Gå til innhold

Skjønner ikke skattetrekket mitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg betaler ca. 15.000,- i skatt hver måned. Gikk tilfeldigvis ikke på skattekortet og så at de 103.000 jeg hadde trekt t.o.m. August tydeligvis var for lite. Logget inn på Skatteetaten og Det stod at forventet lønn i år var 589.000,-. Jeg har 549.000,- i grunnlønn, men allikevel hadde jeg ikke betalt nok innen årsskiftet ifølge Skatteetaten. Endret derfor skattekortet mitt og la inn 620.000,- i lønn. Så jeg smurte godt på! Idag kom lønnen og nå har jeg betalt 13.000,- i skatt!! Nå får jeg jo enda større baksmell! Kjenner jeg får litt panikk av dette her jeg

Anonymkode: 1ffd9...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke får jeg de 103.000 på lønnsslippen til å stemme heller!

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg betaler ca. 15.000,- i skatt hver måned. Gikk tilfeldigvis ikke på skattekortet og så at de 103.000 jeg hadde trekt t.o.m. August tydeligvis var for lite. Logget inn på Skatteetaten og Det stod at forventet lønn i år var 589.000,-. Jeg har 549.000,- i grunnlønn, men allikevel hadde jeg ikke betalt nok innen årsskiftet ifølge Skatteetaten. Endret derfor skattekortet mitt og la inn 620.000,- i lønn. Så jeg smurte godt på! Idag kom lønnen og nå har jeg betalt 13.000,- i skatt!! Nå får jeg jo enda større baksmell! Kjenner jeg får litt panikk av dette her jeg

Du kan be arbeidsgiver om å trekke ekstra skatt👍🏻

Skrevet

Stoler aldri på Skatteetaten sine beregninger. Øker alltid skattetrekket mitt. I tillegg trekker arbeidsgiver 1000,- ekstra i mnd.

Anonymkode: 48e86...bb1

Skrevet

Kalkulatoren til skatteetaten er litt vrien, det kan fort være den tar med noen estimerte tall fra forrige skattemelding, det ligger mange felt i den. Jeg bruker ofte kalkulatoren til dine penger. Så justerer jeg forventet inntekt til jeg får det skattetrekket jeg er ute etter. Huker av på ønsker prosent, da jeg synes denne er bedre å forholde seg til. 

Du kan ble om ekstra frivillig trekk også, eventuelt kan du si du ikke ønsker halv skatt i desember. 

Anonymkode: b0aa0...66f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...