Gå til innhold

Dere med lavt stoffskifte som ikke gikk ned i vekt på Levaxin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått bedre resultat ved å kombinere den med Liothyronin? Nå tenker jeg ikke på at man automatisk skal gå ned i vekt BARE ved å ta medisin. Men jeg har altså gått på diett og ligget i kaloriunderskudd på bare Levaxin, og ikke gått ned. Har noen her opplevd at det bedrer seg ved kombinasjon med Lio? Det er det neste legen min foreslo at jeg prøver. 

Anonymkode: 1abd8...9f9

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, jeg gjorde i allefall det. Men start forsiktig! Del opp liothyronintabletten den første uka fordi du kan få store reaksjoner med hjertebank og uro. Og så må man finne riktig dose etterhvert da med jevnlige målinger på t3. Jeg opplevde å bli overdosert og mistet søvnen, ble hyper og skjelven og hissig. Gikk også ned i vekt, noe som riktignok var en god bonus. Men det er en litt skummel medisin, så for all del ikke doser høyere enn det legen sier. 

Etter noen måneder blir tsh supprimert da (ikke målbar), og det stresser de fleste legene da de er avhengige av å måle tsh for levaxin. Jeg gikk med supprimert tsh i flere år og ble tilslutt fratatt liothyronin. 

Anonymkode: 70377...5c0

Skrevet

Jeg var tynn når jeg begynte på Levaxin, men gikk sakte men sikkert opp i vekt etter det, Liothyronin hjalp ingenting på vekten.

Anonymkode: e729e...02a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg gjorde i allefall det. Men start forsiktig! Del opp liothyronintabletten den første uka fordi du kan få store reaksjoner med hjertebank og uro. Og så må man finne riktig dose etterhvert da med jevnlige målinger på t3. Jeg opplevde å bli overdosert og mistet søvnen, ble hyper og skjelven og hissig. Gikk også ned i vekt, noe som riktignok var en god bonus. Men det er en litt skummel medisin, så for all del ikke doser høyere enn det legen sier. 

Etter noen måneder blir tsh supprimert da (ikke målbar), og det stresser de fleste legene da de er avhengige av å måle tsh for levaxin. Jeg gikk med supprimert tsh i flere år og ble tilslutt fratatt liothyronin. 

Da burde legen din kun se på FT4 og FT3. At TSH er ikke målbar har ingen klinisk betydning, og hvis du føler at Liothyronin hjelper så burde du få fortsette på den.

Skrevet
Ticox skrev (4 minutter siden):

Da burde legen din kun se på FT4 og FT3. At TSH er ikke målbar har ingen klinisk betydning, og hvis du føler at Liothyronin hjelper så burde du få fortsette på den.

Jeg vet, men legene (alle) ved mitt legesenter NEKTER å gjøre det. Jeg har sittet og diskutert med flere av de og har bare bestemt seg for å være vanskelige. Inntil videre lar jeg det gå. Skal flytte neste år og håper nytt legekontor er mer oppdaterte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet, men legene (alle) ved mitt legesenter NEKTER å gjøre det. Jeg har sittet og diskutert med flere av de og har bare bestemt seg for å være vanskelige. Inntil videre lar jeg det gå. Skal flytte neste år og håper nytt legekontor er mer oppdaterte. 

Mange fastleger er desverre håpløst dårlige når det kommer til lavt stoffskifte.

Anonymkode: e729e...02a

Annonse

Skrevet

Jeg går kun ned i vekt når jeg har lav tsh, typ 0,1 med kun levaxin. Tsh var enda lavere da jeg gikk på liothyronin i tillegg. Måtte slutte med den 😪Når tsh er så lav kjenner jeg at kroppen fungerer: mer energi, ingen depresjon, noe bedre hukommelse. Jeg synes ikke det var lettere å gå ned i vekt med liothyronin, men fikk litt mer energi til å trene. 

Kanskje er min erfaring noe verdt for deg, om øking av levaxindosen din er mulig? 

Anonymkode: e3d94...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...