Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Jeg har skrevet her før ang jobbytte. Jeg begynte i ny jobb 15 august, trodde at kort reisevei ville gjøre alt bedre. Har vært veldig syk og møtte veggen i fjor, for dere som husker det. Jeg skrev her at jeg trives ikke i den nye jobben (som er innenfor samme foretak), men annen faggruppe. Og angret på at jeg byttet jobb da jeg ser nå når jeg er frisk at jeg trivdes veldig i den gamle jobben. Så jeg ga beskjed til tidligere leder at jeg gjorde det og jeg er så heldig som får komme tilbake. MEN jeg har 3 mnd oppsigelse selv om det er ny jobb, men siden det er innenfor samme foretak så er det 3 og ikke 1 mnd. De ville ikke slippe meg før, kun hvis de evt får inn noen nye fort. Men hvordan skal jeg "holde" ut i en jobb jeg ikke trives i? Gi meg styrke. Anonymkode: 90e48...e24
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 En dag av gangen. En dag av gangen. Anonymkode: 710ca...51c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): En dag av gangen. En dag av gangen. Anonymkode: 710ca...51c Off,ja,jeg veit. 1 uke siden jeg sa opp nå. Sjøldauer der jeg sitter. Kan ikke vente med å dra derfra. Takk for svar. Hi Anonymkode: 90e48...e24
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Gled deg hver eneste dag du går på jobb, for da er det en dag mindre igjen. Og finn glede i å gjøre en så god jobb som mulig, at ingen skal få noe å "ta" deg på eller kunne hevde at du ikke gjør jobben din i oppsigelsestiden. Det har jeg gjort i lignende situasjon. Der var det riktignok også trakassering, men jo verre den personen trakasserte, jo mer positiv og profesjonell ble jeg, jo verre hun ble, jo mer viste jeg at jeg var en ressurs og gjorde det lille ekstra som jeg alltid hadde gjort, men den andre aldri hadde gjort. Og jeg fant en liten glede i å vite at alt jeg hadde gjort ville bli veldig synlig når plutselig ingen gjorde det lenger og andre måtte ta tak i det. Jeg fortsatte også å være en god kollega for alle andre som oppførte seg normalt der. Jeg hadde en pep-talk med meg selv hver eneste morgen, for å fokusere på at det er mulig å glede seg i en situasjon som egentlig var veldig vanskelig. I ettertid kom Michelle Obama med "when they go low, we go high", og jeg fant ut at det var akkurat det jeg hadde gjort - og det ga meg styrke, utholdenhet og glede tross situasjonen. Jeg valgte også å fokusere på alt jeg hadde lært i den jobben, både faglig og om meg selv, og valgte å tenke at jeg var et rikere menneske pga. disse erfaringene, selv om jeg gjerne skulle vært dem foruten. Jeg tror du enkelt kan greie å bruke lignende tanker for å ha det helt greit disse tre månedene. Du trenger ikke nødvendigvis slite deg gjennom disse månedene, du kan velge å tenke positivt på dem. Tross alt har du en jobb å gå til som du vet du trives i, og den jobben du har hatt dette året har gitt deg noen fordeler som du trengte mens du var syk. Så snu tankene dine! Anonymkode: 32771...e94
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Fokuser på arbeidsoppgavene, ha stolthet i å gjøre de så godt som mulig. Da kan du slutte med hevet hode. Og gjøre gøye ting på fritiden Anonymkode: c27da...0c0
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Takk for svar dere. Jeg har bare hatt denne jobben i litt over 1 mnd, var i den forrige jobben jeg møtte veggen (flere forskjellige grunner til det). Som jeg skal tilbake til. Er ganske like disse jobbene,men bare forskjellig fag. Ja,jeg må tenke positivt, og håpe de kan slippe meg litt før. Kommer til å jobbe som vanlig og være meg selv. Takk igjen for svar. Hi Anonymkode: 90e48...e24
gale damen Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 Ta deg sammen. Du er ansatt for å gjøre en jobb, og dette får du betalt for. Slutt å sutre, gjør jobben, og så er det over om tre måneder. Det er virkelig ikke verdens undergang.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 gale damen skrev (5 minutter siden): Ta deg sammen. Du er ansatt for å gjøre en jobb, og dette får du betalt for. Slutt å sutre, gjør jobben, og så er det over om tre måneder. Det er virkelig ikke verdens undergang. Ja, og som jeg skriver så kommer jeg til å gjøre jobben min som vanlig, er ingen unnasluntrer. Er bare ikke gøy å gå til en jobb man mistrives i og skal være der 7,5 timer hver dag. Niks, det er ikke verdens undergang, fullt klar over det. Men alikevel litt dritt. Takk for svar. Hi Anonymkode: 90e48...e24
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 Ikke bry deg om sånne sure kommentarer, jeg vet at det kan være tøft når man opplever mistrivsel på jobb. Som jeg skrev over, prøv å fokusere på oppgavene og gjør hyggelige ting på fritiden. Jeg er selv i litt tilsvarende situasjon, trives ikke på jobb, men har foreløpig ikke fått en annen jobb. Anonymkode: c27da...0c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå