Gå til innhold

Derfor er katt bedre enn hund

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det lukter dritt, fordi jeg ikke vil ha dritt i hagen og fordi jeg ikke har invitert katta di inn i hagen min. Men jeg kan kanskje slippe hunden min inn i hagen din så plenen din får gratis gjødsel? Hvis katta di kan gå i hagen min, så bør jo bikkja mi få gå i hagen din?

At noen idioter ikke plukker opp etter hunden sin fritar jo ikke katteeiere å la kattene sine fly rundt og drite i andres hager.

Anonymkode: 0b7cb...e0e

Jeg bor ikke sånn til at min katt kommer inn til andre. Likevel må jeg daglig skritte over hundebæsj når jeg går tur på fortau og på stier. 

Blir du like sur når rådyr, rev og fugl bæsjer hos deg? Dyr som ikke er i fangenskap er jo frie til å gjøre fra seg der de vil. Hunder derimot kan kontrolleres, men det gjøres likevel ikke..... 

Anonymkode: 593fe...c87

Skrevet

Skaffer du deg en katt, skaffer du nabolaget et kjæledyr de ikke har bedt om. De er I andres hager og gjør fra seg. De hopper inn gjennom åpne vinduer og går inn dører. Den hylinga deres i løpetiden plager mange. Dette er ikke kattene, men eiernes ansvar. Så det handler ikke om verst og best dyr som jeg syns er en latterlig barnslig måte å argumentere på. Det handler om hvilket dyr som er mest til plage og irritasjon fordi noen velger å eie dem, og det er utvilsomt katter. 

Skrevet

Men normale folk lar da ikke katten gå på benken??? Er vel fler hundeeiere som lar hunden slike seg i ansiktet enn folk som lar katten gå på benken...

Hvor ofte blir folk overfalt av en katt? De sniker seg unna.hvor ofte blir man hoppet på, sleiket og siklet på av en hund som hundeeiere bare lar de drive på med fordi min hund er jo så snill.....

Motsatte gjelde for katteeiere? NotNaomi??

Hvor ofte blir folk overfalt av en hund?

Jeg forventer av voksne mennesker at de klarer å unngå å bli hoppet på og sleiket på av en hund. Det er bare å holde seg unna eller snu seg vekk når hunden sleiker/hopper. På samme måte som jeg får unna katter som på død og liv skal gni seg inntil meg. Det er lett.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvor ofte har du sett folk har klage over katter som driter ned hagemøbler og blomsterbed i hager hvor de ikke hører hjemme? Hvor ofte har du sett folk klage over hunder som driter ned blomsterbed og hagemøbler i hager hvor de ikke hører hjemme?

Tips: Katter reker rundt der de selv vil, veldig ofte i andres hager. Hunder går ofte i bånd sammen med eierne sine (det er bare katteeiere som er at uansvarlige at de bare slipper dyrene sine ut uten tilsyn), eller de går løs på steder der det ikke ferdes folk utenom båndtvangen. Ser du ofte hunder som reker rundt på måfå i nabolaget?

Og ja, det er nesten daglig innlegg på nærmeste vel sin facebook side om hunder som har rømt..... båndtvang vet ikke hundeeiere hva er, eller "jeg har jo kontroll på hunden min så trenger ikke bånd"....

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ikke bare blomsterbed, men sandkassa til unger også, gitt. Du vet at kattebæsj kan være svært farlig for gravide f eks?

Anonymkode: 5f2a5...d38

Derfor har alle med litt vett lokk på sandkassa si.... gravide leker mye i sandkasser mener du? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvor ofte blir folk overfalt av en hund?

Jeg forventer av voksne mennesker at de klarer å unngå å bli hoppet på og sleiket på av en hund. Det er bare å holde seg unna eller snu seg vekk når hunden sleiker/hopper. På samme måte som jeg får unna katter som på død og liv skal gni seg inntil meg. Det er lett.

Det er ikke eiers ansvar nei? Nettopp. Sånn tenker hundeeiere. Og du vet at det finnes mindre utgaver av oss som kalles barn? Alle mine barn er livredde hunder fordi alle har blitt jaget og glefset etter av hunder, mens eier har stått og sett på og sagt den er så snill atte....

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Blir du like sur når rådyr, rev og fugl bæsjer hos deg? 

Nei. Har aldri opplevd bæsj etter rådyr og rev i hagen, det er ikke noe problem. Rev er det særdeles lite av her, og rådyrene hopper ikke over gjerdet. Og hadde det en sjelden gang skjedd, så hadde det vært ok. Ville dyr er noe annet enn katter som folk har slept med seg inn i nabolaget og lar drite overalt.

Du er åpenbart sur på folk som ikke plukker opp etter bikkja si, men ser det som din soleklare rett å la katta di drite hvor den vil. Plukk opp dritten etter katta di før du kritiserer andre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Derfor har alle med litt vett lokk på sandkassa si.... gravide leker mye i sandkasser mener du? 

.....eh...ja? Sandkassen på felles lekeplass har ikke lokk, og gravide med småbarn er mye i kontakt med sanden, ja??

Skrevet

Nei. Har aldri opplevd bæsj etter rådyr og rev i hagen, det er ikke noe problem. Rev er det særdeles lite av her, og rådyrene hopper ikke over gjerdet. Og hadde det en sjelden gang skjedd, så hadde det vært ok. Ville dyr er noe annet enn katter som folk har slept med seg inn i nabolaget og lar drite overalt.

Du er åpenbart sur på folk som ikke plukker opp etter bikkja si, men ser det som din soleklare rett å la katta di drite hvor den vil. Plukk opp dritten etter katta di før du kritiserer andre.

Du mener katter skal utryddes da eller? Som sagt, igjen. Min katt driter ikke hos andre, vi bor langt unna folk. Og du burde jo vite at katter er frie og løse, og at det ikke går å plukke opp etter dem. Alternativt må da katter utryddes. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og ja, det er nesten daglig innlegg på nærmeste vel sin facebook side om hunder som har rømt..... båndtvang vet ikke hundeeiere hva er, eller "jeg har jo kontroll på hunden min så trenger ikke bånd"....

Hvorfor skal hundeeiere måtte forholde seg til båndtvang? Kattekrekene flyr jo rundt og plager hele nabolaget og spiser millioner av fugleunger. Jeg hat kontroll på bikkja mi, det har ikke en katteeier.

Skrevet

.....eh...ja? Sandkassen på felles lekeplass har ikke lokk, og gravide med småbarn er mye i kontakt med sanden, ja??

Eh.. nei? 

Skrevet

Hvorfor skal hundeeiere måtte forholde seg til båndtvang? Kattekrekene flyr jo rundt og plager hele nabolaget og spiser millioner av fugleunger. Jeg hat kontroll på bikkja mi, det har ikke en katteeier.

Du beviser jo mitt poeng. Takk! 

Skrevet

Du mener katter skal utryddes da eller? Som sagt, igjen. Min katt driter ikke hos andre, vi bor langt unna folk. Og du burde jo vite at katter er frie og løse, og at det ikke går å plukke opp etter dem. Alternativt må da katter utryddes. 

Gjerne for min del.

Du vet at hunder stammer fra ulven? De er også ment å være «frie og løse». Det er ingenting ved naturen som tilsier at hunden skal være i bånd, det er ikke naturlig for den. Men den er blitt sosialisert, og det har kommet regelverk på det for å skåne omgivelsene og naturen. Det samme kan, og burde, gjøres med katter. De bør ikke ha noe mer rett på å gå fri enn hunder.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Eh.. nei? 

Jeg har lekt mye i sandkassa med mine barn

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du beviser jo mitt poeng. Takk! 

Og du bekrefter alle mine fordommer om katteeiere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Katter er utøy som bør avlives, alle som en. Til plage for alle bortsett fra eierne.

Jeg vil aldri ha katt selv, uberegnelige skapninger. Dog har flere naboer katt og vi har aldri hatt problem med mus og rotter her. Et lite stykke unna oss er det et problem, så jeg tror kattene holder bestanden nede😀

Anonymkode: 78d7c...05c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du kan lese? Katter lukter ikke. Har du vært i nærheten av en katt? Det er sånn de er... ganske enkelt. Ikke engang en våt katt lukter. Hunder lukter. Sånn er det jo bare. Du benekter at det finnes utrykk om det lukta våt bikkje feks. Da stinker de jo ekstra mye. Har du hørt liknende om katter?

Beklager, men katter lukter. Det gjør hunder også. Jeg foretrekker hundelukt, men det er jo en personlig preferanse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor tror du katteeiere har dritt inne?? Alle hundeeiere tror deres hund ikke lukter, og deres hund er jo så snill... vel...

Men i all verden så vrang du var da. Jeg har hatt RASER som lukter lite og jeg har hatt raser som lukter mer. Alle levende vesner har en lukt, også du. Jeg er enig i at uvasket hund lukter, på lik linje som uvasket hår. 
Jeg har hatt snille hunder og en som ikke var i vater, den kunne jeg ikke hatt med barn. Jeg prakker dog ikke dyrene mine på folk, synes de at de er ekle, urenslig og lukter vondt skal du få lov til det. Da kan du jo ikke besøke oss da. 😊 
Dem hunden vi har nå er veldig snill, ikke sånn snill at jeg lar den løpe bort til folk «fordi den er jo bare snill». Jeg HATER hundeeiere som ikke følger loven om hundehold. Jeg elsker dyr men å hilse på din hund er en avgjørelse jeg ønsker å ta selv. Uansett, vår hun er snill. Elsker barn, rolig, tålmodig, gneldrer ikke. Så noen huner kan være snille altså. 😊

Anonymkode: de7a1...983

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

En hund kan få for seg å bæsje å munnen din mens du sover.

Derfor er det bedre å ha katt enn å ha hund.

https://www.tv2.no/nyheter/viral/vaknet-med-munnen-full-av-chihuahua-diare/15140667/

Anonymkode: 7be59...b43

Kunne vi kanskje heller snakke om hva slags mennesker som deler selfie av seg selv med ansiktet og munnen fullt av hundemøkk? Det er jo så vedkommende burde settes under vergemål.

Anonymkode: 1da9c...625

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Gjerne for min del.

Du vet at hunder stammer fra ulven? De er også ment å være «frie og løse». Det er ingenting ved naturen som tilsier at hunden skal være i bånd, det er ikke naturlig for den. Men den er blitt sosialisert, og det har kommet regelverk på det for å skåne omgivelsene og naturen. Det samme kan, og burde, gjøres med katter. De bør ikke ha noe mer rett på å gå fri enn hunder.

Nei, nettopp. Likevel har mange mennesker hunder i fangenskap og i bånd, kun for egen gledes skyld. Hunder er også kunstig avlet fram, fra ulv som du påpeker og har ingen naturlig plass. Har man de ikke i bånd stikker de av og dreper dyr og skader folk. Trivelig.

Katter er nyttedyr og fjerner mus fra hus. De er frie og kan gå om de vil, men de blir... De skader heller ikke mennesker. 

Skrevet

Jeg har lekt mye i sandkassa med mine barn

Du spiser sand?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Beklager, men katter lukter. Det gjør hunder også. Jeg foretrekker hundelukt, men det er jo en personlig preferanse.

Friske katter lukter ikke. Det er bare å google. Lukter en katt er det noe feil med den.

Hunder stinker jo uansett. Og sikler. Og bjeffer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men i all verden så vrang du var da. Jeg har hatt RASER som lukter lite og jeg har hatt raser som lukter mer. Alle levende vesner har en lukt, også du. Jeg er enig i at uvasket hund lukter, på lik linje som uvasket hår. 
Jeg har hatt snille hunder og en som ikke var i vater, den kunne jeg ikke hatt med barn. Jeg prakker dog ikke dyrene mine på folk, synes de at de er ekle, urenslig og lukter vondt skal du få lov til det. Da kan du jo ikke besøke oss da. 😊 
Dem hunden vi har nå er veldig snill, ikke sånn snill at jeg lar den løpe bort til folk «fordi den er jo bare snill». Jeg HATER hundeeiere som ikke følger loven om hundehold. Jeg elsker dyr men å hilse på din hund er en avgjørelse jeg ønsker å ta selv. Uansett, vår hun er snill. Elsker barn, rolig, tålmodig, gneldrer ikke. Så noen huner kan være snille altså. 😊

Anonymkode: de7a1...983

Men da er du unntaket blant hundeeiere som faktisk forstår greia. De fleste lar jo hundene herje fritt.

Skrevet

Gjerne for min del.

Jo, for katter kan oppføre seg. 

Anonymkode: 213bc...1c6

Skrevet

Herregud, for en bisarr tråd, voksne folk som oppfører seg som barnehageunger.

Anonymkode: c4d2e...62b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...