Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Jeg og mannen har vært sammen i 20 år og har hatt problemer lenge. Akkurat nå er ting fastlåst og vi kommer ingen vei. Har vært på familievernkontoret to ganger, og er veldig usikker på opplegget. Syns liksom det virker som om at psykologen bare vil bli ferdig med oss. Han har skjønt at ting er fastlåst. Og nå etter andre time, så spør han om vi ønsker en ny time. Altså, vi har jo ikke løst noen ting på to timer. Ikke har vi fått spesielt gode råd heller. Jeg trodde han skjønte at vi selvfølgelig trenger en ny time. Så dette vet jeg ikke om har noe hensikt. Hva er deres erfaring? Anonymkode: 952ab...02f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Der t er da ikje så rart at han spør om dere vil ha ny time! hvis parterapi skal ha noe for seg må terapien være ønsker fra begge parter og dere må være motivert for å løse problemene. Hvis dere har vært der to timer og ting fortsatt er helt fastslått, er det naturlig å spørre om dere vil fortsette. Anonymkode: acba9...841
Gladjente00 Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Vi har vært flere ganger hos familievernkontoret. Vi har hatt 3 forskjellige personer vi har snakket med og jeg må si at han siste var den beste. Han var jordnær, og var på linje med oss. Han snakket til oss på en måte som var så naturlig og vi følte oss sett og hørt. Han tegnet mye opp på en tavle og viste mye for oss der som gjor at vi forsto hverandre mer på en anne måte. han kom med forskjellige forslag og han var som en bestefar som kom med gode råd. Omsorgsfull og 100 % tilstede for oss. Veldig viktig at dere føler en conaction til han dere snakker med. Og at dere begge blir sett og hørt, at det ikke blir 2 mot 1
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg og mannen har vært sammen i 20 år og har hatt problemer lenge. Akkurat nå er ting fastlåst og vi kommer ingen vei. Har vært på familievernkontoret to ganger, og er veldig usikker på opplegget. Syns liksom det virker som om at psykologen bare vil bli ferdig med oss. Han har skjønt at ting er fastlåst. Og nå etter andre time, så spør han om vi ønsker en ny time. Altså, vi har jo ikke løst noen ting på to timer. Ikke har vi fått spesielt gode råd heller. Jeg trodde han skjønte at vi selvfølgelig trenger en ny time. Så dette vet jeg ikke om har noe hensikt. Hva er deres erfaring? Anonymkode: 952ab...02f Forventet du problemene skulle være løst etter 2 ganger? Da skjønner jeg vedkommende spør om dere vil fortsette eller ikke. For å løse problemer i et langt samliv må begge parter se utfordringene, selv om de oppfattes ulikt og kanskje til og med ikke er et problem for den ene parten, og begge parter må også være villig til å jobbe hardt over tid. Kommunikasjon, åpenhet, respekt, å ønske og få det til - elementene må på plass. I et fastlåst samliv kan du derimot ikke forvente alle elementer tilstede med det samme. Det kommer på plass gjennom gjensidig villighet og felles mål. Vi har selv benyttet oss av parterapi. Jeg trengte det nok mest, men partner respekterte meg og mitt behov og ble derfor med - selv om han med sitt utgangspunkt mente vi kunne fikse det selv. Kanskje vi kunne, kanskje ikke, men vi er i alle fall fortsatt gift og vi står stødig i stormene. Anonymkode: 2bc66...d1b
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 Hva gjør man når problemene skyldes manglende følelser? Når man har gjort alt i et år, men de fremdeles er borte? Hvordan kan familievernkontoret hjelpe med å hente frem følelsene? Anonymkode: 516d6...98f
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Hva gjør man når problemene skyldes manglende følelser? Når man har gjort alt i et år, men de fremdeles er borte? Hvordan kan familievernkontoret hjelpe med å hente frem følelsene? Anonymkode: 516d6...98f Da skiller deg du deg. Vanskeligere er det ikke. Anonymkode: 7abe6...553
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Forventet du problemene skulle være løst etter 2 ganger? Da skjønner jeg vedkommende spør om dere vil fortsette eller ikke. For å løse problemer i et langt samliv må begge parter se utfordringene, selv om de oppfattes ulikt og kanskje til og med ikke er et problem for den ene parten, og begge parter må også være villig til å jobbe hardt over tid. Kommunikasjon, åpenhet, respekt, å ønske og få det til - elementene må på plass. I et fastlåst samliv kan du derimot ikke forvente alle elementer tilstede med det samme. Det kommer på plass gjennom gjensidig villighet og felles mål. Vi har selv benyttet oss av parterapi. Jeg trengte det nok mest, men partner respekterte meg og mitt behov og ble derfor med - selv om han med sitt utgangspunkt mente vi kunne fikse det selv. Kanskje vi kunne, kanskje ikke, men vi er i alle fall fortsatt gift og vi står stødig i stormene. Anonymkode: 2bc66...d1b Nei, selvfølgelig forventet jeg ikke det. Er derfor jeg ble litt overrasket når han spurte om vi ønsket ny time eller hva vi tenkte om det. Han spurte ikke etter første time. Bare satte oss opp på ny time. Burde være ganske opplagt at vi måtte ha ny time. hi Anonymkode: 952ab...02f
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 Gladjente00 skrev (8 timer siden): Vi har vært flere ganger hos familievernkontoret. Vi har hatt 3 forskjellige personer vi har snakket med og jeg må si at han siste var den beste. Han var jordnær, og var på linje med oss. Han snakket til oss på en måte som var så naturlig og vi følte oss sett og hørt. Han tegnet mye opp på en tavle og viste mye for oss der som gjor at vi forsto hverandre mer på en anne måte. han kom med forskjellige forslag og han var som en bestefar som kom med gode råd. Omsorgsfull og 100 % tilstede for oss. Veldig viktig at dere føler en conaction til han dere snakker med. Og at dere begge blir sett og hørt, at det ikke blir 2 mot 1 Jeg føler vel kanskje at han vi har nå ikke ser helt hva vi trenger. Blir for mye rundt grøten. Vi trenger ting som er konkret. Hvor mange ganger har dere vært der? Lurer litt på hvor mange ganger som et vanlig før man avsluttet opplegget. hi Anonymkode: 952ab...02f
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg føler vel kanskje at han vi har nå ikke ser helt hva vi trenger. Blir for mye rundt grøten. Vi trenger ting som er konkret. Hvor mange ganger har dere vært der? Lurer litt på hvor mange ganger som et vanlig før man avsluttet opplegget. hi Anonymkode: 952ab...02f Da bør du/dere kanskje være litt mer konkret på hva dere trenger av terapeuten. Ønsker dere faktisk terapi begge to? Anonymkode: acba9...841
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg og mannen har vært sammen i 20 år og har hatt problemer lenge. Akkurat nå er ting fastlåst og vi kommer ingen vei. Har vært på familievernkontoret to ganger, og er veldig usikker på opplegget. Syns liksom det virker som om at psykologen bare vil bli ferdig med oss. Han har skjønt at ting er fastlåst. Og nå etter andre time, så spør han om vi ønsker en ny time. Altså, vi har jo ikke løst noen ting på to timer. Ikke har vi fått spesielt gode råd heller. Jeg trodde han skjønte at vi selvfølgelig trenger en ny time. Så dette vet jeg ikke om har noe hensikt. Hva er deres erfaring? Anonymkode: 952ab...02f Min erfaring er at slik det er i deres tilfelle, og i tilfellet med min eksmann og meg, så kommer de fleste dit for sent. Folk flest synes ikke det er nødvendig med FOREBYGGENDE besøk på familievernkontoret, når det enda er noe å redde. Vanligvis kommer parene dit når alt er ødelagt. I deres tilfelle tror jeg ikke det hjelper. Anonymkode: e8dda...fa8
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva gjør man når problemene skyldes manglende følelser? Når man har gjort alt i et år, men de fremdeles er borte? Hvordan kan familievernkontoret hjelpe med å hente frem følelsene? Anonymkode: 516d6...98f Det kan de ikke. Er følelsene borte, så er de borte. Man kan ikke snakke seg til eller rasjonalisere seg til følelser. Anonymkode: e8dda...fa8
Gladjente00 Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jeg føler vel kanskje at han vi har nå ikke ser helt hva vi trenger. Blir for mye rundt grøten. Vi trenger ting som er konkret. Hvor mange ganger har dere vært der? Lurer litt på hvor mange ganger som et vanlig før man avsluttet opplegget. hi Anonymkode: 952ab...02f Oki, klarer du å formidle dette til han? Eller føler du at du ikke vet det selv? Hva sier mannen din? Er dette ett felles mål om å gjør alt for at dere skal holde dere sammen som ett par eller er dere uenige? Vi gikk noen ganger.. for vi hadde forskjellige ting vi ønsket å ta opp i samt det ble diskutert en del om min barndom osv som jeg ønsket å snakke om. Er veldig viktig å få frem hvem du er og hvordan du er formet, samme med din mann. Hvordan man kan forstå den andres oppførsel ut ifra erfaring osv. det beste er å finne ut hva dere trenger hjelp til, er det komunikasjon, regler i hjemmet, vennetid med andre, for mye på jobb, bruker den ene for mye penger. Hva er roten til problemet? noen trenger å bare gå noen få ganger før de har funnet en løsning, mens andre må gå flere ganger. Det er ingen fasit og det betyr bare at ting må jobbes mer med eller forståelsen ikke er helt der enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå