Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Jeg er i 40 årene, ser tydeligvis ung ut.. det er ofte jeg blir kalt jente og ungdom. Jeg syns det er flaut! Og da blir jeg påmint at jeg er gammel.. Hva tenker dere om problemstillingen? Anonymkode: cd57a...9e6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 At det er en ikke-problemstilling? Jeg er 41 år og ser tydeligvis også mye yngre ut enn jeg er. Jeg møter mange nye mennesker i yrket mitt, og hvis det faller seg sånn at vi kommer inn på barn og jeg nevner at eldstemann er 20 år, får jeg alltid omtrent identisk reaksjon fra folk. De blir synlig sjokkert og sier noe i retning "Unnskyld meg, men hvor gammel er du egentlig? Du kan da ikke ha en 20-åring?!". Etter en oppklaring, legger folk til at de trodde jeg var rundt 30 år (her varierer det litt, helt fra 27-28 år til 34-35 år). Jeg for min del synes egentlig bare det er litt morsomt. Anonymkode: d74e9...bd6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Samme her, men det er da bare gøy. Jeg ble spurt om leg da jeg skulle kjøpe vin i sommer, og jeg er 41 år 😅 Anonymkode: 1a286...979
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Du får sminke deg litt styggere da, så slipper du å få slike komplimenter. Anonymkode: 287bb...9c2
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Jeg er i 40 årene, ser tydeligvis ung ut.. det er ofte jeg blir kalt jente og ungdom. Jeg syns det er flaut! Og da blir jeg påmint at jeg er gammel.. Hva tenker dere om problemstillingen? Anonymkode: cd57a...9e6 Tenker at det er en ikke problemstilling. Anonymkode: 31ee1...8ee
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Milde Jesus. Det er ikke en problemstilling. Anonymkode: 11680...d9f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 At du er nærmest sykelig selvopptatt. Anonymkode: f6df3...ae8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Nyt det mens du kan. Jeg var sånn frem til denne vinteren hvor alt raknet på en gang og ansiktet bærer preg av lite søvn og ikke spesielt sunn livsstil. Anonymkode: b9f09...82a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg er i 40 årene, ser tydeligvis ung ut.. det er ofte jeg blir kalt jente og ungdom. Jeg syns det er flaut! Og da blir jeg påmint at jeg er gammel.. Hva tenker dere om problemstillingen? Anonymkode: cd57a...9e6 Du blir påminnet at du er gammel når folk tror du ee ung og ser ung ut. Jeg tenker du hvertfall ikke er moden som en 40 åring, så da matcher sinnet kroppens utseende da. . Anonymkode: 12e31...dd4
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nyt det mens du kan. Jeg var sånn frem til denne vinteren hvor alt raknet på en gang og ansiktet bærer preg av lite søvn og ikke spesielt sunn livsstil. Anonymkode: b9f09...82a Trist å høre. Klem fra hi ❤️ Anonymkode: cd57a...9e6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du blir påminnet at du er gammel når folk tror du ee ung og ser ung ut. Jeg tenker du hvertfall ikke er moden som en 40 åring, så da matcher sinnet kroppens utseende da. . Anonymkode: 12e31...dd4 Ja, det stemmer nok Anonymkode: cd57a...9e6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): At det er en ikke-problemstilling? Jeg er 41 år og ser tydeligvis også mye yngre ut enn jeg er. Jeg møter mange nye mennesker i yrket mitt, og hvis det faller seg sånn at vi kommer inn på barn og jeg nevner at eldstemann er 20 år, får jeg alltid omtrent identisk reaksjon fra folk. De blir synlig sjokkert og sier noe i retning "Unnskyld meg, men hvor gammel er du egentlig? Du kan da ikke ha en 20-åring?!". Etter en oppklaring, legger folk til at de trodde jeg var rundt 30 år (her varierer det litt, helt fra 27-28 år til 34-35 år). Jeg for min del synes egentlig bare det er litt morsomt. Anonymkode: d74e9...bd6 Samme her. Jeg har også store barn. Akkurat samme reaksjon som det du opplever Anonymkode: cd57a...9e6
Gjest NotNaomi Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 Jeg syns det er veldig vanskelig å anslå alderen på mennesker. Har alltid hatt problemer med det, og jeg kan svare med minst ti års slingringsmonn hvis noen spør. En annen ting er at jeg syns det er avleggs og feil å tenke at det er et kompliment at folk ser yngre ut enn de er. Er lei det evige fokuset på ungdommelighet uansett alder. Mange blir iltre og reagerer når kvinner tar injeksjoner for å se yngre ut, vi reagerer når uttrykk som å eldes som en Jaguar er bra kontra å bli et vrak, right? Men så går vi likevel i fella og tror at å se yngst mulig ut er et kompliment. Så hvorfor er det betraktet som smiger, og hvorfor uttrykker vi det som det og tar det imot som det? Det er akkurat som når folk kommenterer at man er så slank og fin. Å i det hele tatt kommentere slikt er ikke innafor, så hvis det er dette du syns er pinlig så skjønner jeg det godt. En annen ting er at veldig mange får barn i slutten av 20-årene og i 30-årene nå, så da reageres det på at en har så store barn. Det er fint og hyggelig med komplimenter, det er det selvfølgelig. Men når skal vi slutte å tenke at å se ung og mest mulig slank ut skal være det gjeveste vi får høre?
Gjest NotNaomi Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Du blir påminnet at du er gammel når folk tror du ee ung og ser ung ut. Jeg tenker du hvertfall ikke er moden som en 40 åring, så da matcher sinnet kroppens utseende da. . Anonymkode: 12e31...dd4 Tenker du at å komplimentere folk for å se yngre ut er tegn på modenhet da?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #15 Skrevet 27. september 2022 Jeg får også ofte kommentarer på at jeg ser så ung ut. I mitt yrke er det ikke så positivt da jeg jobber som lege. Ikke fordel å se ut som en medisinstudent da. Anonymkode: 5d598...d03
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #16 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg får også ofte kommentarer på at jeg ser så ung ut. I mitt yrke er det ikke så positivt da jeg jobber som lege. Ikke fordel å se ut som en medisinstudent da. Anonymkode: 5d598...d03 Samme her - som avdelingsleder er det veldig uheldig å bli tatt for å være en del yngre enn man er. Dessverre har mange fortsatt fordommer mot unge kvinner i lederstillinger. Anonymkode: f41dd...467
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #17 Skrevet 27. september 2022 Samme her. Og jeg blir faktisk flau når noen sjokkert spør hvor gammel jeg egentlig er. Tenker lite over alder til vanlig , og føler meg som den alderen jeg er. Men ser mye yngre ut. Ifølge barna mine ser jeg veldig gammel ut da 😂 Anonymkode: 49403...276
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #18 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg får også ofte kommentarer på at jeg ser så ung ut. I mitt yrke er det ikke så positivt da jeg jobber som lege. Ikke fordel å se ut som en medisinstudent da. Anonymkode: 5d598...d03 Det har jeg syndet, må jeg innrømme. Jeg lå på nyfødtintensiven med mitt svært syke spedbarn og det kom inn en (i mine øyne) jentunge med altfor store briller og skulle sjekke babyen min. Heldigvis sa jeg ingenting, for hun var en rivende dyktig overlege som sikkert var minst 10-15 år eldre enn jeg trodde. Men ellers er det jo ikke grunn til å ta et kompliment ille opp, uansett hva det går på. Anonymkode: 40679...125
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #19 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg får også ofte kommentarer på at jeg ser så ung ut. I mitt yrke er det ikke så positivt da jeg jobber som lege. Ikke fordel å se ut som en medisinstudent da. Anonymkode: 5d598...d03 Men nå er jo leger fryktelig unge, da! Jeg jobber med mange leger, og jeg må alltid tenke meg om 2 ganger når jeg skal ansette leger som er 10 år yngre enn meg. Og jeg er ikke 40 engang! Anonymkode: 0fb15...5da
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #20 Skrevet 27. september 2022 Vi andre synes du er pinlig. Anonymkode: 9ca8e...329
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #21 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Vi andre synes du er pinlig. Anonymkode: 9ca8e...329 Nei, det gjør vi da ikke! Anonymkode: 40679...125
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #22 Skrevet 27. september 2022 Vet hvordan det er! Når jeg gikk i åpen barnehage med barnet mitt så spurte de om det var lillebroren min 🙈 Å må forsatt vise legitimasjon på utesteder som er 18 års aldergrense,selv nå når jeg er 35 år 😮 Anonymkode: 29ddf...20a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #23 Skrevet 27. september 2022 Huff, det minner meg om en bekjent som stadig snakket om hvor utrolig ung hun så ut, hvor mange som tippet at hun var mye yngre enn hun var, osv osv. Dama ble nærmest parodiert av alle etterhvert. Det verste var at hun faktisk så helt normal ut i forhold til alder. Anonymkode: 52082...d50
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #24 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Huff, det minner meg om en bekjent som stadig snakket om hvor utrolig ung hun så ut, hvor mange som tippet at hun var mye yngre enn hun var, osv osv. Dama ble nærmest parodiert av alle etterhvert. Det verste var at hun faktisk så helt normal ut i forhold til alder. Anonymkode: 52082...d50 Ok. Jeg prater aldri om det til noen! Om jeg ser då utrolig ung vet ikke jeg. Men i jobbsammenheng er det pinlig. Anonymkode: cd57a...9e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå