Gå til innhold

Persillebladene er blitt voksne!

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvordan jordmors hårfarge eller hårfasong kan ha noe å si. Det eneste må være om det er noe traumatisk som ligger til grunn. For egen del kan jeg si at midt i fødsel så kunne det ikke ha brydd meg mindre om jordmor gikk med topplue og nissedrakt eller om et samla storting tok kaffepause i et hjørne, så lenge de ikke prata til meg, men folk er forskjellige. Og noen er forskjelligere enn andre, men sånne har det jo alltid vært. 

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (På 26.9.2022 den 11.03):

Kan du dokumentere det på noen måte? Jeg er oppriktig interessert og ber ikke om dokumentasjon fordi jeg tror du tar helt feil. Hva kalte de i såfall fødebrev på 90-tallet? 

Fødte i 2006, da var det en greie. Dokumentasjon? Dette var/er jo ikke pålagt eller innført som en del av fødselsomsorgen!

Himmel og hav skrev (19 timer siden):

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvordan jordmors hårfarge eller hårfasong kan ha noe å si. Det eneste må være om det er noe traumatisk som ligger til grunn. For egen del kan jeg si at midt i fødsel så kunne det ikke ha brydd meg mindre om jordmor gikk med topplue og nissedrakt eller om et samla storting tok kaffepause i et hjørne, så lenge de ikke prata til meg, men folk er forskjellige. Og noen er forskjelligere enn andre, men sånne har det jo alltid vært. 

Hehe, topplue og nissedrakt, jeg dævver. Kjenner meg så igjen. Da jeg fikk min andre, forestilte jeg meg (jada, jeg vet hvor tullete det er nå 😂) at jeg skulle være på samme prippenstadie som ved en GU. Du vet, når du har på klær som er praktisk så du ikke føler deg avdekket og hele den greia. Egen fødekjole tok jeg med 😂😂😂 Vel, de pripne prinsippene forsvant kjapt 🙈 Å Jesus, skjønner ikke hva jeg tenkte på. 

Anonymkode: f703b...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...