Gå til innhold

En i klassen ønsker å leke med dattern min...

Anbefalte innlegg

Dattern min på 8 år har blitt invitert med hjem til ei jente i klassen. Men de to jentene passer ikke så godt sammen. Min datter utestenger aldri den andre jenta fra lek, men hun syns heller ikke det er noe gøy å være med henne. Den andre jenta sutrer ekstremt mye. Min datter er svært empatisk og får dårlig samvittighet for å takke nei. 

Hun har gitt det flere sjanser og lekt med henne etter skoletid tidligere, men har ikke hatt det noe gøy. Bare gjort det for å være hyggelig.

What to do?

Anonymkode: fa9ae...1be

Fortsetter under...

Hva er der som gjør at hun ikke synes det er noe gøy da?

enten må hun takke ja til invitasjonen og faktisk være der et par timer. Alternativt får hun si at hun ikke har lyst. 

Anonymkode: eabee...720

Jeg synes derimot at hun bør dra. Hun kan like gjerne lære først som sist at ikke alt i verden er gøy men at man må gjøre det likevel (hvis hun ikke skjønner det, er hun vel ikke særlig empatisk?). Dette kan være viktig for det andre barnet. En ettermiddag hjemme hos denne jenta klarer hun nok. 

Anonymkode: 8843e...6dc

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes derimot at hun bør dra. Hun kan like gjerne lære først som sist at ikke alt i verden er gøy men at man må gjøre det likevel (hvis hun ikke skjønner det, er hun vel ikke særlig empatisk?). Dette kan være viktig for det andre barnet. En ettermiddag hjemme hos denne jenta klarer hun nok. 

Min datter ble fortvilt over invitasjonen, for hun har virkelig ikke lyst. Men hun besøker henne likevel, fordi hun er høflig. Men jeg vet jo at hun egentlig virkelig ikke vil, og at hun aldri har hatt det noe gøy når hun er der.

På sett og vis er det jeg som er problemet. Syns ikke det er kjekt å sende barnet mitt til noen hun ikke vil til. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Min datter ble fortvilt over invitasjonen, for hun har virkelig ikke lyst. Men hun besøker henne likevel, fordi hun er høflig. Men jeg vet jo at hun egentlig virkelig ikke vil, og at hun aldri har hatt det noe gøy når hun er der.

På sett og vis er det jeg som er problemet. Syns ikke det er kjekt å sende barnet mitt til noen hun ikke vil til. 

Men du svarer fortsatt ikke på HVA som gjør at hun ikke synes det er gøy. 

Anonymkode: eabee...720

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så lenge det ikke er slik at det andre barnet er slem mot henne; mobber, skader eller gjør andre ting, går det HELT fint at datteren din har en ettermiddag som ikke er den aller gøyeste altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...