Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #51 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hvem «dere»? Hvilket «dere» er det du plasserer meg i? Du konkluderer ut fra ingenting her. Det er veldig mange gråsoner mellom det å alltid være klistret sammen og det å «tilbringe svært lite tid sammen». De aller fleste er i en eller annen gråsone her. Hos meg strandet forholdet fordi eksen på død og liv skulle være sammen med meg hele tiden. Mannen min og meg har holdt sammen i 15 år og har det kjempefint sammen, FORDI vi gir hverandre tid og rom til å bare være oss selv. Det handler ikke om å prioritere hverandre ned, det handler om å prioritere hverandre! Å respektere den andres behov, å kjenne hverandre godt nok til å vite hva de behovene er. For oss hadde det vært dødsdømt for forholdet å alltid skulle være sammen. Jeg synes dommedagsprofetiene dine for folk som et annerledes enn deg er altfor enkle. Anonymkode: 09d73...4b3 Men det er slik DU OG MANNEN DIN er. Du og eksen passet ikke sammen, fordi han hadde lite behov for alenetid og mye behov for sammen-tid, og du hadde det omvendt. Mannen og jeg er begge som eksen din, og derfor har vi det fint sammen. Eksen min prioriterte alenetid i garasjen, tiden med kompiser og familien sin foran meg, og det trivdes jeg ikke med. Jeg har heller ingen dommedagsprofetier for par som trives med å balansere behovene sine. Jeg har dommedagsprofetier for ektepar som prioriterer forholdet sitt aller sist, eller dem som reagerer kraftig negativt på at andre tilbringer mer tid sammen som par. Anonymkode: ee1c0...f9e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #52 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det finnes jo alltid en mellomting mellom de som alltid gjør ALT sammen, og de som gjør ALT hver for seg. Anonymkode: 87db4...de3 Nettopp. Og selv om man ser et par sammen på handletur, betyr det ikke at dama ikke har en alenehobby flere kvelder i uka, eller at mannen ikke liker å skru i garasjen med kompiser. Det betyr heller ikke at begge har 8 til 4-jobb og ser hverandre hver eneste ettermiddag og helg. Anonymkode: ee1c0...f9e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #53 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (På 26.9.2022 den 11.56): Nettopp. Jeg tror at de som reagerer er misunnelig på at noen faktisk har det bra i forholdet og ønsker å tilbringe mest mulig tid med partneren sin. Hvorfor skal man ellers få seg partner hvis man i tillegg til jobb skal være masse borte fra partneren på en haug med alenetid? Anonymkode: ee1c0...f9e Misunnelig? Med tanke på de kommentarene, tror du virkelig det bunner i misunnelse? Anonymkode: c3df7...14e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #54 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Misunnelig? Med tanke på de kommentarene, tror du virkelig det bunner i misunnelse? Anonymkode: c3df7...14e Det tror jeg. Mennesker som er lykkelige og fornøyde pleier ikke å reagere negativt på at andre velger annerledes enn dem. De kommer ikke med stygge kommentarer, antakelser om misbrukt, sjalusi osv. og "reaksjoner" som andre etter deres mening må reagere på. Anonymkode: ee1c0...f9e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #55 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mennesker som er lykkelige og fornøyde pleier ikke å reagere negativt på at andre velger annerledes enn dem. Anonymkode: ee1c0...f9e Hvor i alle dager tar du det fra…? Selvfølgelig kan man reagere negativt på andres valg selv om man er lykkelig selv. ALT trenger ikke å ha grunnlag i misunnelse, selv om vi er på dib hvor de enkleste svarene er de mest velkomne. Anonymkode: 09d73...4b3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2022 #56 Skrevet 27. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvor i alle dager tar du det fra…? Selvfølgelig kan man reagere negativt på andres valg selv om man er lykkelig selv. ALT trenger ikke å ha grunnlag i misunnelse, selv om vi er på dib hvor de enkleste svarene er de mest velkomne. Anonymkode: 09d73...4b3 Men hvorfor er det negativt for dem som trives med lite kontakt, at andre har veldig mye kontakt? Hvilke negative konsekvenser har de andres valg for deres liv? Anonymkode: ee1c0...f9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå