Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Jeg er blant disse som irriterer seg over disse nye bruskorkene på colaflaskene. Ideen skal være at de skal henge igjen på flasken slik at den ikke blir borte og bare kan skrus på igjen. Jeg kan ikke huske at dette noen gang har vært et problem. Kan ikke huske noen gang hvor en bruskork har vært borte når jeg har ønsket å sette den på igjen. Har det at bruskorker forsvinner vært et problem for dere? Anonymkode: 39f81...5a9
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Aldri. Anonymkode: a5fc4...6ae
Blop Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Ufattelig sjeldent. Egentlig aldri. Kan ihvertfall ikke huske det. Syntes det var en utrolig teit greie, det synes jeg fremdeles.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Nei aldri. Heldigvis drikker jeg Pepsi Max! Anonymkode: 9fc5e...ce2
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 Jeg mister dem så godt som aldri. Men vi plukker mye søppel langs strendene her og det er mye korker på avveie.... Så jeg skjønner årsaken til disse nye korkene Anonymkode: c5bf1...c86
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 Nei, vi har alltid satt korken på flaska når den er tom pg panter de med korken på. Nå derimot..... Jeg tok imot nyheten positivt, ikke noe problem tenkte jeg. MEN jeg plages jo med de! Etter åpning blir toppa litt skjev og vanskelig å skru på. Etter å plages en stund så blir jeg derfor forbanna og river den av. Jeg har nå en topp av gammeltypen som jeg setter på etter å ha rivd av nytype ordning. Når flaska er tom så tar jeg med denne gammeltoppa til neste flaske. Og siden jeg er forbanna forsatt på dette gidder jeg IKKE å gjøre flere forsøk på å skru på gammel kork, så flaskene blir nå pantet uten kork. Idiotsystem! Anonymkode: 67741...c3c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 Nei. Men når jeg ser hvor mange flasker som pantes uten kork så skjønner jeg veldig godt at denne korken nå har blitt laget. Jo finere vær det var ute, jo færre korker var det på flaskene. Mamma har irritert seg grønn over disse korkene, jeg oppdaget den for første gang hos mamma forrige helg. Jeg drikker ikke brus av flaske så mye. Så da ga jeg henne en opplæring. Idag når vi var der hadde hun ikke klipt av korken som hun før gjorde, nå fungerte det helt topp sa hun. Pappa kommenterte også at dette var veldig lurt. Han har kjørt feiebil i byen natta etter alle høytidsdager og sett hvor mange korker som ligger strødd, så selv om han ikke er en som tenker miljø så syns han det var topp. Anonymkode: a5f6c...75c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei aldri. Heldigvis drikker jeg Pepsi Max! Anonymkode: 9fc5e...ce2 Det kommer der også. Det er jo bestemt at alle flasker skal ha fast kork innen 2023, så cola var bare først ute... Anonymkode: ced8d...f6f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 Det pantes for mange flasker uten korker, så må jo være ganske mange som har det problemet. Det er bare en tilvenningssak som alt annet. Om et år husker vi ikke hvordan det var uten og har funnet ut hvordan man «fikser» det uten problemer som skjev kork og problemer med å skru igjen. Anonymkode: 663f1...89c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #12 Skrevet 25. september 2022 Av ting man skal hisse seg opp over - dette er ikke på lista. To vri og ett napp, så er korken av og problemet løst. Hvis dette hindrer noen korker fra å havne i naturen så gjør jeg gjerne jobben. Anonymkode: 1996c...65a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det pantes for mange flasker uten korker, så må jo være ganske mange som har det problemet. Det er bare en tilvenningssak som alt annet. Om et år husker vi ikke hvordan det var uten og har funnet ut hvordan man «fikser» det uten problemer som skjev kork og problemer med å skru igjen. Anonymkode: 663f1...89c Jeg tror de flaskene som pantes uten kork først og fremst er flasker som er kastet og plukket opp av andre for å få panten. Det finnes en del kule folk som er for tøffe til å pante og skru på kork. Spesielt kule ungdommer. Anonymkode: 90365...552
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 41 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg tror de flaskene som pantes uten kork først og fremst er flasker som er kastet og plukket opp av andre for å få panten. Det finnes en del kule folk som er for tøffe til å pante og skru på kork. Spesielt kule ungdommer. Anonymkode: 90365...552 Det er godt mulig, fordi jeg som strandrydder finner mer korker enn flasker. Kanskje flaskene synker nedi i vannet også 😒 Anonymkode: c5bf1...c86
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er godt mulig, fordi jeg som strandrydder finner mer korker enn flasker. Kanskje flaskene synker nedi i vannet også 😒 Anonymkode: c5bf1...c86 Akkurat det handler om at bølger slår, selv over noe så lite som en flaske, ujevnt på alt den slår over. Det gjør at der er en mekanisk "dreiing" på korken. Det gjør at den kan skrus av ute på havet av havet. De burde heller finne opp et materiale som var miljøvennelig i så fall. Anonymkode: 7695e...602
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 Jeg mister hele tiden, supert for kløner som meg 👍 Anonymkode: ebb3b...879
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 Dette handler jo egentlig bare om teite EU-regler som i utgangspunktet handler om forbud plastbestikk og sugerør. Her prøver bare brusprodusenten å slå mynt på å være "miljøvennlig" på noe som er et ikke-problem, både her i landet og ellers i store deler av Europa. Anonymkode: a4d4c...018
Mathias07 Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Nei, vi har alltid satt korken på flaska når den er tom pg panter de med korken på. Nå derimot..... Jeg tok imot nyheten positivt, ikke noe problem tenkte jeg. MEN jeg plages jo med de! Etter åpning blir toppa litt skjev og vanskelig å skru på. Etter å plages en stund så blir jeg derfor forbanna og river den av. Jeg har nå en topp av gammeltypen som jeg setter på etter å ha rivd av nytype ordning. Når flaska er tom så tar jeg med denne gammeltoppa til neste flaske. Og siden jeg er forbanna forsatt på dette gidder jeg IKKE å gjøre flere forsøk på å skru på gammel kork, så flaskene blir nå pantet uten kork. Idiotsystem! Anonymkode: 67741...c3c Fra første flaske har vi rivd av korken, men har da ingen problemer med å skru på korken igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 Tror de færreste opplever det å ofte miste korken. Men veldig mange tror den ikke skal være med når flasken pantes. Det er hovedgrunnen til den nye utgaven. En opplysningskampanje kunne fint ha holdt og hadde vært mye billigere. Anonymkode: 1c48e...ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå