Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Det var en gang ti små mus som bodde i bunnen av et høyt fjell. En dag fikk de en idé om å klatre opp til toppen av fjellet. Så de startet å klatre. Det var vanskelig å komme seg opp, og en etter en skled ned igjen. De prøvde på nytt og på nytt, men så begynte de å rope : neinei, dette går ikke! Vi kommer aldri til å klare det. Dette ropte de hver gang de skled ned. Så forsøkte de én gang til men ropte : vi må bare gi opp! Fjellet er for høyt, og vi har ikke krefter til dette! Men. Én mus klatret og klatret, og hun kom høyere og høyere opp. Til slutt etter mye slit og vanskeligheter nådde hun toppen. De andre musene sto og så forbauset opp på henne, og lurte på hvordan hun hadde klart det. Grunnen var ganske enkelt at hun var døv. Hun hadde ikke hørt de andre på vei opp, så hun klatret helt til tops! -denne historien ble fortalt av Arvid Mæland. Fra serien "Kongen og cowboyen"
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Jeg er denne musa den dag i dag, enda jeg har oppnådd en god del ved hardt arbeid i løpet av livet. Likevel er det fortsatt mange som tror jeg vil mislykkes, men jeg er så kynisk at jeg ikke bryr meg og bare fortsetter. Anonymkode: c474e...d75
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er denne musa den dag i dag, enda jeg har oppnådd en god del ved hardt arbeid i løpet av livet. Likevel er det fortsatt mange som tror jeg vil mislykkes, men jeg er så kynisk at jeg ikke bryr meg og bare fortsetter. Anonymkode: c474e...d75 Bra! 🙂 you go!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Det var jo jæla kjipt av de andre musene å ikke advare den handikappede da! Snakk om egoister. Anonymkode: f35e6...6f0
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det var jo jæla kjipt av de andre musene å ikke advare den handikappede da! Snakk om egoister. Anonymkode: f35e6...6f0 Advare om hva??
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 IQ på 120 my ass.. Anonymkode: 900c1...ec4
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (6 minutter siden): Advare om hva?? At de lot den ene dra alene. Hvordan føler man seg når man oppdager at de andre som gruppe blåser i hvordan det går med en? Hvordan du kan kalle denne historien søt er jo helt absurd. Anonymkode: f35e6...6f0
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 (endret) Anonym bruker skrev (6 minutter siden): At de lot den ene dra alene. Hvordan føler man seg når man oppdager at de andre som gruppe blåser i hvordan det går med en? Hvordan du kan kalle denne historien søt er jo helt absurd. Anonymkode: f35e6...6f0 🙂 musa klarte jo fint å komme seg opp. Det er jo fryktelig dumt å bli utsatt for gruppepress og at folk forteller deg at du ikke kan noe. Klart du kan. Endret 24. september 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 Ok. Kjempesøt ass. Anonymkode: a8d64...f4b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Du prøver fremdeles å drive med oppdragelse ser jeg. Anonymkode: 5e9c5...6a9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (15 minutter siden): 🙂 musa klarte jo fint å komme seg opp. Det er jo fryktelig dumt å bli utsatt for gruppepress og at folk forteller deg at du ikke kan noe. Klart du kan. Men når musen ikke fikk et reelt valg om den ville være trygg sammen med de andre så er det ikke greit. Den trodde jo at den hadde støtten i gjengen sin. Anonymkode: f35e6...6f0
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men når musen ikke fikk et reelt valg om den ville være trygg sammen med de andre så er det ikke greit. Den trodde jo at den hadde støtten i gjengen sin. Anonymkode: f35e6...6f0 Den trengte ikke den støtten. Den var trygg også. Interessant at du ser sånn på det da. Moralen er jo at noen ganger er ikke flokken støttende, for de vil bare stoppe deg fra å mestre. Det lønner seg å stole på seg selv. Og så beundret jo de andre musene henne! Hun inspirerte dem sikkert.. 🙂
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Den trengte ikke den støtten. Den var trygg også. Interessant at du ser sånn på det da. Moralen er jo at noen ganger er ikke flokken støttende, for de vil bare stoppe deg fra å mestre. Det lønner seg å stole på seg selv. Og så beundret jo de andre musene henne! Hun inspirerte dem sikkert.. 🙂 Det er din tolkning. Jeg tolker det ikke slik. Anonymkode: f35e6...6f0
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er din tolkning. Jeg tolker det ikke slik. Anonymkode: f35e6...6f0 Nei det ser jeg 🙂
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Du prøver fremdeles å drive med oppdragelse ser jeg. Anonymkode: 5e9c5...6a9 Interessant at du ser det sånn 🙂
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det var jo jæla kjipt av de andre musene å ikke advare den handikappede da! Snakk om egoister. Anonymkode: f35e6...6f0 😅 I rett musehistorie, dukket det opp en hauk som spiste musa og resten tenkte, Shit fuck, det er tryggere på bakken hvor vi kan gjemme oss bak trærne. Snipp, snapp snute, så var musevisa ute. Anonymkode: e4abf...f44
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #17 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): 😅 I rett musehistorie, dukket det opp en hauk som spiste musa og resten tenkte, Shit fuck, det er tryggere på bakken hvor vi kan gjemme oss bak trærne. Snipp, snapp snute, så var musevisa ute. Anonymkode: e4abf...f44 Mus trenger ikke trær for å gjemme seg asså 🙂 dessuten, en flokk i panikk er dårlige odds. En mus alene gjemmer seg fortere og mindre synlig og lydløst..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #18 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (13 minutter siden): Nei det ser jeg 🙂 Jeg bare fleiper med deg. Det er sikkert en god moral i historien og alle dibbere får en unison åpenbaring om at man må støtte hverandre og ikke snakke hverandre ned. Anonymkode: f35e6...6f0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #19 Skrevet 24. september 2022 Ok. Skjønner hva du vil ha frem. Men ærlig talt, for en dustete analogi. Hva var poenget med å klatre opp på fjellet? Joda, den døve musa kom opp. Men var det noe bedre på toppen? Som andre har vært inne på har musa kanskje bare utsatt seg for risiko. Og jeg vet ikke i hvilken grad mus egentlig nyter utsikten? Anonymkode: 19a9d...c67
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #20 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg bare fleiper med deg. Det er sikkert en god moral i historien og alle dibbere får en unison åpenbaring om at man må støtte hverandre og ikke snakke hverandre ned. Anonymkode: f35e6...6f0 Tja. Jeg tror faktisk det kommer an på hvilken personlighet du har. Jeg vet ikke om støtte er så bra alltid altså. Den kan være hemmende som du ser, iallefall hvis den kommer fra en flokk.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #21 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (4 minutter siden): Mus trenger ikke trær for å gjemme seg asså 🙂 dessuten, en flokk i panikk er dårlige odds. En mus alene gjemmer seg fortere og mindre synlig og lydløst.. Gikk ikke så bra med den lille musa på fjelltoppen da, døv og uten flokken til å varsle 🥺 Anonymkode: e4abf...f44
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #22 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ok. Skjønner hva du vil ha frem. Men ærlig talt, for en dustete analogi. Hva var poenget med å klatre opp på fjellet? Joda, den døve musa kom opp. Men var det noe bedre på toppen? Som andre har vært inne på har musa kanskje bare utsatt seg for risiko. Og jeg vet ikke i hvilken grad mus egentlig nyter utsikten? Anonymkode: 19a9d...c67 Poenget var kanskje "bare" en utfordring for å se hva de klarte? Det er jo god nok grunn syns jeg. Kanskje det var et innfall som virket bare gøy? Det er også god nok grunn. Men jo, man ser jo bedre og mer fra toppen av et fjell. Det er vel opplagt.
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #23 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Gikk ikke så bra med den lille musa på fjelltoppen da, døv og uten flokken til å varsle 🥺 Anonymkode: e4abf...f44 Det er da ingen hindring i å være døv. Det lærer man seg å leve med. Du vet, når én sans er borte, så blir de andre sansene skarpere.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #24 Skrevet 24. september 2022 1 minute ago, Anonym bruker said: Gikk ikke så bra med den lille musa på fjelltoppen da, døv og uten flokken til å varsle 🥺 Anonymkode: e4abf...f44 Kanskje den musa hadde opplevd seg som en sosial outcast, og ikke visste hva ensomhetsfølelse er. Den har det kanskje helt ok, eller veldig fælt. Alt ettersom dagsform Anonymkode: 900c1...ec4
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #25 Skrevet 24. september 2022 NotNaomi skrev (6 minutter siden): Poenget var kanskje "bare" en utfordring for å se hva de klarte? Det er jo god nok grunn syns jeg. Kanskje det var et innfall som virket bare gøy? Det er også god nok grunn. Men jo, man ser jo bedre og mer fra toppen av et fjell. Det er vel opplagt. Men hva skal man se etter der oppe på fjellet? Man må jo ha en annen grunn enn at ‘de kom på å klatre opp’ Og selvsagt er det en hindring i å være døv. Musa fikk jo ikke med seg hva de andre gjorde. Om noe skummelt skulle skje hørte hun ikke advarselen. Anonymkode: f35e6...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå