Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Datteren min på 14 har kulturaktiviteter på fritiden, og ikke idrett. Jeg drar henne med på tur så ofte vi kan, men det er åpenbart ikke noe hun er stormende engasjert i. Hun går ikke på tur selv heller, og når hun henger med venner er de gjerne hos hverandre eller tar bussen til byen.. Syns det blir så lite aktivitet, og kunne ønske hun fant motivasjon for bevegelse. Det var liksom lettere å sende henne ut for å leke da hun var mindre. Tenker at treningssenter vil være noe hun kan trives med, men her er aldersgrensen 16 år for medlemsskap Noen med lik erfaring? Gode råd? Anonymkode: 0ee3f...ac0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Eldste her hadde en sånn periode på ungdomsskolen, han sluttet på fotball i 8.klasse og begynte på treningssenter etter 10.klasse. Jeg sa at alle kropper trenger frisk luft og bevegelse, så om han skal ha tilgang på Internett må han rundt lysløypa minst to ganger i uka. Jeg sa han kunne sykle, jogge eller gå, men ut måtte han. Han valgte å gå fort med musikk på øret. Anonymkode: f75d0...617
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 15 åringen min slutta på aktiviteten sin nå før sommeren. Han spilte innebandy i en del år (og før det var han innom mye rart) Nå er han på skole, jobber en dag i uka, gamer mye, og øver i band med noen han traff på en kulturkjeller her. Det viktigste for meg er at han er sosial med andre, yter maks i gymtimene og at han opprettholder det å gå/sykle til skolen selvom han kan ta buss. Han får sin dose med hverdagsaktivitet der. Han har selv sagt han ikke vil ha moped fordi det funker like greit å gå/sykle Anonymkode: 0b162...26a
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Datteren min på 14 har kulturaktiviteter på fritiden, og ikke idrett. Jeg drar henne med på tur så ofte vi kan, men det er åpenbart ikke noe hun er stormende engasjert i. Hun går ikke på tur selv heller, og når hun henger med venner er de gjerne hos hverandre eller tar bussen til byen.. Syns det blir så lite aktivitet, og kunne ønske hun fant motivasjon for bevegelse. Det var liksom lettere å sende henne ut for å leke da hun var mindre. Tenker at treningssenter vil være noe hun kan trives med, men her er aldersgrensen 16 år for medlemsskap Noen med lik erfaring? Gode råd? Anonymkode: 0ee3f...ac0 Det er ikke så lett i den alderen hvis de ikke har en idrett de driver med. Finnes det noe hun kunne tenke seg å prøve da? Klatrekurs sammen med en venninne? Her kan de være med på treningsstudio sammen med foreldrene fra de er 12 år. Kanskje hun blir motivert hvis dere begynner sammen? Anonymkode: 33a50...d13
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke så lett i den alderen hvis de ikke har en idrett de driver med. Finnes det noe hun kunne tenke seg å prøve da? Klatrekurs sammen med en venninne? Her kan de være med på treningsstudio sammen med foreldrene fra de er 12 år. Kanskje hun blir motivert hvis dere begynner sammen? Anonymkode: 33a50...d13 Hun har ikke motivasjon for noe når det kommer til idrett. Vi har forsøkt mye opp gjennom årene men når vi har sett hvor mye hun mistrivdes så har hun fått slippe. Det var heller ikke en så stor utfordring når de løp rundt i gata her 😊 Hun gikk på dans fra hun var 3 til 10, men så begynte de å måle elevene og stille litt A og B lag og da ville hun ikke mer. Her vi bor må hun være 16 for gå sammen med en foresatt på treningssenter . Hun har begynt litt selv med yoga og pilates til YouTube på rommet - så jeg håper interessen vedvarer. Men hun har alltid vært veldig usikker på å prestere fysisk foran andre. HI Anonymkode: 0ee3f...ac0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): 15 åringen min slutta på aktiviteten sin nå før sommeren. Han spilte innebandy i en del år (og før det var han innom mye rart) Nå er han på skole, jobber en dag i uka, gamer mye, og øver i band med noen han traff på en kulturkjeller her. Det viktigste for meg er at han er sosial med andre, yter maks i gymtimene og at han opprettholder det å gå/sykle til skolen selvom han kan ta buss. Han får sin dose med hverdagsaktivitet der. Han har selv sagt han ikke vil ha moped fordi det funker like greit å gå/sykle Anonymkode: 0b162...26a Det er sant, det sosiale er viktigst. Det er bare så synd at det de gjør sammen er så stillesittende 🙄 HI Anonymkode: 0ee3f...ac0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Eldste her hadde en sånn periode på ungdomsskolen, han sluttet på fotball i 8.klasse og begynte på treningssenter etter 10.klasse. Jeg sa at alle kropper trenger frisk luft og bevegelse, så om han skal ha tilgang på Internett må han rundt lysløypa minst to ganger i uka. Jeg sa han kunne sykle, jogge eller gå, men ut måtte han. Han valgte å gå fort med musikk på øret. Anonymkode: f75d0...617 Vi har også en sånn «avtale» at dersom hun ikke vil gå tur med meg så må hun gå alene. Men jeg mistenker at den turen går direkte til første benk ute av syne.. HI Anonymkode: 0ee3f...ac0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #8 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi har også en sånn «avtale» at dersom hun ikke vil gå tur med meg så må hun gå alene. Men jeg mistenker at den turen går direkte til første benk ute av syne.. HI Anonymkode: 0ee3f...ac0 Jeg ser at jeg skrev i hovedinnlegget at hun ikke går på tur selv - da mente jeg «av egen motivasjon» Det er en laaaang prosess å få henne ut av døra, og det tærer på humøret til alle. HI Anonymkode: 0ee3f...ac0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #9 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hun har ikke motivasjon for noe når det kommer til idrett. Vi har forsøkt mye opp gjennom årene men når vi har sett hvor mye hun mistrivdes så har hun fått slippe. Det var heller ikke en så stor utfordring når de løp rundt i gata her 😊 Hun gikk på dans fra hun var 3 til 10, men så begynte de å måle elevene og stille litt A og B lag og da ville hun ikke mer. Her vi bor må hun være 16 for gå sammen med en foresatt på treningssenter . Hun har begynt litt selv med yoga og pilates til YouTube på rommet - så jeg håper interessen vedvarer. Men hun har alltid vært veldig usikker på å prestere fysisk foran andre. HI Anonymkode: 0ee3f...ac0 Det er ikke alle som er av den fysiske og aktive typen. Yoga og pilates er jo kjempebra trening, kanskje hun har funnet noe som passer henne der. Du får jo kjøpt litt enkelt utstyr som matte, ball, klosser, strikker osv rimelig på Rusta ol. Kanskje det finnes kurs/klasse i nærheten hun etterhvert kan bli med på? Det går jo også an å ha litt treningsutstyr hjemme, ikke mye som skal til for å få til bra trening. En pull up stang i en døråpning, en matte og noen vekter f.eks. Anonymkode: 33a50...d13
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #10 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er sant, det sosiale er viktigst. Det er bare så synd at det de gjør sammen er så stillesittende 🙄 HI Anonymkode: 0ee3f...ac0 Det er jeg enig med deg i! Min vil gjerne begynne å trene da, så han skal få medlemskap på senteret her bare jeg får ræva i gir Men det fordrer jo at han får til å dra med kompiser, for alene kommer han ikke til å dra! Eldste trener masse, i tillegg til å jobbe mye ved siden av skolen, men hun har drevet med ballidrett siden hun var 4 og har sånn sett fått det inn den veien. Han på 15 er veldig introvert og har ikke begynt å blomstre før nå... Anonymkode: 0b162...26a
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #11 Skrevet 29. september 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det er sant, det sosiale er viktigst. Det er bare så synd at det de gjør sammen er så stillesittende 🙄 HI Anonymkode: 0ee3f...ac0 Javel, så er det slik noen år nå. Det snur. 😊Man er ikke ungdom for alltid. Jeg hadde tatt det med knusende ro. 😊 Hadde heller vært nøye med søvn enn aktivitet. Anonymkode: 4223a...911
Anonym bruker Skrevet 29. september 2022 #12 Skrevet 29. september 2022 Har to slike. Begge drevet med litt idrett før, men sluttet da det ble mer utsiling på ungdomsskolen. Begge veldig aktive med musikk, så de kommer seg mye rundt i byen på aktiviteter, også med venner. Jeg er selv en turgåer og veldig treningsglad, forsøker dytte på dem. Det funker i perioder, men de er også så store at de må få bestemme selv etterhvert. Er litt bekymret for eldste, men siden hun nå har litt vondt i armen pga overspilling, har legen sagt hun skal trene, så nå er det et håp om mer aktivitet. Dilemma det der, i tillegg til alle helseutfordringer med stillesitting, vet dere at nordmenn er mest overvektige i Skandinavia! Anonymkode: de75e...4a1
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2022 #13 Skrevet 1. oktober 2022 On 9/29/2022 at 8:42 AM, Anonym bruker said: Datteren min på 14 har kulturaktiviteter på fritiden, og ikke idrett. Jeg drar henne med på tur så ofte vi kan, men det er åpenbart ikke noe hun er stormende engasjert i. Hun går ikke på tur selv heller, og når hun henger med venner er de gjerne hos hverandre eller tar bussen til byen.. Syns det blir så lite aktivitet, og kunne ønske hun fant motivasjon for bevegelse. Det var liksom lettere å sende henne ut for å leke da hun var mindre. Tenker at treningssenter vil være noe hun kan trives med, men her er aldersgrensen 16 år for medlemsskap Noen med lik erfaring? Gode råd? Anonymkode: 0ee3f...ac0 mine sluttet i idretten sin i fjor, de er 16 og 18 nå .synes det er greit, ble mye styr og mye penger Anonymkode: a1625...890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå