Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #26 Skrevet 28. september 2022 Himmel og hav skrev (25 minutter siden): Jeg pleier å lage en miks av en skvett øl eller vin, litt honning, litt eddik og litt vann. Så tar jeg det på noen små vaser jeg har som er trange i halsen. Tar litt matpapir eller plastfolie over og stikker et hull som er stort nok til å krabbe ned i. Plasserer disse ved kjøkkenvasken og om jeg mistenker at det er noe i potteplanter så setter jeg en der. Vips, så er de borte. Beklager, ser nå at du skrev husfluer. Jeg tenkte fruktfluer. Fruktfluene kom jaggu de og, fra matspannet! Men de er dumme nok til å gå i den fella jeg lagde istad så de koser seg med øl og gjær nå Anonymkode: 78091...c0b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #27 Skrevet 28. september 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): For det første kan de leve en stund. Når det har blitt så mange er det også mange som har hatt mulighet til å legge egg alle steder. Har du sjekket dluk og vannlåser? Ingen matrester under senga på rometctilvtenåringen? Selv om du har funnet et ynglested kan det være flere. En ting til? Har dere leieboer eller bor tett på andre? Har du sett dem i det siste? Jeg kjenner noen som oppdaget at naboen hadde ligget død noen uker på grunn av flueinvasjon. Anonymkode: c2249...ffc Jeg tror jeg har drept bortimot 100 stykker bare fra vi kom hjem på søndag og til nå. Ser ut som de ikke er fullt så mange lenger, naturlig nok. Har vaska over alle vinduer nå, og skal snart gå i gang med gulvet. (Takk for hjemmekontor!) Ingen døde leieboere! (Eller leieboere forøvrig) huff det hørtes forferdelig ut da! alle soverom er i 2.etg og selvom mellomste spiser på rommet så er det ingen rester der, ei heller fluer. De var kun på badet, kjøkkenet og nå stua. Dusjen er splitter ny så tror ikke det er noe der, men skal uansett vaske den og Anonymkode: 78091...c0b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #28 Skrevet 28. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror jeg har drept bortimot 100 stykker bare fra vi kom hjem på søndag og til nå. Ser ut som de ikke er fullt så mange lenger, naturlig nok. Har vaska over alle vinduer nå, og skal snart gå i gang med gulvet. (Takk for hjemmekontor!) Ingen døde leieboere! (Eller leieboere forøvrig) huff det hørtes forferdelig ut da! alle soverom er i 2.etg og selvom mellomste spiser på rommet så er det ingen rester der, ei heller fluer. De var kun på badet, kjøkkenet og nå stua. Dusjen er splitter ny så tror ikke det er noe der, men skal uansett vaske den og Anonymkode: 78091...c0b Hvis du har ny dusj kan det være et problem med vannlåsen. Særlig hvis dere har avfallskvern i vasken kan fluene formere seg i avløpsrørene og komme forbi en åpen vannlås etter at de klekker. Det gir imidlertid ofte litt kloaklukt. En flue kan legge over 100 egg om dagen og over 2000 i løpet av livet. Det kan fort bli mange av dem hvis forholdene ligger til rette. Anonymkode: c2249...ffc
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #29 Skrevet 28. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har ny dusj kan det være et problem med vannlåsen. Særlig hvis dere har avfallskvern i vasken kan fluene formere seg i avløpsrørene og komme forbi en åpen vannlås etter at de klekker. Det gir imidlertid ofte litt kloaklukt. En flue kan legge over 100 egg om dagen og over 2000 i løpet av livet. Det kan fort bli mange av dem hvis forholdene ligger til rette. Anonymkode: c2249...ffc Har hatt dusjen siden før sommeren (så kanskje litt overkill å kalle den splitter ny). Men skal sjekke der! Ingen avfallskvern på kjøkkenet, men kan jo kjøre en runde plumbo. Burde gjøre susen. Mulig jeg innbiller meg noe, men syns ikke det er så mange nå som på morningen idag… Bortsett fra bananfluene jeg ikke visste vi hadde, de kom når kaffegruten ble stående på kanna og jeg satte opp en flaske med øl 😅 Har renska opp i alle planter og! Anonymkode: 78091...c0b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #30 Skrevet 28. september 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Har hatt dusjen siden før sommeren (så kanskje litt overkill å kalle den splitter ny). Men skal sjekke der! Ingen avfallskvern på kjøkkenet, men kan jo kjøre en runde plumbo. Burde gjøre susen. Mulig jeg innbiller meg noe, men syns ikke det er så mange nå som på morningen idag… Bortsett fra bananfluene jeg ikke visste vi hadde, de kom når kaffegruten ble stående på kanna og jeg satte opp en flaske med øl 😅 Har renska opp i alle planter og! Anonymkode: 78091...c0b Sannsynligvis blir du kvitt dem nå. Det kan godt være 1000 av dem og det kan ta litt tid før alle kommer frem, men hvis du har fått fjernet ynglestedene forsvinner de i løpet av noen dager eller opp til et par uker. Anonymkode: c2249...ffc
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #31 Skrevet 28. september 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Sannsynligvis blir du kvitt dem nå. Det kan godt være 1000 av dem og det kan ta litt tid før alle kommer frem, men hvis du har fått fjernet ynglestedene forsvinner de i løpet av noen dager eller opp til et par uker. Anonymkode: c2249...ffc Håper det! Må ha vært et ynglested bak høytaleren for der florerte det! Støvsugde masse, vaska bak, på gulvet og veggen. Så håper virkelig den er vekk, om det var ett sted der 😁 og at eventuelle andre steder går med i dragsuget når jeg får vaska skikkelig overalt Anonymkode: 78091...c0b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #32 Skrevet 28. september 2022 Jeg kan ikke åpne en dør eller vindu noen ganger i året, daer det fult inne etterpå. Jeg tar de med fluesmekkeren, lufter minst mulig i en uke og ting er somnormalt igjen. Jeg har lært meg at det er to ganger i året og utifra hvor mange traktorer som kjører forbi er det noe de må gjøre på jordene litt unna. Jeg bor ikke så langt unna jorder, men ikke så nære at jeg trodde det skulle ha noe å si. Ikke lukter det møkk heller nå, så de kan ikke ha møkka gjordene enda. De formerer seg ikke inne slik som bananfluene, så er bar å knerte de. Ene ungen syns deg lukta litt for mye grill inne endagi forrige uke. Da hadde jeg grilla mange fluer med den elektriske fluesmekkeren, de skal jo dø…. Anonymkode: 1436c...949
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #33 Skrevet 28. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan ikke åpne en dør eller vindu noen ganger i året, daer det fult inne etterpå. Jeg tar de med fluesmekkeren, lufter minst mulig i en uke og ting er somnormalt igjen. Jeg har lært meg at det er to ganger i året og utifra hvor mange traktorer som kjører forbi er det noe de må gjøre på jordene litt unna. Jeg bor ikke så langt unna jorder, men ikke så nære at jeg trodde det skulle ha noe å si. Ikke lukter det møkk heller nå, så de kan ikke ha møkka gjordene enda. De formerer seg ikke inne slik som bananfluene, så er bar å knerte de. Ene ungen syns deg lukta litt for mye grill inne endagi forrige uke. Da hadde jeg grilla mange fluer med den elektriske fluesmekkeren, de skal jo dø…. Anonymkode: 1436c...949 Hehe huff, grilla fluer 🙈 Bor i byggefelt, traktorene som er her er minst 5 km unna i luftlinje. Har ikke lufta på ukesvis heller, men inn kom de. Tok 18 stk i stad! (Ja, nå har jeg begynt å telle😅) men ser det roer seg Anonymkode: 78091...c0b
oslofrk Skrevet 28. september 2022 #34 Skrevet 28. september 2022 😂 Jeg kjenner meg igjen! Her hadde de kost seg i vinduskarmen - (mellom vindu og karm) og klok av skade tar jeg en runde vår og høst✌️
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #35 Skrevet 28. september 2022 Men fluer blir ikke fluer før de har vært maggot, og de er jo store! Har noen millioner av slike i matkomposten uten om våren. Maggot er ca 1.5 cm lang. Så det må jo være noe kjøtt de legger egg i? Har dere død mus el i veggene? Anonymkode: 2dffc...fa7
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #36 Skrevet 28. september 2022 Da venninnen min fikk flueinvasjon fant de til slutt ut at de kom fra inni veggen. Det måtte de ha skadedyrfolk til å finne ut. Der levde de på daue musekadavre. Hele veggen inni var cellet av fluer da de rev den ned. Anonymkode: 29df0...68a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #37 Skrevet 28. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men fluer blir ikke fluer før de har vært maggot, og de er jo store! Har noen millioner av slike i matkomposten uten om våren. Maggot er ca 1.5 cm lang. Så det må jo være noe kjøtt de legger egg i? Har dere død mus el i veggene? Anonymkode: 2dffc...fa7 Nei det tror jeg ikke. Har totalrenovert hele etasjen for få år siden og la i den forbindelse inn musestoppeting (jeg har så peil) overalt. Anonymkode: 78091...c0b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2022 #38 Skrevet 28. september 2022 Just now, Anonym bruker said: Nei det tror jeg ikke. Har totalrenovert hele etasjen for få år siden og la i den forbindelse inn musestoppeting (jeg har så peil) overalt. Anonymkode: 78091...c0b Hm.. Men du har nok noe de legger egg i. I motsetning til bananfluer så trenger større fluer kjøtt som mat. Har du funnet maggot noen steder? Anonymkode: 2dffc...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå