Gå til innhold

Hvordan er egentlig reglene for salg på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ei som solgte en klespakke til fastpris. Jeg var først ute på innlegget og sa jeg ville kjøpe det. Etter en liten stund så stod det «solgt» på innlegget. Jeg sendte henne privat mld, og lurte på når jeg kunne hente. Hun svarte da at hun hadde solgt det til noen andre som hadde sendt henne privat melding. Hun solgte til den første som sendte henne melding visstnok. 
Syns egentlig dette var dårlig selgerstil. Eller er dette helt innafor?

Anonymkode: 11ba5...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kam godt si det er dårlig selgerstil, spesielt siden hun ikke ga beskjed til deg uoppfordret. Men man kan selge til hvem man vil.

Skrevet

Det er veldig mange som skriver  privat melding når det er sånne kjøp og salg innlegg på facebook, kan jo være at hun fikk privat melding før du skrev under innlegget . 

Anonymkode: 74917...db9

Skrevet

Hvis hun merker om solgt og ikke skriver til deg at det var du som fikk det, så var det jo ikke deg. Du var nok litt for selvsikker her. 

Anonymkode: 0b3fb...103

Skrevet

Det er ikke noen regel som sier førstemann til mølla. Man selger til den man vil. Facebook-etikette sier imidlertid at man selger til den første som tar kontakt. Hvis hun så meldingen før kommentaren har hun fulgt etikette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...