oslofrk Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Noen som har operert? Ble det bedre? Jeg fødte for 9år siden, har operert prolaps i korsryggen etterpå og kan hverken hoppe eller løpe. Lekker når jeg nyser, løper, eller hopper. Innimellom også når jeg blir kald på gåtur… Har gjort knipeøvelser i årevis og forsøkt en slags tampong (engangs plastiksak) som jeg skulle sette inn før løping. Nå er jeg lei! Vurderer operasjon og vil gjerne høre erfaringer 🙏🏼
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Kjenner to som har operert og fått et nytt liv. Heier på deg! Anonymkode: 30640...fc3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Jeg vet også om en som har operert, og hun sier at det var helt fantastisk. Hun er så god som ny, og har fått tilbake livet. Anonymkode: 1152e...6db
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Kjenner flere som har operert og som er strålende fornøyde med valget, faktisk ikke en eneste en som angrer. Syns det er synd at slikt ikke blir tatt bedre tak i av fastleger. Det burde vært slik at om ikke alt er «i lage» igjen senest 3 år etter får man tilbud og hjelp. Anonymkode: adae5...fe3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 Har tatt operasjon selv, var et nytt liv! Enkelt og greit inngrep, så ingenting å grue seg til. Anonymkode: adac0...faf
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Vet en som skal ta operasjon snart, men ingen som har gjort det. Anonymkode: e652b...4ac
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Jeg er operert etter flere barnefødsler, lakk ved nys, løp og brå bevegelser. Perfekt resultat, ingen lekkasje etterpå. Enkel operasjon, ikke smerter etterpå. Litt uvant i forhold til tissing etterpå, blæra må på en måte trene seg litt på nytt, men det får seg til. Ingenting å tvile på, bare gjør det. Anonymkode: 95aee...469
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 oslofrk skrev (5 timer siden): Noen som har operert? Ble det bedre? Jeg fødte for 9år siden, har operert prolaps i korsryggen etterpå og kan hverken hoppe eller løpe. Lekker når jeg nyser, løper, eller hopper. Innimellom også når jeg blir kald på gåtur… Har gjort knipeøvelser i årevis og forsøkt en slags tampong (engangs plastiksak) som jeg skulle sette inn før løping. Nå er jeg lei! Vurderer operasjon og vil gjerne høre erfaringer 🙏🏼 Har du vært hos fysioterapeut som er spesialist i kvinnehelse? Etter å ha drevet med knipeøvelser hos en slik spesialist og hjemme en stund, fikk jeg prøve et elektrostimuleringsapparat som jeg har brukt tre ganger i uka i litt over et halvt år nå. Har fått veldig gode resultater med det. Operasjon har jeg ikke erfaring med, men det kan være verdt å undersøke om du kan få effekt av elektrostimulering. Apparatet heter quintet, og jeg tror du finner spesialister i kvinnehelse på sidene til norsk fysioterapeutforbund. 😊 Anonymkode: d8bb1...c40
oslofrk Skrevet 27. september 2022 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Har du vært hos fysioterapeut som er spesialist i kvinnehelse? Etter å ha drevet med knipeøvelser hos en slik spesialist og hjemme en stund, fikk jeg prøve et elektrostimuleringsapparat som jeg har brukt tre ganger i uka i litt over et halvt år nå. Har fått veldig gode resultater med det. Operasjon har jeg ikke erfaring med, men det kan være verdt å undersøke om du kan få effekt av elektrostimulering. Apparatet heter quintet, og jeg tror du finner spesialister i kvinnehelse på sidene til norsk fysioterapeutforbund. 😊 Anonymkode: d8bb1...c40 Ja, jeg har også hatt Quintet, men etter 6mnd syntes jeg ikke det var særlig bedring, så gadd ikke mer…
oslofrk Skrevet 27. september 2022 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2022 oslofrk skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har også hatt Quintet, men etter 6mnd syntes jeg ikke det var særlig bedring, så gadd ikke mer… -men takk for forslag! 😊 Jeg vil helst ikke operere mer enn absolutt nødvendig, men er utrolig lei!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 Ble operert for fem år siden. Det eneste jeg angrer på er at jeg ventet så mange år før jeg gjorde det. Bare det å kunne sitte og nyse eller le, sitte på huk...først etter at det var gjort gikk det opp for meg hvor langt framme i bevisstheten min lekkasjen var hele tida. Jeg er helt tett, operasjonen gikk fort, nesten ikke vondt etterpå og jeg har ikke angra et eneste sekund. Anonymkode: bb246...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå