Gå til innhold

Derfor er katt bedre enn hund

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du spiser sand?

Anonymkode: 593fe...c87

Du har skremmende lite kunnskap om sykdomsfremkallende mikrober og smitteveier! Hvis dette representerer kunnskapen til flere, er det jo svaret på hvorfor pandemier er vanskelige å slå ned!

Anonymkode: 5f2a5...d38

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Og ja, det er nesten daglig innlegg på nærmeste vel sin facebook side om hunder som har rømt..... båndtvang vet ikke hundeeiere hva er, eller "jeg har jo kontroll på hunden min så trenger ikke bånd"....

Hvilken verden lever du i? Jeg har bodd i byggefelt i hele mitt 40 år gamle liv og lever ett veldig aktivt liv med friluftsliv og mye tid ute, og har svært sjeldent opplevd dine påstander om at alle hundeeiere ikke vet hva båndtvang er, at hundeeiere ikke forstår at andre ikke ønsker å bli hoppet på, at hundeeiere ikke plukker opp dritten etter seg mm. Jeg har møtt på noen få slike hundeeiere gjennom året, men jeg har møtt på like mange idiotiske katteeiere, men det betyr ikke at alle hundeeiere og alle katteeiere er idioter.

Anonymkode: 4c74e...943

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei, nettopp. Likevel har mange mennesker hunder i fangenskap og i bånd, kun for egen gledes skyld. Hunder er også kunstig avlet fram, fra ulv som du påpeker og har ingen naturlig plass. Har man de ikke i bånd stikker de av og dreper dyr og skader folk. Trivelig.

Katter er nyttedyr og fjerner mus fra hus. De er frie og kan gå om de vil, men de blir... De skader heller ikke mennesker. 

Mens katteeiere har katter av ikke-egoistiske hensyn? De skaffer seg katt for å ha noe å kose med, mens ulempene lemper de på omgivelsene. Katter må jo være verdens enkleste dyr å ha, det er jo bare å slippe dem ut når man er lei dem, så kan kattene reke rundt i nabolaget, drite ned hagene til naboene, klore opp andres utemøbler og spise alle småfuglene i stedet for å plage eierne sine…

Hvor ofte hører du om hunder som skader folk?

Hunder er dessuten langt mer nyttige enn katter. At katter spiser mus veier på ingen som helst måte opp får ulempene de påfører nabolaget. Det finnes gode metoder for å holde mus ute av huset, vi trenger ikke å bli påtvunget andres katter for å løse det problemet.

Hvor mange katter brukes i ettersøk av skadde dyr, for å spore opp savnede personer, for å hjelpe blinde i hverdagen, for å finne narkotika? Nettopp, ingen. Katter kan ikke brukes til noe som helst, i motsetning til hunder.

Og nei, katter «blir» ikke. På FB-siden til stedet jeg bor er det stadig vekk etterlysninger etter katter som er blitt borte og savnet, og ukentlig er det innlegg der folk har funnet katter som er blitt kjørt ihjel. Skikkelig god dyreomsorg å la kattene sine reke rundt på frihånd uten tilsyn…

Anonymkode: 0b7cb...e0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Friske katter lukter ikke. Det er bare å google. Lukter en katt er det noe feil med den.

Hunder stinker jo uansett. Og sikler. Og bjeffer.

Jeg synes alle katter lukter, ikke direkte vondt, men ikke godt. Så da har vel alle katter jeg har truffet ila 45 år vært noe feil med.

Det er smått utrolig at folk kan bli så aggressive i en diskusjon om hund eller katt. Det er helt greit at du ikke liker hund og at noen ikke liker katt, men man trenger ikke gå helt av skaftet for å snakke det andre dyret ned.

Dere kan få en felles fiende - jeg vil ikke ha verken hund eller katt. Hår, lukt, ansvar, bæsj (i en eller annen form), kostnad osv mange grunner til å ikke ha hund eller katt.

Anonymkode: 78d7c...05c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men da er du unntaket blant hundeeiere som faktisk forstår greia. De fleste lar jo hundene herje fritt.

Nja. Jeg synes flertallet er flinke, men det er jo alltid den ene som ødelegger for alle. Lar være å plukke opp, lar de hå løs, lar de bjeffe i timesvis ute. Slike folk er ikke standarden altså. Alle mine venner har sine i bånd, følger båndtvang regler, har god kontroll på hunden og de kommer faktisk på innkalling. Jeg synes ofte jo nærmere man kommer en by jo mer idiot er hundefolket. Her på landet der jeg bor er det én slik idiot som havner i diskusjoner med alle. 

Anonymkode: de7a1...983

Skrevet

Hvilken verden lever du i? Jeg har bodd i byggefelt i hele mitt 40 år gamle liv og lever ett veldig aktivt liv med friluftsliv og mye tid ute, og har svært sjeldent opplevd dine påstander om at alle hundeeiere ikke vet hva båndtvang er, at hundeeiere ikke forstår at andre ikke ønsker å bli hoppet på, at hundeeiere ikke plukker opp dritten etter seg mm. Jeg har møtt på noen få slike hundeeiere gjennom året, men jeg har møtt på like mange idiotiske katteeiere, men det betyr ikke at alle hundeeiere og alle katteeiere er idioter.

Men jeg som hundeeier husker selvsagt disse episodene best, selvom de kommer med lange mellomrom. Jeg virkelig HATER uansvarlige hundeeiere. Mine hunder får kun hilse og leke med hunder jeg har godkjent. De som kommer løpende rett på mangler ofte antenner og er ikke hunder jeg vil omgås. Mine hunder har godt språk, de vet hvordan de skal ta kontakt med andre hunder, løpe rett på er respektløst for hunder. Jeg har nok bare møtt et par håndfuller i min 30 år som hundeeiere. Men fy så sint jeg har vært da. 😂Og jeg husker omtrent alle episoder. Da jeg hadde rottweiler derimot, da ble det panikk i det de så hunden deres løpe i vill fart bort til oss, noen fikk også en real omgang juling. 

Anonymkode: de7a1...983

Annonse

Skrevet

Jeg forstår meg ikke på katter. Livredd dem. De er så uforutsigbare. 

Anonymkode: 4c56d...269

Skrevet

Du har skremmende lite kunnskap om sykdomsfremkallende mikrober og smitteveier! Hvis dette representerer kunnskapen til flere, er det jo svaret på hvorfor pandemier er vanskelige å slå ned!

Anonymkode: 5f2a5...d38

Nei, her tar du feil. Gravide sitter neppe og spiser sand fra sandkasser. Fot alle andre er toxo harmløst.

Skrevet

Har bodd flere steder, hundeeiere er like overalt.

Skrevet

Mens katteeiere har katter av ikke-egoistiske hensyn? De skaffer seg katt for å ha noe å kose med, mens ulempene lemper de på omgivelsene. Katter må jo være verdens enkleste dyr å ha, det er jo bare å slippe dem ut når man er lei dem, så kan kattene reke rundt i nabolaget, drite ned hagene til naboene, klore opp andres utemøbler og spise alle småfuglene i stedet for å plage eierne sine…

Hvor ofte hører du om hunder som skader folk?

Hunder er dessuten langt mer nyttige enn katter. At katter spiser mus veier på ingen som helst måte opp får ulempene de påfører nabolaget. Det finnes gode metoder for å holde mus ute av huset, vi trenger ikke å bli påtvunget andres katter for å løse det problemet.

Hvor mange katter brukes i ettersøk av skadde dyr, for å spore opp savnede personer, for å hjelpe blinde i hverdagen, for å finne narkotika? Nettopp, ingen. Katter kan ikke brukes til noe som helst, i motsetning til hunder.

Og nei, katter «blir» ikke. På FB-siden til stedet jeg bor er det stadig vekk etterlysninger etter katter som er blitt borte og savnet, og ukentlig er det innlegg der folk har funnet katter som er blitt kjørt ihjel. Skikkelig god dyreomsorg å la kattene sine reke rundt på frihånd uten tilsyn…

Du har skremmende liten leseforståelse og kunnskap om katter. I am out! Bye Naomi!

Skrevet

Jeg synes alle katter lukter, ikke direkte vondt, men ikke godt. Så da har vel alle katter jeg har truffet ila 45 år vært noe feil med.

Det er smått utrolig at folk kan bli så aggressive i en diskusjon om hund eller katt. Det er helt greit at du ikke liker hund og at noen ikke liker katt, men man trenger ikke gå helt av skaftet for å snakke det andre dyret ned.

Dere kan få en felles fiende - jeg vil ikke ha verken hund eller katt. Hår, lukt, ansvar, bæsj (i en eller annen form), kostnad osv mange grunner til å ikke ha hund eller katt.

Anonymkode: 78d7c...05c

Ikke hunder jeg har noe imot. Men eierne. 

Skrevet

Du har skremmende liten leseforståelse og kunnskap om katter. I am out! Bye Naomi!

Og du har skremmende lave kommunikative evner, du klarer ikke engang å svare på noen av mine spørsmål eller påstander. Typisk kattedame.

Skrevet

Nei, her tar du feil. Gravide sitter neppe og spiser sand fra sandkasser. Fot alle andre er toxo harmløst.

Jeg hadde definitivt ikke sittet og spist sand da jeg mistet mitt første barn halvveis i svangerskapet pga toxoplasmose. Men takk for omtanken.

Annonse

Skrevet
sug lut skrev (59 minutter siden):

Jeg hadde definitivt ikke sittet og spist sand da jeg mistet mitt første barn halvveis i svangerskapet pga toxoplasmose. Men takk for omtanken.

Jeg fikk beskjed fra jordmor om at jeg måtte få noen andre til å tømme doen, eventuelt bruke engangshansker. Toxoplasmose er det ikke bare katter som sprer. Dessverre har man ingen garantier for å ikke få listeria, toxoplasmose eller andre ting som er farlige for gravide, eventuelt miste etter en heftig runde med influensa. Men det er jo sant det hun sier - at toxoplasmose er harmløst for de fleste, men representerer fare for fosteret i magen. 

Anonymkode: 1c303...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...