om jeg kan oppbevare den i tett glass forresten? Sånn sylteglass med strikk?

Bare hyggelig 😊

Jeg oppbevarer min i et vanlig syltetøyglass med lokket løst på, altså bare legger lokket oppå. Nå er jeg ikke en ekspert, men jeg tror de foretrekker å få litt luft. Min trives i hvert fall godt med løst lokket, både på benken og i kjøleskapet. Hvis du holder på å lage starter, kan et tøystykke være best til den har blitt aktiv.

Anonymkode: 3c934...705

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kanskje litt prematurt å døpe starteren hvis du ikke kan noe om den?

Anonymkode: 1d396...79f

Annonse

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hva vet du om det? 🤪 Hun kan vel kalle den Hermann og som annet? 😂 Ikke helt ordspill på deig, men 😅

Anonymkode: 6af00...52a

Herman var ei kake, som man sendte en bit videre av til neste mann. 

Mine surdeigstartere har de utrolig lite spennende navnene hvete og rug😉 Heter det de er. De har bodd her i årevis. Aldri slått meg at de må døpes. 

Anonymkode: 7c6a9...da8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...