Gå til innhold

Hvor mye tøy har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva regner DU som mye? Hvor mye av basisplagg og pentøy har du? 

Jeg og en venninne diskuterte litt igår. Hun har veldig mye klær, og kaster ofte eller gir bort. Helt nye, dyre plagg som hun bare ikke liker lenger. Hun sier hun ikke handler noe særlig lenger, men det skjønner jeg jo at hun gjør. Hun samler opp sekker på sekker med jevne mellomrom.

Jeg handler litt innimellom, mest på salg. Har sånn ca 5 dongeribukser, og flere andre typer bukser. Et par trådkurver med topper og gensere. Noen har jeg hatt gjennom flere år og noen er nye. Kjøpte meg noen nye kjoler i sommer, så nå har jeg vel totalt 7 sommerkjoler. Har ca 4 penkjoler til selskap og jul. Det synes jeg er mye 🙂 

Anonymkode: 6369c...d1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 trådkurvstativer + et enkelt hengeskap. I tillegg har jeg en plastkasse med sommertøy. Jeg synes jeg har mye. Det meste er mellom fem og 20 år gammelt. Jeg kjøper kvalitet og har klærne lenge. De siste fem årene har jeg vært gravid og ammet så godt som kontinuerlig, så har kjøpt lite klær. Har tenkt å gå gjennom det jeg har og kvitte meg med det som ikke passer/ikke vil bli brukt, men har ikke planer om å kjøpe noe særlig nytt. Det eneste jeg kunne tenke meg, er en lang ullcardigan med anvendelig farge og så trenger jeg en ny, tynn dunkåpe. 

Anonymkode: c4f98...fcb

Skrevet

Hvis vi ser bort fra yttertøy har jeg et hengeskap på 80 cm og et skap med hyller og skuffer på 100 cm. Omtrent halvparten er arbeids eller turtøy. Særlig tykke gensere tar stor plass. En del av klærne er litt små eller litt store siden jeg går litt opp og ned i vekt. Det er derfor ikke alt som brukes nå.

Jeg kaster og kjøper lite tøy. En del av plaggene er over 30 år gamle. Det siste året har jeg kjøpt noen sokker og truser, en genser og en topp, men mengdemessig har jeg mer enn nok.

Anonymkode: 68b13...e23

Skrevet

Stor skyvedørsgarderobe over hele veggen på soverommet. Halve hengeskap og halve skuffer. 

Anonymkode: 77d0d...d7c

Skrevet

For mye syns jeg, men jeg har egentlig ikke så veldig mye når jeg hører hva andre har. Jeg har spart på endel pentøy og slike tøy som ikke brukes ofte slik at evt ungene kan ta om det trengs. Jeg har vokst ut av det og ingen planer om å komme inn i det, men får meg ikke til å gi det bort før ungene sier gi bort eller tar det. Nå er det vist kjekt det er hos meg. 
Men nå brukes tøyet helt ut, måtte kjøpe masse nytt i sommer for da var de for tynnslitte. Fikk kjeft av minsta for jeg handla så mye, da ba jeg henne se i skuffene mine og hun kunne konkludere med at det ikke var mye. For jeg hadde kvitts meg med alt slitt, da hadde jeg to topper igjen og det er jo litt lite. 

Sko har jeg ikke så mange igjen av. Rydda loftet forrige uke og var i gi bort modus, så lageret over sko ble kraftig redusert. Får sikkert pepper når ungene oppdager det, begge to kan stjele av meg og jeg kan av de. Så pensko har vi felles. 

Anonymkode: 95910...7de

Skrevet

Jeg har mange sko, over 100 par. Jeg har hylle i boden, jeg bytter på skostativ mellom sommer og vinter. Har egentlig bare dyre kvalitetssko, en god del ble kjøpt brukt. Flere som er 20 år gammel og vel så det.

Klær har jeg også en del men jeg bruker lite penger på det de siste åra. Også her dyre klær som holder seg i mange år. Jeg har flere gensere i cashmere som jeg har brukt i 20 år, og ingen planer å erstatte de. Når jeg tenker meg om har jeg kjøpt nye sokker i år og ingenting annet.

Anonymkode: 9d575...168

Skrevet

Jeg tror jeg har ganske lite i forhold til mine venninner. Har en del turklær, men mangler hverdagsklær og noen finere topper. Har 5 hyller i et skap og 3-4 kjoler som henger, men har da en del klær som krever litt plass (flere tykk gensere). Har 10 par sko inkludert et par fjellsko og 2 par skisko.

Samme som ei over, noen av klærne mine er virkelig årgangsmodeller, vi snakker -80 tallet.

Prøver å kjøpte brukte klær når jeg kjøper nye, men det krever mye mer arbeid enn å bare gå i butikken. 

Anonymkode: f2221...8d9

Skrevet

Jeg har altfor mye klær. 🙈

Anonymkode: 48a80...56d

Skrevet

Alt for mye. 8 kvm. To rader med skjorter ol, 90 cmx2. Tre rader kjoler, 90 cmx3. To hyllehøyder. Seks skuffer og to hyller øverst. Jeg har kjoledilla og har kjoler som er GAMLE. 

Anonymkode: 1cd69...e74

Skrevet

Midt på treet, vil jeg tippe. Har en del kjoler, de henger i ett 50 cm skap, 16 kjoler tror jeg det er nå, alt fra selskap, hverdag og sommer. Utover det ganske lite, 2 bukser til bruk, pluss en gammel og slitt jeg bruker til maling. 4 t shorter, 2 topper, 2 treningstopper, 3 ulljakker, 2 ullgensere pluss en mariusgenser, en vanlig genser og en turgenser. 2 yogabukser, en treningsbukse, en utebukse. Pluss sokker, truser, strømpebukser og bh. 2 nattkjoler. Det var det tror jeg. Ett par sandaler, 2 par pensko, 2 par hverdagssko, ett par joggesko, ett par tursko og ett par støvler. Har også tatt vare på ett par hullete joggesko jeg bruker til maling. 

Anonymkode: 47cf4...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...