Gå til innhold

Møter dere på alle foreldremøter?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hadde glatt møtt opp på alle om det ikke hadde vært for at noen ganger er det gruppearbeid og man må si sin mening om div ting. Sist måtte vi diskuterte sex med de andre foreldrene, i grupper. 3.klasse. Så skulle vi fortelle høyt etterpå. Jeg hater å snakke høyt, derfor droppa jeg siste møte. Jeg gruer meg i flere dager før et sånt møte.

Anonymkode: c111b...41d

Da hadde jeg reist meg og gått. Jeg diskuterer ikke sex med fremmede i plenum. Det er da måte på hvilke temaer som det skal plapres om i disse møtene. 

Anonymkode: af387...e4a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har også verv i idrettslag, åpent hus for barnas venner og tett oppfølging av skolearbeid til barna. Men for enkelte er det bare svart/hvitt som gjelder.

Ja, ikke sant :)  Når man har 3 barn med 5 ulike idretter så skal det godt gjøres at det alltid passer. Jeg har ikke en landsby til å se etter barna mine, og når jeg ikke har en mann som kan bidra heller så er det ikke løsbart.

Anonymkode: 91fc7...951

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det var veldig generaliserende. Jeg er med på alt av aktiviteter i regi av skolen, jeg, men jeg kan ikke alltid stille på alle foreldremøter. Når det er 3 foreldremøter og 3 foreldresamtaler fordelt på 3 forskjellige skolen klemt inn på 2 uker så sier det seg selv at det ikke alltid går. Alle mine barn er i alle bursdager minus ved sykdom, og vi har hatt og deltatt på alle forbanna vennegrupper siden 2010. Så den må du nok lenger utpå landet med

Jeg snakket ikke om de som ikke greier hver gang, men de som aldri kommer. De fleste prøver å komme hver gang. Det er fortsatt noen foreldre jeg ikke har sett enda, i en klasse på 20, som nå går i 7.de. Barna deres har heller aldri lekt med mitt barn på fritiden. Ikke så mange av de andres heller tror jeg. De holder seg til sine. 

Anonymkode: 934cd...3fd

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg snakket ikke om de som ikke greier hver gang, men de som aldri kommer. De fleste prøver å komme hver gang. Det er fortsatt noen foreldre jeg ikke har sett enda, i en klasse på 20, som nå går i 7.de. Barna deres har heller aldri lekt med mitt barn på fritiden. Ikke så mange av de andres heller tror jeg. De holder seg til sine. 

Det er veldig spesielt da. Kan jo ikke være så himla mange av de?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi her. Vi har vært på alle foreldremøter oppigjennom 11 år på tre barn, men nå er jeg i tvil om jeg skal spørre gamle fru nabo på 80 om hun kan passe minste. Tror jeg sparer henne for det.

Anonymkode: 157d2...4ad

Kan ikke eldste passe?

Anonymkode: c68b5...9ee

Vi stiller så sant vi kan. Akkurat informasjonen kan man jo få i referatet, men jeg liker å snakke med de andre foreldrene og ofte løser vi ting der og da uten å trenge å ta ting videre. 

Jeg syns det er hysterisk morsomt å følge med på dere som både må fortelle hvor flinke dere selv er (enten det er å møte eller å "tenke selv") og behovet for å shame de som tenker annerledes. Stor underholdning. 

Anonymkode: c8213...fa7

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er veldig spesielt da. Kan jo ikke være så himla mange av de?

Det er noen av de i alle tre klassene til barna mine...

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Da hadde jeg reist meg og gått. Jeg diskuterer ikke sex med fremmede i plenum. Det er da måte på hvilke temaer som det skal plapres om i disse møtene. 

Hadde du? Jeg må si det var flaut. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hadde du? Jeg må si det var flaut. 

Altså, sex er noe som tilhører ens private sfære. Jeg diskuterer ikke en gang detaljer i sex med venninnene mine, kun overordnet syn på ditten og datten. Det er heller ikke poeng i å diskutere sex mellom foreldre til tredjeklassinger i plenum. Barna får tilpasset seksualundervisning og samtaler med helsesøster som motvirker, eventuelt hjelper å avdekke overgrep. Det er nok.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Altså, sex er noe som tilhører ens private sfære. Jeg diskuterer ikke en gang detaljer i sex med venninnene mine, kun overordnet syn på ditten og datten. Det er heller ikke poeng i å diskutere sex mellom foreldre til tredjeklassinger i plenum. Barna får tilpasset seksualundervisning og samtaler med helsesøster som motvirker, eventuelt hjelper å avdekke overgrep. Det er nok.

Det har ødelagt for foreldremøtene fremover. Hater sånn. Jeg heller skjønner ikke helt poenget.

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det har ødelagt for foreldremøtene fremover. Hater sånn. Jeg heller skjønner ikke helt poenget.

Men hva konkret var det dere diskuterte? Hvordan forebygge overgrep?

Annonse

Møter alltid på de første, så bytter vi litt på resten. Har hoppet over noen, blant annet de foreldremøtene hvor politiet er til stede for å informere om rus eller andre felles. Jeg har flere barn, ingen behov for de foredragene mer enn en gang. 

Anonymkode: d5d97...74e

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Joda, jeg er interessert. Derfor prater jeg både med ungen og foreldrene når vi leverer/henter barna fra besøk, jeg leser gjennom alle ukeplaner og beskjeder, og har god dialog med lærerne. Vi forbereder oss også til utviklingssamtalene grundig. Å sitte i to timer på en vond pinnestol uten kaffe er ikke noe jeg gidder. 

Så ta med kaffe selv i termokopp da! Hvor hjelpeløs er det mulig å bli??

Anonymkode: e7092...c77

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Så ta med kaffe selv i termokopp da! Hvor hjelpeløs er det mulig å bli??

Anonymkode: e7092...c77

Det er ikke snakk om hva jeg kan og ikke kan, men stemningen og evnen til å se slitne foreldre som kommer på et møte etter arbeid, lekser, middagslaging osv. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke snakk om hva jeg kan og ikke kan, men stemningen og evnen til å se slitne foreldre som kommer på et møte etter arbeid, lekser, middagslaging osv. 

Vel, de som har foreldremøtene og mest sannsynligvis slitne foreldre selv, de har gjerne akkurat de samme utfordringene som dere andre har med arbeid, lekser og middagslaging. Men i tillegg så har de storforlangende foreldre å forholde seg til.

Anonymkode: bd217...274

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vel, de som har foreldremøtene og mest sannsynligvis slitne foreldre selv, de har gjerne akkurat de samme utfordringene som dere andre har med arbeid, lekser og middagslaging. Men i tillegg så har de storforlangende foreldre å forholde seg til.

Anonymkode: bd217...274

Det er jobben deres å organisere møter. Når jeg organiserer et møte på jobb, så koker jeg kaffe, kutter frukt osv. Foreldremøter er kjedelige og langdryge. Litt oppmerksomhet og omtanke gjør dem mer tålelige. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Joda, jeg er interessert. Derfor prater jeg både med ungen og foreldrene når vi leverer/henter barna fra besøk, jeg leser gjennom alle ukeplaner og beskjeder, og har god dialog med lærerne. Vi forbereder oss også til utviklingssamtalene grundig. Å sitte i to timer på en vond pinnestol uten kaffe er ikke noe jeg gidder. 

Tenker de fleste er fornøyd med at slike som deg bare holder seg hjemme. 

Anonymkode: 76da3...475

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tenker de fleste er fornøyd med at slike som deg bare holder seg hjemme. 

Anonymkode: 76da3...475

Perfekt! Vinn-vinn for alle sammen.

Jeg/vi har vært til stede på alle de siste 14 årene bortsett fra 1. Da følte jeg meg som en skurk! 
Det er vanlig hos oss at ca halvparten møter, samme halvpart hver gang 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 56050...aa8

On 9/27/2022 at 10:44 AM, Anonym bruker said:

Ordner dere barnevakt og styrer for å delta? I morgen er mannen bortreist, mamma kan ikke, og det måtte eventuelt blitt en perifer nabo til å passe. Gjøre det, eller droppe?

Anonymkode: 157d2...4ad

Ja det gjør jeg alltid :) veldig viktig og følge med hva som skjer på skolen

Anonymkode: 6f007...399

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...