Gå til innhold

Dere med barn som går studiespesialisering….

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå har hen gått 7 uker på vgs. Foreløpig er det null. Streik i 6. uken her.

Anonymkode: cf54b...285

Hen? Du tenkte HI ville skjønt hvem du var så du måtte anonymisere maks?

Har ei som går første året og en som går tredje året. Jeg er lite involvert i skolearbeidet da de er veldig selvgående, så jeg vet faktisk ikke hvor mye tid de bruker på skolearbeid. 

Anonymkode: c5b68...913

TinaK 1990 skrev (26 minutter siden):

Hen? Du tenkte HI ville skjønt hvem du var så du måtte anonymisere maks?

Eller jeg har en ungdom som foretrekker hen som personlig pronomen… 

Anonymkode: cf54b...285

Annonse

Min datter går i 3. nå, og hun har jobbet mye med skolen. Det har til tider vært flere innleveringer, prøver, samtaler osv flere uker etter hverandre. Da sitter hun i helgene og.  Hun er skoleflink, og vet hun kan spør når hun vil og trenger det

Anonymkode: 8ba31...14f

Det er en del skolearbeid, både av den ene og den andre sorten, men hvor mye tid de bruker er jo veldig individuelt.

Jeg har en sønn som knapt har sittet med skolearbeid hjemme, men han har et veldig godt hode så han får gjerne 4 på prøvene bare ved å ha fulgt med i timene, og innleveringer og sånt sitter han med i fritimene på skolen. Han har et snitt på 4,3 eller noe sånt og er fornøyd med det.

Mens datteren til venninnen min er helt i andre enden av skalaen. De er like gamle, men hun jobber utrolig mye med skolen. Sitter minst et par timer om dagen med det.

Jeg mistenker at hun er litt sånn som venninnen min var da vi gikk på vgs. Jeg husker at jeg kunne lese gjennom stoffet et par tre ganger og få 5, mens venninnen min pugget og leste i timevis, i flere dager, kunne tilnærmet alt på rams, og fikk også 5. Hun skjønte aldri at det holdt å ha oversikten, klarte ikke å dra ut det viktigste, hun pugget og pugget, hvert eneste navn, hver eneste dato, og brukte uhorvelig mye mer tid enn meg, også endte vi på omtrent samme snitt.

Litt mer innsats enn fra sønnen min er nok det beste da, han er en latsubb ;) Jeg tenker at han kaster bort evnene sine, for hadde han jobbet litt kunne han fått et veldig bra resultat, men han gidder ikke... På en måte har han jo rett også, han får gode nok resultater til det han trenger.

Anonymkode: ed36d...23b

Hun bruker ikke kjempemye tid sånn generelt, men bruker tid på innleveringer og prøver. Endel blir jo gjort på skolen, så hvis de arbeider bra der er det ikke så mye å gjøre på ettermiddagene. 

Hvor mye tid den enkelte bruker avhenger nok av ganske mange ting. Har man et godt hode, jobber jevnt og strukturert, samt har med deg mye basiskunnskap fra ungdomsskolen trenger man ikke timesvis hver eneste dag. I tillegg avhenger det av ambisjoner. Noen er strålende for lyd med en 4’er mens andre er skuffa hvis man ikke får en 6’er

Anonymkode: fd7f7...e3c

Det går med relativt mange timer, ja, for begge. En i vg2 og en i vg3. Eldstemann må jobbe noe mer for å oppnå de resultatene han vil ha, mens den yngste sklir litt lettere gjennom. 

Anonymkode: b3c67...a1d

Annonse

Min fikk 5,5 i snitt før sommeren. Første året.

Har kraftig dysleksi og bruker veldig mye tid på skolearbeid. Flere timer hver dag + helger. Resultatene er fra innsatsen han legger i det.

Anonymkode: 196de...483

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...