Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Har hatt to ute kaniner. Nå døde den eldste for noen uker siden, og tenker jeg vil ta inn den vi har igjen. Vil i utgangspunktet ikke ha flere kaniner, men tenker han kommer til å bli veldig ensom. Inne får han mer selskap. Vi har katter som han går overens med, så han vil jo få mer selskap. Siden han alltid har vert ute (bor i hus med kattedør og innhengning nå) har han alltid hatt stor plass å boltre seg på. Usikker på hva som er best å bruke til han inne. Vil ikke ha han i bur. Tenker kanskje valpebinge feks. hadde vert noe? Trenger tips. Og gjerne tips til hvordan gå frem for å få han renslig. Går i et fast hjørne ute. Vil gjerne få til det inne også, siden han kommer til å gå mye løst. Anonymkode: ab54e...4d6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Tror han vil trives bedre ute der han kan hoppe fritt. Kan dere ikke heller bruke mer tid med den der? Anonymkode: 5eaa5...f83
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tror han vil trives bedre ute der han kan hoppe fritt. Kan dere ikke heller bruke mer tid med den der? Anonymkode: 5eaa5...f83 Ser jo at vi generelt brukt mindre tid på de om vinteren. Blir jo annerledes når han er inne med oss. Vi er på jobb og skole og det blir veldig mange timer han blir sittende helt alene. Anonymkode: ab54e...4d6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Vi hadde to, men den ene forsvant for oss etter å ha blitt jaga av noen svære nabokatter. De har alltid vært inne på vinteren da, så vi tok inn den gjenværende nå. De bør jo være to, men med 3 katter og det umistelige båndet de to kaninene hadde har jeg ikke turt å ta til meg en ny en, enda. Det jeg ser er at kaninen som nå er igjen for det første oppsøker mer kontakt med kattene. Den yngste prøver å "jage" kaninen (og kaninen jager tilbake, og blir ikke sint bare så det er sagt). Han oppsøker oss oftere, ikke sånn veldig nært, men han legger seg ved siden av sofaen feks. Blitt mye mer kosete enn han var før da de var to kaniner sammen. Han går løs da, så vi har bare en hol fra ikea med kattekasse med spon som han bruker som do Anonymkode: 10bcf...c0e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 Du som har helt løs kanin, hvordan har du sikret deg mot gnaging? Anonymkode: a6250...9a6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du som har helt løs kanin, hvordan har du sikret deg mot gnaging? Anonymkode: a6250...9a6 Han gnager ikke... de prøvde litt på ei list, også har den ene spist opp den tråden nederst på plissegardina. Men så lenge han har noe å leke med, nok høy og får pellets hver dag så driver han ikke med sånn ugang Anonymkode: 10bcf...c0e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Han gnager ikke... de prøvde litt på ei list, også har den ene spist opp den tråden nederst på plissegardina. Men så lenge han har noe å leke med, nok høy og får pellets hver dag så driver han ikke med sånn ugang Anonymkode: 10bcf...c0e Er han helt løs hele døgnet? Når dere er på jobb også? Anonymkode: ab54e...4d6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #8 Skrevet 29. september 2022 Søsteren min har det. Eller, den har jo innhegning ute som han er mye i om sommeren og på fine dager ellers, men den er inne om natten og om vinteren. Hun har innredet hele den ene delen av loftstuen til den, blir nesten som en gjennomsnittlig barnerom i størrelse. Den har sånne kompostgjerder fra Biltema som sperre mot resten av huset og inni inngegningen har hun teppe på gulvet. Hun har en litt stor kattekatte som den går på do i, det hender det kommer noen bæsjeknotter på utsiden, men de tisser alltid i den. Det er vel noe med grunnen den går på, tisser ikke på teppet, men tisser i "sponet" i kattekassen. Anonymkode: 9390c...af1
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #9 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Er han helt løs hele døgnet? Når dere er på jobb også? Anonymkode: ab54e...4d6 Ja. Eneste gang vi har "sperret av" med kompostbinger er når jeg feira bursdagen min, og når ungene feirer sine. Anonymkode: 10bcf...c0e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #10 Skrevet 29. september 2022 Vi opplevde det samme. Vi skulle i første omgang ha de som inne kaniner, men de grisa så at de ble kastet ut i lekestua. Så døde den ene og ungen syns så synd på den og tok den inn en natt. Til min store overraskelse gikk den på do i en kasse hun hadde tatt inn og ikke noe gris. Jeg skjønner det ikke enda hvor renslig den ble over natta, ikke gnagde den på noe heller. Den fikk ett lite bur vi hadde hatt på hytta før. Der sov den i den dekte delen og hadde maten der gitteret var. Doen ble etterhvert en kattekasse for den hadde en liten kan slik at sagflisen som var i do ikke spratt så mye ut. Dattra støvsuga forran den hver dag. Hun kunne sikkert brukt en liten kost, men sentralstøvsugeren var rett utenfor døra hennes. På dagtid kunne den gå fritt rundt i hele huset. På natta lukket hun døra og den sov hele natta. Den kom og kjefta om det var over leggetid. Vi hadde ett stort utenområdet den kunne være på ute. Så ungen tok den med ut når hun dro på skolen når det ikke var for kaldt. Den var vel ute til det nesten ble frost i bakken. Vi hadde to katter som den trivdes med. De lekte og sov sammen på dagen, så den ble aktivesert uten at vi måtte gjøre så mye bestandig. Utifra min erfaring, prøv deg frem hva som fungerer hos dere. Hos oss ble det mange år med en utrolig herlig kanin. Savnerr enda den lille tassen som kom opp i sofaen, som hoppet opp på krakken på kjøkkenet for å se om det var noe godsaker til den mens jeg laget mat osv. Anonymkode: 11f22...a6e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #11 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Vi opplevde det samme. Vi skulle i første omgang ha de som inne kaniner, men de grisa så at de ble kastet ut i lekestua. Så døde den ene og ungen syns så synd på den og tok den inn en natt. Til min store overraskelse gikk den på do i en kasse hun hadde tatt inn og ikke noe gris. Jeg skjønner det ikke enda hvor renslig den ble over natta, ikke gnagde den på noe heller. Den fikk ett lite bur vi hadde hatt på hytta før. Der sov den i den dekte delen og hadde maten der gitteret var. Doen ble etterhvert en kattekasse for den hadde en liten kan slik at sagflisen som var i do ikke spratt så mye ut. Dattra støvsuga forran den hver dag. Hun kunne sikkert brukt en liten kost, men sentralstøvsugeren var rett utenfor døra hennes. På dagtid kunne den gå fritt rundt i hele huset. På natta lukket hun døra og den sov hele natta. Den kom og kjefta om det var over leggetid. Vi hadde ett stort utenområdet den kunne være på ute. Så ungen tok den med ut når hun dro på skolen når det ikke var for kaldt. Den var vel ute til det nesten ble frost i bakken. Vi hadde to katter som den trivdes med. De lekte og sov sammen på dagen, så den ble aktivesert uten at vi måtte gjøre så mye bestandig. Utifra min erfaring, prøv deg frem hva som fungerer hos dere. Hos oss ble det mange år med en utrolig herlig kanin. Savnerr enda den lille tassen som kom opp i sofaen, som hoppet opp på krakken på kjøkkenet for å se om det var noe godsaker til den mens jeg laget mat osv. Anonymkode: 11f22...a6e Jeg blir så glad når jeg leser denne tråden! Det er så mange som ikke behandler kaniner bra, som har dem i små bur og koser litt med dem når de kommer på det. En hyggelig tråd som gjorde dagen litt lysere❤️ Anonymkode: 3990f...50b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #12 Skrevet 29. september 2022 Jeg har the rabbit, den liker å være inne. Men jeg tror ikke det er helt det du tenker på. Anonymkode: f2f7b...bde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå