Gå til innhold

Dere med eldre jenter, barbering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 10 som har fått ganske mye hår under armene.

Dere med eldre jenter, oppfordret dere dem til å barbere armhulene, eller ventet dere med det til de selv spurte om det?

Anonymkode: d57fc...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du om du skal be tiåringen din om å barbere seg 😱

Anonymkode: 1ffd1...d91

Skrevet

Oppfordrer? Er du sprø?

Anonymkode: c397f...ced

Skrevet

Ville ventet til de spør selv. 
Har bare gutter, og kommenterer ikke kroppshår eller dun på overleppa før de selv spør om høvel eller barbermaskin. 
Eldste på 16 bad om det tidlig, pga st han er aktiv i en idrett hvor det er normen å barbere seg. 
Mellomste har fått både kjønnshår, hår under armene og noen hårstrå på overleppa, og er veldig fornøyd med det, men har ikke nevnt barbering. 

Anonymkode: 1bf4a...be0

Skrevet

Jeg har aldri oppfordret til noe som helst, at 10-åringer har litt hår er helt greit.

Men det har aldri vært noen hemmelighet at jeg barberer legger og armhuler, jeg har en høvel hengende i dusjen. Når de spurte om det, når de var for unge til å ha hår selv, svarte jeg at dette velger man helt selv. At de, når de fikk mer hår selv måtte bestemme hva de ville ha og hva de ville fjerne. Men at jeg ikke syntes de trengte å fjerne noe som helst.

De var vel 12-13 år da de begynte å barbere, og da på eget initiativ. Da spurte de etter utstyr og jeg har veiledet dem.

Nå er de 13 og 15 år og bruker høvel hele sommeren, og driter litt i det om vinteren

Anonymkode: 47164...185

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har ei jente på 10 som har fått ganske mye hår under armene.

Dere med eldre jenter, oppfordret dere dem til å barbere armhulene, eller ventet dere med det til de selv spurte om det?

Jeg har aldri oppfordret min jente til å barbere noe, men jeg har prøvd å være åpen og naturlig om temaet hjemme og sagt at hår er helt naturlig på bena, i skrittet og under armene og at man velger selv om man vil fjerne håret eller ikke. Jeg har også sagt og vist at jeg liker å fjerne håret under armene året rundt og om sommeren liker jeg å fjerne hår på leggene og håret som stikker utenfor bikinitrusa. Jeg sa at hun måtte finne ut selv hvordan hun ville ha det, at det er et personlig valg. Da hun var 14 1/2 spurte hun om hun kunne få en høvel og det fikk hun. 

Anonymkode: 9c6ce...6d8

Skrevet

Min 13-åring barberer seg ikke, hun synes det er unødvendig. Hun prøvde seg på leggene én gang for et års tid siden, men synes ikke noe om det. Jeg synes hun er tøff som driter i det og lar hår være hår. Jeg kommer aldri(!) til å oppmuntre henne til å fjerne kroppshår.

Anonymkode: d7485...c55

Skrevet

Har ei på 11 år. Hun vet jeg barberer meg. Hun vet hvor det er høvler, så jeg har sagt at hun bare kan bruke de hvis hun ønsker å barbere seg. Om hun har gjort det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 4529e...ede

Skrevet

Jeg barberer ikke mine egne armhulen så hvorfor skulle jeg oppfordre jentene til det?

Anonymkode: 2c1b8...564

Skrevet

Man oppfordrer aldri til å fjerne hår! Venter til hun spør. 

Anonymkode: dcedf...941

Skrevet

Tusen takk, da skal jeg vente til hun eventuelt spør om det selv :)

HI

Skrevet

Her har jeg ikke oppfordret noen til noe, mellomste begynte selv med å barbere leggene og armhulene da hun ble 13 år, kjøpte inn egne høvler og sånt. De to minste har foreløpig ikke spurt, men de vet at jeg tar vekk alt (de ser meg i bassenget da samtlige barna er aktive svømmere).

Anonymkode: aa0a9...b84

Skrevet

Jenta mi på 11 har mye hårvekst. Hun barberte seg under armene et par ganger, men så sluttet hun med det. Har ikke spurt om hvorfor, synes bare det er kult at hun lar hårene være. Tror generasjonen etter oss er mindre hysteriske på kroppshår enn vår generasjon.

Anonymkode: 06812...1af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...