Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Det er jo ofte to sider i en krig. Hvorfor er det sånn at om man står på en side, så skal man stå støtt der. Man kan ikke se begge sider av saken? For eksempel: OD ville samle inn penger til palestinske jenter slik at de kunne gå på skole. Motstanden ble så stor, og aksjonen så boikottet at det ikke ble gjennomførbart. Annet eksempel: et intervju med en palestinsk mann i Jerusalem. Han eide et hus som familien hadde hatt i generasjoner. Men. Så hadde en israeler funnet ut at før familien hans fri fra landet for 200 (eller noe sånt) år siden, så hadde de eid denne tomten. De hadde solgt den da de dro for å få penger til reisen. Dokumentet ble brukt som bevis, og palestineren måtte forlate eiendommen innen 3 måneder. Kommentarene i begge disse eksemplene viser at nordmenn først støtter de handlingene. De støtter at jenter med palestinsk bakgrunn ikke skal gå på skole, og de støtter at palestinere som har eid sitt eget hus må dra fra det, uten vederlag, og bo på gaten. Krig er fælt uansett, men for at en krig skal pågå så lenge som den har gjort der nede, så må det to «syndere» til. Det er jo ikke jødene som er okkupert. Og det er ikke de som får skylden når det er angrep mot sivile mål på palestinsk side. For hvis palestinerne vare hadde gjort det jødene bestemte at de skulle gjøre, så hadde de sluppet å få barna sine drept! Hvorfor er det vanskelig for folk flest å se to sider av denne saken? Anonymkode: 4045a...695
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Folk var flinkere til det før. Etter krigen hadde vi noe som het "tysklandsbrigaden". Det var norske soldater som dro til Tyskland for å holde vakt. De var der, ganske enkelt, for å forhindre totalt anarki der folk kunne stjele og mishandle som de følte for. Disse som dro dit syntes synd på de tyske sivilistene. Så hvilken forferdelig lidelse disse var ofre for. Trass at deres leder hadde okkupert vårt land, så kunne de altså skjelne mellom de som var soldater og de som var sivile. I dag skjelner vi ikke lenger. Vi er glade for at russiske menn blir i Russland, slik at de blir tvunget til å bli soldater i stedet. Vi støtter på den måten Putins krigføring i Ukraina. For vi klarer ikke å se så langt som nesa rekker en gang. Vi hater bare. Det samme med Israel/Palestina-konflikten. Ingen tvil om at israelske myndigheter driver med apartheid og ekstrem rasisme! Ingen tvil. Samtidig er det nå en gang slik at å skyte raketter inn i Israel utløser bare hevnaksjoner fra Israel. Det løser ikke noe. Faktisk er det vanskelig å se noen løsning på den konflikten som ikke inneholder vold. Uansett er det de sivile som blir lidende. For ordens skyld, det er mange israelere som opplever at rasismen er helt gal og feil. Der er mange aktiviser i Israel som kjemper sivile palestineres sak. Men det er vanskelig å nå frem i en slik stat som Israel. Anonymkode: 668a6...68a
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): I dag skjelner vi ikke lenger. Vi er glade for at russiske menn blir i Russland, slik at de blir tvunget til å bli soldater i stedet. Vi støtter på den måten Putins krigføring i Ukraina. For vi klarer ikke å se så langt som nesa rekker en gang. Vi hater bare. Jøss, hvor i alle dager har du dette fra? Jeg tror de aller fleste jeg kjenner og har snakket med dette om synes synd på de sivile i Russland. Selv alle de som støtter Putin har man medfølelse og føler empati for, de er jo helt hjernevasket av regimet der og må treffe veggen så utrulig hardt når virkeligheten kommer frem. Tenk å være så undertrykket, så styrt, av et regime som ikke tillater noen andre nyheter og virkeligheter enn den de selv presenterer. Vi hater regimet i Russland, og synes Putin og hans nærmeste har en virkelighetsoppfatning som er helt skrudd. Men vi hater da ikke alle russere, nå må du jammen gi deg. Anonymkode: cf40d...cbc
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men vi hater da ikke alle russere, nå må du jammen gi deg. Anonymkode: cf40d...cbc Hvor skrev jeg det? Anonymkode: 668a6...68a
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 Jeg er mer overrasket over at mennesker som i alle år snakket om ukrainske damer som horer, postordrebruder og alt annet fælt nå hyller de samme kvinnene, viser dem støtte og mener at de er de beste kvinnene på jord. Mine ukrainske venninner spyr av disse falske folkene. De synes selvfølgelig ikke at ukrainske kvinner er bedre enn før, men det er politisk korrekt å mene det de sier nå, og de får klapp på skulderen og bedre anseelse av å hjelpe. Det de ikke tar i betraktning, er at folk husker hva de sa tidligere. En annen ting er de som synes det er helt greit med det USA gjorde i alle land de invaderte for å innføre demokrati, og alt Israel gjør i Palestina, men fordømmer selvfølgelig det Russland gjør i Ukraina. De gjør også forskjell på muslimske/mørkhudede kontra ukrainske flyktninger. Disse menneskene er ikke genuine i sin iver for å hjelpe, de sier og gjør det som er politisk korrekt. Fysj. Anonymkode: 4283a...69f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg er mer overrasket over at mennesker som i alle år snakket om ukrainske damer som horer, postordrebruder og alt annet fælt nå hyller de samme kvinnene, viser dem støtte og mener at de er de beste kvinnene på jord. Mine ukrainske venninner spyr av disse falske folkene. De synes selvfølgelig ikke at ukrainske kvinner er bedre enn før, men det er politisk korrekt å mene det de sier nå, og de får klapp på skulderen og bedre anseelse av å hjelpe. Det de ikke tar i betraktning, er at folk husker hva de sa tidligere. En annen ting er de som synes det er helt greit med det USA gjorde i alle land de invaderte for å innføre demokrati, og alt Israel gjør i Palestina, men fordømmer selvfølgelig det Russland gjør i Ukraina. De gjør også forskjell på muslimske/mørkhudede kontra ukrainske flyktninger. Disse menneskene er ikke genuine i sin iver for å hjelpe, de sier og gjør det som er politisk korrekt. Fysj. Anonymkode: 4283a...69f Men de bør jo være glade for at ting endrer seg? Vi mennesker er nå engang sånn laget at vi "følger strømmen" og tror det vi blir fortalt. Når vi da lærer noe annet, så er jo det positivt, da utvikler vi oss og ser et større perspektiv? Jeg har aldri hørt om ukrainske horer da, men den russiske "Svetlana" som er hore har jeg hørt om, og postordrebruder trodde jeg kom fra Thailand? Dette er selvfølgelig dumme fordommer som fremdeles lever i mange mennesker, og at folk nå lærer at det er feil må vi da se på som positivt, ikke spyende falskhet. Anonymkode: cf40d...cbc
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men de bør jo være glade for at ting endrer seg? Vi mennesker er nå engang sånn laget at vi "følger strømmen" og tror det vi blir fortalt. Når vi da lærer noe annet, så er jo det positivt, da utvikler vi oss og ser et større perspektiv? Jeg har aldri hørt om ukrainske horer da, men den russiske "Svetlana" som er hore har jeg hørt om, og postordrebruder trodde jeg kom fra Thailand? Dette er selvfølgelig dumme fordommer som fremdeles lever i mange mennesker, og at folk nå lærer at det er feil må vi da se på som positivt, ikke spyende falskhet. Anonymkode: cf40d...cbc Nei, det er ikke positivt at de betraktet alle øst-europeiske damer som horer automatisk. Noen ting kan man faktisk ikke reparere. Anonymkode: 4283a...69f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er ikke positivt at de betraktet alle øst-europeiske damer som horer automatisk. Noen ting kan man faktisk ikke reparere. Anonymkode: 4283a...69f Du sier jo at det plutselig har endret seg, det er endringen som er positiv. Den opprinnelige fordommen er selvfølgelig ikke positiv, det sier seg selv, få fordommer er det. Men at man får opp øynene for at det var en fordom, og at dette er skikkelige kvinner, "hel ved", det er positivt. Anonymkode: cf40d...cbc
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Du sier jo at det plutselig har endret seg, det er endringen som er positiv. Den opprinnelige fordommen er selvfølgelig ikke positiv, det sier seg selv, få fordommer er det. Men at man får opp øynene for at det var en fordom, og at dette er skikkelige kvinner, "hel ved", det er positivt. Anonymkode: cf40d...cbc Problemet er at jeg fortsatt går under begrepet "hore", fordi jeg er fra "feil" østeuropeisk land. Det samme med mine filippinske kollegaer. Ingenting har endret seg, det er bare ikke lenger akseptert å hetse ukrainske kvinner, mens alle andre kvinner er fortsatt greit å hetse. Anonymkode: 4283a...69f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Jeg er mer overrasket over at mennesker som i alle år snakket om ukrainske damer som horer, postordrebruder og alt annet fælt nå hyller de samme kvinnene, viser dem støtte og mener at de er de beste kvinnene på jord. Mine ukrainske venninner spyr av disse falske folkene. De synes selvfølgelig ikke at ukrainske kvinner er bedre enn før, men det er politisk korrekt å mene det de sier nå, og de får klapp på skulderen og bedre anseelse av å hjelpe. Det de ikke tar i betraktning, er at folk husker hva de sa tidligere. En annen ting er de som synes det er helt greit med det USA gjorde i alle land de invaderte for å innføre demokrati, og alt Israel gjør i Palestina, men fordømmer selvfølgelig det Russland gjør i Ukraina. De gjør også forskjell på muslimske/mørkhudede kontra ukrainske flyktninger. Disse menneskene er ikke genuine i sin iver for å hjelpe, de sier og gjør det som er politisk korrekt. Fysj. Anonymkode: 4283a...69f Hvem har i alle år hetset ukrainske kvinner og kalt de horer og postordrebruder? Anonymkode: cb52c...901
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvem har i alle år hetset ukrainske kvinner og kalt de horer og postordrebruder? Anonymkode: cb52c...901 Enkelte mennesker med fordommer. Anonymkode: 4283a...69f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 1 hour ago, Anonym bruker said: Problemet er at jeg fortsatt går under begrepet "hore", fordi jeg er fra "feil" østeuropeisk land. Det samme med mine filippinske kollegaer. Ingenting har endret seg, det er bare ikke lenger akseptert å hetse ukrainske kvinner, mens alle andre kvinner er fortsatt greit å hetse. Anonymkode: 4283a...69f Verden går fremover. Jeg tilhører også en minoritet. Mine besteforeldrene kunne hetses helt åpenlyst, mine foreldre opplevde mye rasisme. Jeg opplever også litt rasisme og fordommer, men mye mindre enn generasjonene før meg. Det er da positivt at færre folkeslag blir betegnet som horer.. Det er ikke slik at hvis det ikke er husrent å snakke om polske horer, så snakker man i stedet for om latviske horer. Som sagt, verden går fremover Anonymkode: a6880...e8e
Gjest NotNaomi Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 (endret) Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er mer overrasket over at mennesker som i alle år snakket om ukrainske damer som horer, postordrebruder og alt annet fælt nå hyller de samme kvinnene, viser dem støtte og mener at de er de beste kvinnene på jord. Mine ukrainske venninner spyr av disse falske folkene. De synes selvfølgelig ikke at ukrainske kvinner er bedre enn før, men det er politisk korrekt å mene det de sier nå, og de får klapp på skulderen og bedre anseelse av å hjelpe. Det de ikke tar i betraktning, er at folk husker hva de sa tidligere. En annen ting er de som synes det er helt greit med det USA gjorde i alle land de invaderte for å innføre demokrati, og alt Israel gjør i Palestina, men fordømmer selvfølgelig det Russland gjør i Ukraina. De gjør også forskjell på muslimske/mørkhudede kontra ukrainske flyktninger. Disse menneskene er ikke genuine i sin iver for å hjelpe, de sier og gjør det som er politisk korrekt. Fysj. Anonymkode: 4283a...69f Er tildels enig med deg. Det blir litt flaut når vi kaller Ukraina broderland også. Folk flest vet null og nada om det landet, hverken når det gjelder politikk eller kultur. Vi blir ganske patetiske. Endret 24. september 2022 av NotNaomi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå