Gå til innhold

Hvis DIB var et ekte samfunn, en egen stat…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror @Ekspatt bør bli minister for internasjonalisering og utvidelse av horisont via forflytning og samrøre med andre enn Syyyyydenfolket.

Anonymkode: 4337f...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vi få noen flere ministerposter?  Jeg synes vi bør ha en meny- og kakeminister med hjertet og magen på rett plass. Muligens sunnmøring. I alle fall i kakesjelen.

Skrevet
sug lut skrev (3 minutter siden):

Kan vi få noen flere ministerposter?  Jeg synes vi bør ha en meny- og kakeminister med hjertet og magen på rett plass. Muligens sunnmøring. I alle fall i kakesjelen.

Jeg nominerer meg selv til denne posten. Hvis den allerede er fordelt ønsker jeg meg inkluderingsministerposten. 

Skrevet (endret)
sug lut skrev (4 minutter siden):

Tar gjerne ansvar for mat, drikke og meny, men sunnmøring er jeg ikke så kakeministeren bør bli en egen ministerpost. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Eg er gjerne kakeminister, der kan eg vise meg varm og inkluderande. 

Skrevet (endret)
sug lut skrev (3 timer siden):

Jeg er egt av den mening at du må inn som generell faktaminister med vide fullmakter til traktmating eller pipette, alt ettersom. Du kan jo få fremføre fakta på jambisk pentameter om du vil ha en kulturell tøtsj, evt en fortolkende dans om virus og spredning. Keramikk, pjoning og lokkerap er også meget underrepresenterte formidlingsmedier.

Åh, herregud. Jeg elsker denne ministerposten. Pjoning og jambisk pentameter ❤️

Endret av ostepop123
Skrevet

Det bør være en hygieneminister som kan holde orden på klutevask, sex uten å ha dusja først, vask av sengetøy og undertøy (90 grader? 60?? Hvor ofte??) osv. 

It's a dirty Job, but somebody's gotta do it... 

Ikke en post som jeg personlig føler meg kallet til, men etter å ha hengt på dib vet jeg at det er et skrikende behov her. 

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (3 minutter siden):

Det bør være en hygieneminister som kan holde orden på klutevask, sex uten å ha dusja først, vask av sengetøy og undertøy (90 grader? 60?? Hvor ofte??) osv. 

It's a dirty Job, but somebody's gotta do it... 

Ikke en post som jeg personlig føler meg kallet til, men etter å ha hengt på dib vet jeg at det er et skrikende behov her. 

Og ikke minst vaske alle ronkehonklene!

Skrevet
Kira skrev (1 minutt siden):

En må også ta ansvar for brannsikkerheten. Hvem organiserer brannøvelse ? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror @Ekspatt bør bli minister for internasjonalisering og utvidelse av horisont via forflytning og samrøre med andre enn Syyyyydenfolket.

Anonymkode: 4337f...c14

Yes please.

Kira skrev (2 minutter siden):

Herregud, ja! Og apropos: kan jeg please please please få være ørneminister?

Skrevet
Ekspatt skrev (2 minutter siden):

Yes please.

Herregud, ja! Og apropos: kan jeg please please please få være ørneminister?

Er ørn kultur eller natur?

Skrevet
sug lut skrev (1 minutt siden):

Er ørn kultur eller natur?

Det må jo være kultur. Jeg blir gjerne internasjonaliserings- og ørneminister.

Skrevet

Mamman til Nurket bør vel være lyse- og energiminister, tror jeg!

Anonymkode: 5ee50...545

Skrevet

Jeg tar dronning. Jo, vi kan ha både dronning og president. Jeg skal kle meg i dyre designerklær som dere alle finansierer. Denne staten var min ide, så da synes jeg det får være greit

Anonymkode: fbd46...8ac

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

En må også ta ansvar for brannsikkerheten. Hvem organiserer brannøvelse ? 

Som faktaminister vil jeg påpeke at dette er en direktorat-ansvar. 

Skrevet
ostepop123 skrev (28 minutter siden):

Av en eller annen grunn minnet du meg nå på en som ville vært ideell for brannsikkerhet... hun med hyllebærsafta og brannøvelsene!

Anonymkode: 5ee50...545

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Da vet vi hvem som er statens snurpefitte. Gratulerer med stillingen. 

Anonymkode: ff217...577

Hun er hel mer en avskjediget minister, litt som Listhaug. 
«Jeg har reist mye jeg, har til og med bodd i utlandet. Skjønner ikke hvorfor man skal skryte så av ferie når det er så mange i helsekø i Norge. Dessuten så synes jeg at han Abid er en løs kanon på dekk, han som er så brun har sikkert vært mye på ferie, man blir ikke automatisk en god minister av den grunn.»

Anonymkode: 60669...06e

Skrevet
ostepop123 skrev (14 timer siden):

Flaks jeg ikke er språkminister, forresten. En ansvar! Jeg dør.

Skrevet
sug lut skrev (18 timer siden):

Mulig vi bør ha en same(truse)minister også 🤔 Viktig å ivareta minoriteter. 

Anonymkode: 1346f...aa9

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Da bør vi vel også ha en minister for ekstreme muslinger? Hvis ikke bør inkluderingsminister @Iiiiik komme på banen🤔

Skrevet

Sebra og same(truse)minister. Mulig kombinert med due(mann)minister. 

Anonymkode: fbd46...8ac

Skrevet

Jeg tenker hvert år at det er et skrikende behov for en adventsminister. En som kan bremse ethvert tilløp til  nisser på Plantasjen i september og prematur juletrepynting i de tusen hjem. Jeg er villig til å ta på meg den byrden mot ubegrensa mengder pepperkaker og strull. Jeg vil dessuten nominere @Superdolly til landbruksminister. Så vidt jeg kan minnes har hun adventslilla Massey Ferguson, og det må da holde i bøtter og spann som kvalifikasjon. All den klut-og honklevaskinga foreslår jeg at vi setter ut på anbud. I og med at strømmen er så dyr så kanskje det er noen som kunne tatt opp igjen tradisjonen med å vaske og banke tøy i islagte elver? Lalalalalalalalalala lala lala lalala 

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 timer siden):

Da bør vi vel også ha en minister for ekstreme muslinger? Hvis ikke bør inkluderingsminister @Iiiiik komme på banen🤔

Jeg står opp for sametruser og for skotter uten truser! Stillehavsøsters og andre muslinger bør ivaretas selv om de kan ha skarpe kanter. 

Skrevet

Barnslig.

Anonymkode: 694b1...b7c

Jaja, du har sikkert andre gode kvaliteter!

Anonymkode: ff217...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...