Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Syns dere det er ok å ikke etterlate noe til barn og barnebarn? Og syns dere det har noe å si for svaret om man selv har fått mye i arv eller om man har «tjent pengene selv». Anonymkode: cdb10...6b8
Ekspatt Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Man kan ikke velge å ikke etterlate noe, på grunn av reglene om pliktsdel i arveloven.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Ekspatt skrev (Akkurat nå): Man kan ikke velge å ikke etterlate noe, på grunn av reglene om pliktsdel i arveloven. Hæ? Man kan jo bruke alt man har mens man lever. Anonymkode: cdb10...6b8
Ekspatt Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hæ? Man kan jo bruke alt man har mens man lever. Anonymkode: cdb10...6b8 Ja, det kan man selvfølgelig. Men det finnes noen unntak der og, dvs. om herr Hansen kjøper stor yatch i elskerinnas navn rett før han vet at døden kommer, kan arvingene med en god advokat sannsynligvis få noe ut av det. Jeg forstod det som at du tenkte på at det som etterlates ikke gis til barn/barnebarn, derfor svarte jeg om pliktsarv.
Kathrine. Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 Tenker det er helt ok. Folk er stort sett så gamle når de dør at neste generasjon allerede er godt etablert.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Tenker det er helt opp til den som skal arves, hva som er å arve. Pappa har sagt rett ut at han ikke ønsker vi skal arve masse penger av han. Han vil heller bruke pengene på å hjelpe oss nå når vi etablerer oss (den etablering) enn når vi er godt voksne og klarer oss fint økonomisk selv. Jeg fikk billån hos pappa (ble omgjort til forskudd på arv). Lillebror fikk egenkapital til å starte bedrift. Storebror fikk billån (arv) og pappa som kausjonist på huslånet frem til kona fikk opphold og fast jobb. Jeg (vi) bryr oss ikke om penger, så lenge vi har til det vi trenger. Om pappa vil reise jorda rundt, starte en dyr hobby, gi bort penger, investere elle gamble, det er hans penger og hans valg. Mamma nevnes ikke ift arv, da hun er ufør og leietaker, så der er det ingenting å arve. Bortsett fra all kunnskap og kjærlighet da. Anonymkode: dfe0e...5be
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 Jeg håper jeg arver masse av pappa fordi han er en dritt. Mamma eier ikke nåla i veggen så der arver jeg vel bare klær. Jeg ønsket for svigers at de bruker opp pengene og koser seg. Dessverre døde svigerfar nylig og svigermor sitter igjen uten å ha noe ønske om å bruke penger. Hun vil nemlig spare til arven... det syns jeg er tull! Anonymkode: f05f7...8c5
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Tenker det er helt opp til den som skal arves, hva som er å arve. Pappa har sagt rett ut at han ikke ønsker vi skal arve masse penger av han. Han vil heller bruke pengene på å hjelpe oss nå når vi etablerer oss (den etablering) enn når vi er godt voksne og klarer oss fint økonomisk selv. Jeg fikk billån hos pappa (ble omgjort til forskudd på arv). Lillebror fikk egenkapital til å starte bedrift. Storebror fikk billån (arv) og pappa som kausjonist på huslånet frem til kona fikk opphold og fast jobb. Jeg (vi) bryr oss ikke om penger, så lenge vi har til det vi trenger. Om pappa vil reise jorda rundt, starte en dyr hobby, gi bort penger, investere elle gamble, det er hans penger og hans valg. Mamma nevnes ikke ift arv, da hun er ufør og leietaker, så der er det ingenting å arve. Bortsett fra all kunnskap og kjærlighet da. Anonymkode: dfe0e...5be Ikke så rart dere ikke bryr dere om penger når dere alt har fått masse av pappa Anonymkode: 10ecf...e13
Anonym bruker Skrevet 30. september 2022 #9 Skrevet 30. september 2022 Blir helt feil å forvente arv! Jeg ønsker at foreldrene mine skal kose seg med å bruke pengene mens de enda lever. Her eier foreldrene mine hus til verdi på 5 millioner så her kommer vi til å arve uansett,fordelt på 4 barn. Anonymkode: 83e39...3f1
Sommerkroppen 2029 Skrevet 30. september 2022 #10 Skrevet 30. september 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Tenker det er helt opp til den som skal arves, hva som er å arve. Pappa har sagt rett ut at han ikke ønsker vi skal arve masse penger av han. Han vil heller bruke pengene på å hjelpe oss nå når vi etablerer oss (den etablering) enn når vi er godt voksne og klarer oss fint økonomisk selv. Jeg fikk billån hos pappa (ble omgjort til forskudd på arv). Lillebror fikk egenkapital til å starte bedrift. Storebror fikk billån (arv) og pappa som kausjonist på huslånet frem til kona fikk opphold og fast jobb. Jeg (vi) bryr oss ikke om penger, så lenge vi har til det vi trenger. Om pappa vil reise jorda rundt, starte en dyr hobby, gi bort penger, investere elle gamble, det er hans penger og hans valg. Mamma nevnes ikke ift arv, da hun er ufør og leietaker, så der er det ingenting å arve. Bortsett fra all kunnskap og kjærlighet da. Anonymkode: dfe0e...5be Jeg tenker det er en fornuftig tanke av din far 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå