Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Jeg klarer ikke å ta avgjørelser i livet mitt. Og det er mye pga jeg takler ikke sorg. Det er helt forferdelig. Jeg får fullstendig panikk bare med tanken (burde gått fra kjæresten - vold).. klarer det ikke pga sorg. Panikk. Jeg klarer ikke å se verdien i meg selv( Osv. Hva kan være årsaken? Jeg lurer på om jeg har borderline.. eller er dette problemet normalt? Anonymkode: c4da8...d26
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Ta kontakt med nærmeste krisesenter. Du er blitt mishandlet til å tro at du ikke har verdi i deg selv, at du ikke vil greie deg uten mannen som mishandler deg. Du tror du ikke greier å gå fra ham pga. sorg, men jeg tror ikke det er alvorlig sorg. Kanskje en sorg over at han og livet med han ikke er hva han greide deg å tro han var og livet med han ville være. Men han er jo ikke den gode mannen du en gang trodde han var, han lurte deg, manipulerte deg, brøt deg ned for at du skal finne deg i å bli mishandlet. Du trenger hjelp fra fagfolk som kan dette. Du må komme deg unna denne mannen. Jeg vil tro det er stor (!) sjanse for at du ikke har en slik psykisk diagnose som du tror - men det er gunstig for han at du tror det og at det gir deg enda dårligere selvtillit og selvbilde, for da kan han kontrollere og manipulere og mishandle deg videre. Derimot tror jeg det er større sjanse for at du kan ha fått posttraumatisk stress etter volden du har vært utsatt for av denne mannen. Og ptsd vil forverres og forverres så lenge du fortsette å leve med denne mannen. Hva ville du sagt til din søster, beste venninne, datter om de levde i et så voldelig forhold? https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Ikke utsett det - ta kontakt med dem så snart som mulig! De kan støtte deg, formidle kontakt med fagpersoner, de kan hjelpe deg med bolig, skaffe deg et sted å bo, så med deg i prosessen til du kan leve et liv uten vold! Anonymkode: bb749...0b4
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ta kontakt med nærmeste krisesenter. Du er blitt mishandlet til å tro at du ikke har verdi i deg selv, at du ikke vil greie deg uten mannen som mishandler deg. Du tror du ikke greier å gå fra ham pga. sorg, men jeg tror ikke det er alvorlig sorg. Kanskje en sorg over at han og livet med han ikke er hva han greide deg å tro han var og livet med han ville være. Men han er jo ikke den gode mannen du en gang trodde han var, han lurte deg, manipulerte deg, brøt deg ned for at du skal finne deg i å bli mishandlet. Du trenger hjelp fra fagfolk som kan dette. Du må komme deg unna denne mannen. Jeg vil tro det er stor (!) sjanse for at du ikke har en slik psykisk diagnose som du tror - men det er gunstig for han at du tror det og at det gir deg enda dårligere selvtillit og selvbilde, for da kan han kontrollere og manipulere og mishandle deg videre. Derimot tror jeg det er større sjanse for at du kan ha fått posttraumatisk stress etter volden du har vært utsatt for av denne mannen. Og ptsd vil forverres og forverres så lenge du fortsette å leve med denne mannen. Hva ville du sagt til din søster, beste venninne, datter om de levde i et så voldelig forhold? https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Ikke utsett det - ta kontakt med dem så snart som mulig! De kan støtte deg, formidle kontakt med fagpersoner, de kan hjelpe deg med bolig, skaffe deg et sted å bo, så med deg i prosessen til du kan leve et liv uten vold! Anonymkode: bb749...0b4 Fantastiske menneske! Takk for link, visste ikke at det fantes Anonymkode: c4da8...d26
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fantastiske menneske! Takk for link, visste ikke at det fantes Anonymkode: c4da8...d26 Du kan kontakte krisesenter når som helst på døgnet. Du kan ev. også gå innom en politistasjon og be dem hjelpe deg til et krisesenter (du trenger ikke anmelde ham for å få den hjelpen av politiet). Du trenger ikke ha med deg noe, alt slikt blir ordnet etterhvert. Det viktigste er at du tar kontakt med krisesenteret og får hjelp så fort som mulig. ❤️ Anonymkode: bb749...0b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå