Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Ordner dere barnevakt og styrer for å delta? I morgen er mannen bortreist, mamma kan ikke, og det måtte eventuelt blitt en perifer nabo til å passe. Gjøre det, eller droppe? Anonymkode: 157d2...4ad
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Har alltid stilt på alle foreldremøter. Det har blitt høyt prioritert. En gang tok jeg med minste som fikk en bok å lese i på gangen utenfor klasserommet.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Ja, jeg strekker meg langt for å komme på foreldremøter selv om de innimellom kan være kjedelige. Der får vi informasjon og jeg ønsker å være der for å ta del i mine barns hverdag. Kan du ikke så kan du ikke... Anonymkode: aa639...d04
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Jeg har sluttet å gå på foreldremøter når de sluttet å servere kaffe og diskutere viktige ting. Tegne i grupper og presentere tegningen sin for hverandre før de snakker om begrensning i sosiale medier for niåringer og pålegg på matpakka, kan de gjøre uten meg. Jeg leser referat og orienterer meg løpende gjennom skoleåret hva som rører seg. For klassearrangementer har vi en Facebook-gruppe som er veldig aktiv. Jeg er blant annet med på planleggingen av Halloween-fest for klassen, og jeg blir sikkert også med på planlegging av juleavslutningen. Anonymkode: af387...e4a
TinaK 1990 Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 Jeg har hatt barn i 15 år og har vært på alle foreldremøter, bortsett fra 1 da min mamma lå for døden. Viktig å møte! Men har du ikke barnevakt så kan du vel ikke
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg strekker meg langt for å komme på foreldremøter selv om de innimellom kan være kjedelige. Der får vi informasjon og jeg ønsker å være der for å ta del i mine barns hverdag. Kan du ikke så kan du ikke... Anonymkode: aa639...d04 Informasjon kan sendes på e-post. Det er ikke nødvendig med fysiske møter for alle. Koronatiden har lært oss at Zoom, Teams og Google Meet er svært gode verktøy for å kommunisere, der folk ikke trenger å bruke reisetid, skaffe barnevakt eller styre med andre ting for å delta i et møte. Anonymkode: af387...e4a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sluttet å gå på foreldremøter når de sluttet å servere kaffe og diskutere viktige ting. Tegne i grupper og presentere tegningen sin for hverandre før de snakker om begrensning i sosiale medier for niåringer og pålegg på matpakka, kan de gjøre uten meg. Jeg leser referat og orienterer meg løpende gjennom skoleåret hva som rører seg. For klassearrangementer har vi en Facebook-gruppe som er veldig aktiv. Jeg er blant annet med på planleggingen av Halloween-fest for klassen, og jeg blir sikkert også med på planlegging av juleavslutningen. Anonymkode: af387...e4a Herregud..... Beste med foreldremøter at det er mer effektivt. Kaffe kan du drikke hjemme. Det er hvertfall her gode diskusjoner som kommer opp på foreldremøter. Men er du ikke interessert i skoledagen til ungen din så er du det ikke. Fair nok! Anonymkode: aa639...d04
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Herregud..... Beste med foreldremøter at det er mer effektivt. Kaffe kan du drikke hjemme. Det er hvertfall her gode diskusjoner som kommer opp på foreldremøter. Men er du ikke interessert i skoledagen til ungen din så er du det ikke. Fair nok! Anonymkode: aa639...d04 Joda, jeg er interessert. Derfor prater jeg både med ungen og foreldrene når vi leverer/henter barna fra besøk, jeg leser gjennom alle ukeplaner og beskjeder, og har god dialog med lærerne. Vi forbereder oss også til utviklingssamtalene grundig. Å sitte i to timer på en vond pinnestol uten kaffe er ikke noe jeg gidder. Anonymkode: af387...e4a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 Jeg skulle vært på ett i går, men far er bortreist, jeg har null mulighet for barnevakt, eldste måtte kjøres en time unna på samme tid som yngste skulle vært på aktivitet OG foreldremøtet starta... så nei, det rakk jeg ikke. Ikke har jeg dårlig samvittighet heller, det må kunne gå an å droppe noen foreldremøter når man er på 3 i året, 10.året på rad.. Anonymkode: 91fc7...951
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 Hi her. Vi har vært på alle foreldremøter oppigjennom 11 år på tre barn, men nå er jeg i tvil om jeg skal spørre gamle fru nabo på 80 om hun kan passe minste. Tror jeg sparer henne for det. Anonymkode: 157d2...4ad
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 Vi møter når det er mulig, men lager ikke mye styr og bruker ikke barnevakt barna knapt kjenner osv for å få det til. De gangene vi ikke kan får det klare seg med et referat. Anonymkode: bf535...227
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 Ja, alle utenom to har vi stilt opp på (på ene var begge syk, andre var tre møter på skolen lagt til akkurat samme klokkeslett, og vi kunne dele oss i to, men ikke tre). Vi har fire barn i alderen 13-20 år, så det har vært mange møter for å si det mildt, og ofte ganske kjedelige når fellesdelen gjerne er omtrent identisk på f.eks. 8. og 10. trinn. Anonymkode: d8f72...fc9
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 Stiller opp på de fleste, men med fire barn har det hendt at det krasjer. Ikke alle møter er like givende. Anonymkode: bb73e...09b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 Spørs om jeg er på jobb eller ikke, jobber turnus men er vanskelig å få bytte vakter. Går på de jeg kan gå på( har og en mann som jobber borte mye. Anonymkode: fafd3...718
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #15 Skrevet 27. september 2022 Vi har vært på alle (en av oss) for to barn, unntatt ett, for det glemte vi rett og slett. Men, altså, jeg vet ikke hvordan det er hos dere. Men hos oss møter sånn omtrent halvparten til møtene. Og selv om vi er noen prektige jævler som svarer deg her inne, så er da normen at hvis du i det store og det hele stiller, men en sjelden gang ikke får det til, så er du mer enn innafor. Anonymkode: c062d...7f9
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. september 2022 #16 Skrevet 27. september 2022 Så langt det lar seg gjøre er det høyt prioritert, ja. Droppet ett, siste året i barnehagen på siste barnet, der de gikk gjennom det samme som de hadde gjort på hvert eneste møte i vår ti år lange karriere der. Ellers har minst en av oss vært på alle, både i barnehage og skole. Men kan man ikke, så kan man ikke. Det kommer sikkert et referat, evt kan du kanskje be om informasjon fra en av de andre foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #17 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Joda, jeg er interessert. Derfor prater jeg både med ungen og foreldrene når vi leverer/henter barna fra besøk, jeg leser gjennom alle ukeplaner og beskjeder, og har god dialog med lærerne. Vi forbereder oss også til utviklingssamtalene grundig. Å sitte i to timer på en vond pinnestol uten kaffe er ikke noe jeg gidder. Anonymkode: af387...e4a Deg om det. Det kan være gode diskusjoner på foreldremøter og hva med å møte foreldrene til de andre elevene din unge tilbringer mange timer med hver eneste uke….? Anonymkode: aa639...d04
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #18 Skrevet 27. september 2022 Nei, det gjør jeg ikke. Har prøvd å strekke oss for å få det til, men ikke alltid det går. For yngste kommer jeg ikke til å gå på de neste på ungdomsskolen. Utrolig kjip foreldregruppe, jeg får nok den informasjonen jeg trenger uansett Anonymkode: 571a0...352
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #19 Skrevet 27. september 2022 Det er samme typen foreldre som stiller hver gang her. De som uteblir deltar heller ikke på andre aktiviteter i regi skolen/klassen. Barna er ikke på bursdager og de deltar ikke på venbegrupper osv. Barna havner såklart utenfor pga dette, men det er vel det foreldrene ønsker kanskje. Anonymkode: 934cd...3fd
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #20 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nei, det gjør jeg ikke. Har prøvd å strekke oss for å få det til, men ikke alltid det går. For yngste kommer jeg ikke til å gå på de neste på ungdomsskolen. Utrolig kjip foreldregruppe, jeg får nok den informasjonen jeg trenger uansett Anonymkode: 571a0...352 Du er 13 eller 14 år? Anonymkode: aa639...d04
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #21 Skrevet 27. september 2022 Hadde glatt møtt opp på alle om det ikke hadde vært for at noen ganger er det gruppearbeid og man må si sin mening om div ting. Sist måtte vi diskuterte sex med de andre foreldrene, i grupper. 3.klasse. Så skulle vi fortelle høyt etterpå. Jeg hater å snakke høyt, derfor droppa jeg siste møte. Jeg gruer meg i flere dager før et sånt møte. Anonymkode: c111b...41d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #22 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er samme typen foreldre som stiller hver gang her. De som uteblir deltar heller ikke på andre aktiviteter i regi skolen/klassen. Barna er ikke på bursdager og de deltar ikke på venbegrupper osv. Barna havner såklart utenfor pga dette, men det er vel det foreldrene ønsker kanskje. Anonymkode: 934cd...3fd Det var veldig generaliserende. Jeg er med på alt av aktiviteter i regi av skolen, jeg, men jeg kan ikke alltid stille på alle foreldremøter. Når det er 3 foreldremøter og 3 foreldresamtaler fordelt på 3 forskjellige skolen klemt inn på 2 uker så sier det seg selv at det ikke alltid går. Alle mine barn er i alle bursdager minus ved sykdom, og vi har hatt og deltatt på alle forbanna vennegrupper siden 2010. Så den må du nok lenger utpå landet med Anonymkode: 91fc7...951
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #23 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Deg om det. Det kan være gode diskusjoner på foreldremøter og hva med å møte foreldrene til de andre elevene din unge tilbringer mange timer med hver eneste uke….? Anonymkode: aa639...d04 Hvorfor må jeg kjenne godt alle foreldrene på et trinn med 40 elever? Har du like mange bekjente som du jevnlig omgås med? Jeg har fire barn, og disse diskusjonene går om og om igjen på alle foreldremøter. I tillegg har de i det siste begynt med masse "kult" og "innovativt" som kreativt gruppearbeid der man tegner, lager en sang om klassemiljø eller lager annen type tullete presentasjon som man så må presentere i plenum. Lærerne takker for presentasjonene på slutten av møtet, samler dem inn, og så hører man ikke noe mer. Bortkastet tid, rett og slett, og alle de faste tingene de diskuterer har jeg hørt 10 ganger før. Anonymkode: af387...e4a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #24 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du er 13 eller 14 år? Anonymkode: aa639...d04 Det er vel heller du som er det, som svarer folk på denne måten og kommer med bastante meninger om alle. Anonymkode: af387...e4a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #25 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det var veldig generaliserende. Jeg er med på alt av aktiviteter i regi av skolen, jeg, men jeg kan ikke alltid stille på alle foreldremøter. Når det er 3 foreldremøter og 3 foreldresamtaler fordelt på 3 forskjellige skolen klemt inn på 2 uker så sier det seg selv at det ikke alltid går. Alle mine barn er i alle bursdager minus ved sykdom, og vi har hatt og deltatt på alle forbanna vennegrupper siden 2010. Så den må du nok lenger utpå landet med Anonymkode: 91fc7...951 Jeg har også verv i idrettslag, åpent hus for barnas venner og tett oppfølging av skolearbeid til barna. Men for enkelte er det bare svart/hvitt som gjelder. Anonymkode: af387...e4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå